اجتماعیبازاریابیکسب و کارمهارت ارتباط

آنچه همه باید در مورد روابط عمومی بدانند

روابط عمومی

عملا آنچه که امروزه بطور معمول با عنوان ” روابط عمومی ” خوانده می شود مربوط به اوایل قرن بیستم است. از آن زمان ، روابط عمومی به روش مختلف تعریف شده است ، تعاریفی که اغلب در کنار تغییر نقش ها و پیشرفت های روابط عمومی در فن آوری در حال شکل گیری است.

اولین تعاریف تأکید بر مطبوعات و تبلیغات داشت ، در حالی که تعاریف مدرن تر مفاهیم “تعامل” و “ایجاد روابط” را شامل می شود. در سال 1982 ، PRSA  تعریف زیر را تصویب كرد: “روابط عمومی به یك سازمان و جامعه هدف آن كمك می كند تا متقابلا با یکدیگر تعامل داشته باشند.”

تعریفی مدرن تر از روابط عمومی چند دهه بعد ارائه شد ، تعریفی که امروزه همچنان وجود دارد:

“روابط عمومی یک فرآیند ارتباطی استراتژیک است که روابط دوجانبه بین سازمان ها و جامعه هدف آنها را ایجاد می کند.”

اصولا ، روابط عمومی در مورد تأثیرگذاری ، تعامل و ایجاد رابطه با ذینفعان اصلی در پلتفرم های متعدد به منظور شکل دادن و چارچوب دادن به ادراک عمومی از یک سازمان است.

روابط عمومی همچنین موارد زیر را شامل می شود:

  • پیش بینی ، تجزیه و تحلیل و تفسیر افکار عمومی ، نگرش ها و موضوعاتی که ممکن است در عملکرد و برنامه های سازمان تأثیر داشته باشد
  • مشاوره مدیریتی در تمام سطوح سازمان با توجه به تصمیمات سیاسی ، دوره های عملیاتی و ارتباطاتی – از جمله ارتباطات بحرانی – با در نظر گرفتن نتایج حاصل از جامعه هدف و مسئولیت های اجتماعی یا شهروندی سازمان
  • محافظت از اعتبار یک سازمان
  • به طور مداوم  تحقیق ، هدایت و ارزیابی برنامه های اقدام و ارتباطات برای دستیابی به درک لازم از جامعه هدف برای موفقیت اهداف سازمان. این موارد ممکن است شامل بازاریابی ؛ مالی؛ جذب سرمایه؛ کارمندان ، روابط جامعه یا دولت؛ و برنامه های دیگر باشد
  • برنامه ریزی و اجرای اقدامات سازمان برای تأثیرگذاری یا تغییر سیاست های عمومی
  • تعیین اهداف ، برنامه ریزی ، بودجه ریزی ، استخدام و آموزش کارکنان ، توسعه امکانات و به طور خلاصه ، مدیریت منابع مورد نیاز برای انجام کلیه موارد فوق
  • نظارت بر ایجاد محتوا برای هدایت مشارکت مشتری و ایجاد راهبری

در زیر برخی از بخش ها / عملکردها در روابط عمومی آورده شده است:

  • ارتباطات شرکتی
  • ارتباطات در شرایط بحرانی
  • ارتباطات اجرایی
  • ارتباطات داخلی
  • ارتباطات با سرمایه گذاران
  • ارتباطات بازاریابی
  • بازاریابی یکپارچه / ارتباطات بازاریابی یکپارچه
  • روابط با رسانه ها
  • تولید محتوا
  • مناسبت ها
  • رسانه های اجتماعی
  • چند رسانه ای
  • مدیریت اعتبار
  • ثبت و نوشتن سخنرانی ها و مذاکرات
  • ترویج برند

منبع:

https://www.prsa.org

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن