زیبایی و تناسب اندامسلامت و تغذیه

آیا آب کرفس به لاغری کمک می کند

آیا آب کرفس به لاغری کمک می کند ؟ گفته می شود که آب کرفس باعث کاهش وزن می شود. طرفداران آن ادعا می کنند که نوشیدن 475 میلی لیتر در هر روز صبح سلول های چربی ذخیره شده در کبد شما را تجزیه کرده و از بین می برد. با این حال، این ادعا فاقد شواهد علمی است و نیاز به تحقیقات بیشتر دارد.

گفته می شود، آب کرفس ممکن است به روش های دیگری باعث کاهش وزن شود.

وزن شما به میزان کالری مصرفی شما در طول روز بستگی دارد. آب کرفس کالری نسبتاً کمی دارد. هر 475 سی سی آب کرفس 85 کالری دارد.

اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید جایگزینی نوشیدنی های با کالری بالاتر، مانند نوشیدنی های قهوه قند یا نوشابه با آب کرفس یک گزینه هوشمندانه است. علاوه بر این، نوشیدن نوشیدنی های کم کالری مانند آب کرفس قبل از غذا ممکن است باعث احساس سیری شود و به شما کمک کند کالری کلی کمتری مصرف کنید.

اگرچه آب کرفس یک نوشیدنی سالم و کم کالری است، اما کلید کاهش وزن در درازمدت با یک غذای منفرد میسر نیست. در عوض، ورزش را با یک رژیم غذایی مغذی و مبتنی بر غذاهایی با غلات کامل ترکیب کنید.

نتیجه گیری

آیا آب کرفس به لاغری کمک می کند؟ آب کرفس کم کالری است و در صورت نوشیدن آن به جای نوشابه های پرکالری، می تواند به کاهش وزن کمک کند.  با این وجود بعید است که به خودی خود باعث کاهش وزن یا لاغری شود.

خواص دیگر آب کرفس

آب کرفس ممکن است چندین مزیت دیگر نیز داشته باشد.

خواص ضد التهابی

آب کرفس از ترکیبات گیاهی هستند که نشان داده شده دارای اثرات ضد التهابی هستند. فلاونوئیدها از جمله ترکیبات دارویی اصلی موجود در کرفس هستند. افزایش مصرف فلاونوئید با ریسک پایین تر از بیماری های قلبی، دیابت و سرطان همراه است.

بنابراین ، كرفس كامل و آب آن ممكن است به جلوگیری از بیماریهای خاص كمك كند.

ممکن است به کنترل فشار خون کمک کند

آب کرفس همچنین ممکن است به کنترل فشار خون کمک کند.

این اثر به احتمال زیاد به دلیل غلظت نیترات کرفس است که باعث تقویت سلامت قلب و کاهش فشار خون می شود.

اینها نباید با نیترات و نیترات مورد استفاده در نگهداری مواد غذایی اشتباه گرفته شود، که آنها اثرات منفی دارند.

ممکن است کلسترول بالا را کاهش دهد

کرفس همچنین ممکن است به کاهش سطح کلسترول کمک کند.

چندین مطالعه حیوانی، مصرف كرفس را با كاهش معنی داری در كلسترول ارتباط می دهد  ولی هنوز تحقیقات انسانی لازم است.

خلاصه

آب کرفس ممکن است مزایای سلامتی بسیاری از جمله کاهش التهاب ، فشار خون و کلسترول را به همراه داشته باشد.

عوارض احتمالی آب کرفس

در حالی که آب کرفس به طور کلی بی خطر شناخته می شود، بایستی از چند عوارض جانبی آن آگاه باشید.

از دست دادن فیبر

وقتی بجای خود کرفس آب آن را مصرف می کنید، فیبر غذایی مفید گیاه را از دست می دهید.

یک دسته کرفس حدود 9 ساقه، حدود 9 گرم فیبر را در خود جای می دهد. در حالی که 475 میلی لیتر آب  آن حاوی مقدارفیبر ناچیزی است.

دریافت فیبر فواید بیشماری دارد از جمله جلوگیری از افزایش وزن و داشتن روده ای سالمتر.

افزایش سدیم در بدن

یکی دیگر از کمبودهای احتمالی آب کرفس، مصرف بیش از حد سدیم است.

کرفس به طور طبیعی سرشار از سدیم است و یک ساقه آن تنها 32 میلی گرم  دارد.در حالیکه  475 میلی لیتر آب کرفس حاوی بیش از 400 میلی گرم سدیم است.

وزارت بهداشت آمریكا توصیه می كند كه بزرگسالان میزان مصرف سدیم روزانه خود را زیر 2300 میلی گرم به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم حفظ كنند. بنابراین ، اگر شما نمک زیادی مصرف می کنید ، یک لیوان آب کرفس می تواند شما را در لبه مرز قرار دهد.

از آنجا که مصرف اضافی سدیم با افزایش فشار خون در ارتباط است، افراد در معرض این بیماری باید هنگام نوشیدن آب کرفس احتیاط کنند.

نتیجه گیری

اگرچه آب کرفس به طور کلی بی خطر است، اما اشکالات آن شامل عدم فیبر و مقادیر بالای سدیم است. پس بهتر است خود کرفس را مصرف نمایید.

منبع: https://www.healthline.com

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن