تغذیه و رژیم غذاییسلامت و تغذیه

آووکادو و سلامتی

ادامه مطلب مزایای آووکادو برای سلامتی را در این مطلب بخوانید. آووکادو دارای برای بسیار زیادی برای سلامتی ما دارد و به عنوان یکی از مواد غذایی سالم می تواند در رژیم غذایی روزانه ما قرار گیرد.

7. محتوای چربی آووکادو به جذب مواد مغذی غذاهای گیاهی کمک می کند

وقتی صحبت از مواد مغذی می شود ، مقدار مصرف آنها تنها مورد مهم نیست. شما باید قادر به جذب این مواد مغذی هم باشید – آنها را از طریق دستگاه گوارش جذب بدن تان کنید ، جایی که می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

برخی از مواد مغذی محلول در چربی هستند ، به این معنی که برای استفاده از آنها باید با چربی ترکیب شوند.

ویتامین های A ، D ، E  و K همراه با آنتی اکسیدان هایی مانند کاروتنوئیدها ، محلول در چربی هستند.

یک تحقیق نشان داد که افزودن روغن آووکادو یا آووکادو به سالاد یا سالسا می تواند باعث افزایش جذب آنتی اکسیدان از 2.6 تا 15 برابر شود.

بنابراین ، نه تنها آووکادو بسیار مقوی است ، بلکه می تواند به طور چشمگیری ارزش مواد مغذی سایر غذاهای گیاهی مصرفی را افزایش دهد.

این یک دلیل عالی برای مصرف چربی سالم همراه با سبزیجات است. بدون آن ، بسیاری از مواد مغذی مفید گیاه از بین می رود.

خلاصه آووکادو و جذب مواد مغذی

تحقیقات نشان داده است که خوردن روغن آووکادو یا آووکادو به همراه سبزیجات می تواند به طور چشمگیری میزان آنتی اکسیدان های دریافتی شما را افزایش دهد.

8. آووکادو مملو از آنتی اکسیدان های قوی است که از چشمان تان محافظت می کنند

آووکادو نه تنها باعث افزایش جذب آنتی اکسیدان از غذاهای دیگر می شود ، بلکه خودش هم آنتی اکسیدان زیادی دارد.

این شامل لوتئین کاروتنوئیدها و زاگزانتین است که برای سلامتی چشم فوق العاده مهم هستند.

مطالعات نشان می دهد که آنها به میزان قابل توجهی با کاهش خطر آب مروارید و تخریب ماکولا ، که در بزرگسالان مسن معمول است ، ارتباط دارند .

بنابراین ، خوردن آووکادو باید برای سلامتی چشم در طولانی مدت مفید باشد.

خلاصه آووکادو و آنتی اکسیدان

آووکادو سرشار از آنتی اکسیدان ها از جمله لوتئین و زاگزانتین است. این مواد مغذی برای سلامت چشم بسیار مهم هستند و خطر ابتلا به تخریب ماکولا و آب مروارید را کاهش می دهند.

9. آووکادو می تواند به پیشگیری از سرطان کمک کند

شواهد محدودی وجود دارد که آووکادو شاید در درمان و پیشگیری از سرطان مفید باشد.

مطالعات آزمایشی نشان می دهد که شاید به کاهش عوارض جانبی شیمی درمانی در لنفوسیت های انسانی کمک کند.

همچنین نشان داده شده است که عصاره آووکادو از رشد سلولهای سرطانی پروستات در آزمایشگاه جلوگیری می کند.

با این حال ، به یاد داشته باشید که این مطالعات در سلولهای ایزوله شده انجام شده است و لزوما ثابت نمی کند که چه اتفاقی می تواند در افراد رخ دهد. ولی تحقیقات بر انسان ها در دسترس نیست.

خلاصه آووکادو و سرطان

برخی از مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که مواد مغذی موجود در آووکادو می تواند در جلوگیری از سرطان پروستات و کاهش عوارض جانبی شیمی درمانی فوایدی داشته باشد. با این حال ، تحقیقات بر انسان وجود ندارد.

10. عصاره آووکادو شاید به تسکین علائم آرتروز کمک کند

آرتروز یک مشکل شایع در کشورهای غربی است. انواع مختلفی از این بیماری وجود دارد که اغلب بیماری های مزمن هستند که افراد تا آخر عمر دارند.

مطالعات متعدد نشان می دهند که عصاره های آووکادو و روغن سویا – به نام آووکادو و سویای غیر قابل تصرف – می توانند علائم آرتروز را کاهش دهند.

اینکه آیا خود آووکادو هم این تأثیر را دارد ، باید منتظر ماند.

خلاصه آووکادو و آرتروز

مطالعات نشان داده است که عصاره های آووکادو و روغن سویا می توانند علائم آرتروز را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

11. خوردن آووکادو می تواند به کاهش وزن شما کمک کند

برخی شواهد نشان می دهد که آووکادو غذایی فوق العاده برای کاهش وزن است.

در یک مطالعه ، افرادی که آووکادو را با یک وعده می خورند 23٪ بیشتر احساس رضایت می کنند و 28٪ تمایل کمتری به غذا خوردن در 5 ساعت آینده دارند ، در مقایسه با افرادی که این میوه را مصرف نکرده اند.

اگر این مسئله در طولانی مدت صادق باشد ، گنجاندن آووکادو در رژیم غذایی ممکن است به شما کمک کند به طور طبیعی کالری کمتری مصرف کنید و پایبندی به عادات غذایی سالم را برای شما راحت کند.

آووکادو همچنین دارای فیبر زیاد و کربوهیدرات بسیار کمی است ، دو ویژگی که می تواند حداقل در چارچوب یک رژیم غذایی مبتنی بر رژیم غذایی سالم ، به کاهش وزن کمک کند.

خلاصه آووکادو و کاهش وزن

آووکادو شما را برای مدت طولانی سیر می کند و کاهش مصرف کالری ، به کاهش وزن کمک می کند. آنها همچنین دارای فیبر زیاد و کربوهیدرات کم هستند ، که می تواند باعث کاهش وزن شود.

12. آووکادو بسیار خوشمزه و به آسانی در رژیم غذایی تان می گنجد

آووکادو نه تنها سالم است ، بلکه فوق العاده خوشمزه است و در انواع مختلف غذا کاربرد دارد.

می توانید آنها را به سالادها و دستور غذاهای مختلف اضافه کنید یا به راحتی با یک قاشق آن را بیرون بیاورید و به سادگی بخورید.

آنها دارای بافتی خامه ای ، غنی و چرب هستند و به خوبی با مواد دیگر ترکیب می شوند.

نکته قابل توجه گوآکامول است که می توان گفت مشهورترین کاربرد آووکادو است. این بسته به دستور تهیه شامل آووکادو همراه با موادی مانند نمک ، سیر ، آهک و چند ماده دیگر است.

آووکادو برای رسیدن غالباً مدتی طول می کشد و هنگام رسیدن کمی نرم می شود. مواد مغذی موجود در آووکادو می توانند پس از پوست کندن ، اکسید شده و قهوه ای شوند ، اما افزودن آب لیمو این روند را کند می کند.

خلاصه آووکادو غذایی خوشمزه

آووکادو دارای بافتی خامه ای ، غنی و چرب است و به خوبی با سایر مواد قابل استفاده می شواستد. بنابراین ، افزودن این میوه به رژیم غذایی آسان است. استفاده از آب لیمو می تواند از قهوه ای شدن سریع آووکادو جلوگیری کند.

کلام آخر

آووکادو یک غذای عالی است ، سرشار از مواد مغذی ، که بسیاری از آنها در رژیم های غذایی مدرن وجود ندارند.

آووکادو به کاهش وزن و سلامت قلب کمک می کنند. آووکادو بسیار خوش مزه است.

قسمت اول این مطاب مزایای آووکادو برای سلامتی

منبع:

https://www.healthline.com/

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا