زیبایی و تناسب اندامسلامت و تغذیهورزشی

اشتباهات معمول در پیاده روی

پیاده روی برای لاغری بسیار موثر است. اما پیاده روی هم مثل همه کارها اصولی دارد. اشتباهات معمول در پیاده روی را ببینید.

کفش نامناسب

یکی از اشتباهات معمول در پیاده روی در مورد انتخاب کفش مناسب است. احتمالاً می دانید که کفش پاشنه بلند گزینه مناسبی نیست. کفش های تنیس و بسکتبال نیز مشکلاتی را ایجاد می کنند. سفتی این کفش های ورزشی به حرکت سریع به طرفین کمک می کند، اما مانع انعطاف پذیری پاشنه تا پنجه پا می شود که برای راه رفتن مفید است. به دنبال یک کفش با پاشنه ی مناسب باشید که سبک، تنفس پذیر و مقاوم در برابر آب باشد. یک کفش دو ممکن است به خوبی یک کفش پیاده روی کار کند.

سایز کفش نامناسب

یکی دیگر از اشتباهات معمول در پیاده روی سایز کفش است. اگر کفش شما خیلی گشاد است، پا شما را به خوبی پشتیبانی نمی کند. اگر خیلی تنگ است، سایش ایجاد کرده و باعث ایجاد پینه یا میخچه می شود. هنگام خرید کفش در فروشگاه دقت کنید که با آنها احساس راحتی کنید: آنقدر جادار که انگشتان پای شما را به راحتی تکان بخورند اما آنقدر محکم هستند که پای شما درون آن لغزش نداشته باشد. بعد از ظهرها که پاهایتان کمی متورم می شود، کفش را خرید کنید تا بتوانید کفش را بر اساس اندازه واقعی خود تهیه کنید.

انتخاب مسیر تکراری

از جمله اشتباهات معمول در پیاده روی، انتخاب یک مسیرمشابه روزانه استفاده کنید. ممکن است حوصله تان سر رفته و علاقه خود را به پیاده روی از دست بدهید. به طور منظم مسیر را تغییر دهید تا جالب باشد. این نه تنها برای روحیه و انگیزه شما مفید است، بلکه باعث بهبود وضعیت ماهیچه ها و مفاصل نیز می شود. به دنبال سربالایی و سرپایینی باشید که به مسیر خود اضافه کنید. اینها می توانند به شدت پیاده روی افزوده و ماهیچه های ران، همسترینگ و ساق پا را تقویت کنند.

موسیقی تنظیم نشده

ممکن است دوست داشته باشید غرق در موسیقی یا پادکست خود شوید، اما اگر زیاد بلند باشد ممکن است ناامن باشد. اما اگر باید گوش دهید، به دنبال هدفونی باشید که صداهای بیرون را نیز به شما منتقل می کند و صدا را به اندازه کافی پایین نگه دارید تا بتوانید بشنوید که در اطراف شما چه می گذرد: اتوبوس با سرعت زیاد، بوق ماشین، پارس سگ، آژیر آمبولانس و ….

خیره شدن به صفحه نمایش

در هنگام راه رفتن خیره شدن به تلفن ممکن است شما را دچار مشکل کند. ممکن است بیفتید یا حتی وارد ترافیک شوید. زیاد اتفاق می افتد. صدمات عابران پیاده به دلیل استفاده از تلفن ها از سال 2004 تا کنون بیش از دو برابر شده است و اکثر افرادی که پیاده روی می کنند – 60 درصد – توسط تلفن های خود یا چیزهای دیگر حواسشان پرت می شود. توقف کنید، راه رفتن را کنار بگذارید و قبل از پیاده روی مجدد، کار خود را به پایان برسانید.

تنها به پیاده روی رفتن

سگ خانگی خود را در خانه تنها نگذارید. او از پیوستن شما به قدم زدن در محله به وجد خواهد آمد. به نظر می رسد افرادی که سگ دارند و آنها را به پیاده روی معمولی می برند در هفته 150 دقیقه ورزش (حداقل مناسب توصیه شده توسط متخصصان) را انجام می دهند.

لباس نامناسب

لباس نامناسب یکی دیگر از اشتباهات معمول در پیاده روی است. اگر لباس بسیار تنگ و سنگین باشد راه رفتن شما را ناخوشایند می کند. لباس شما بایستی شل، راحت و تنفس پذیر باشند تا بتوانید به راحتی حرکت کنید و از عرق یا رطوبت خیس نشوید. با گرم شدن می توانید لایه های رویی را در بیاورید و در زمان سرد شدن دوباره آنها را بپوشید. کلاه، عینک آفتابی و کرم های ضد آفتاب را برای محافظت از شما در برابر آفتاب (حتی در روزهای ابری یا زمستان) فراموش نکنید.

عدم شمارش قدم و مسافت پیموده شده

مهمترین اشتباهات معمول در پیاده روی که نبایستی فراموش شود شمارش قدم ها یا کیلومترها یا دقیقه ها است. به این ترتیب، می دانید که آیا اهداف ورزشی خود را برآورده می کنید یا خیر. همچنین به ایجاد انگیزه در شما می تواند کمک کند. شما می توانید برنامه خود را با یک برنامه روی تلفن خود یا با یک دستگاه ارزان قیمت به نام گام شمار اندازه گیری کنید.

در دسترس نبودن

تا زمانی که گوشی حواس شما را پرت نکند، تلفن شما یک مزیت محسوب می شود. بنابراین آن را در خانه جا نگذارید. می توانید از آن برای پیدا کردن نقشه در صورت گم شدن یا تماس با فردی در موارد اضطراری استفاده کنید. و می تواند راهی مفید برای ردیابی فاصله و مکان شما باشد. فقط به یاد داشته باشید که قبل از رفتن آن را شارژ کنید.

حالت نامناسب بدن

یکی دیگر از اشتباهات معمول در پیاده روی حفظ پوزیشن نامناسب است. ممکن است به دلیل نشستن تمام روز پشت کامپیوتر یک حالت خمیده داشته باشید. اما هنگام پیاده اینگونه نمانید! وضعیت صحیح راه رفتن می تواند به شما کمک کند سریعتر و طولانی تر راه بروید و از صدمه دیدن جلوگیری کنید. سعی کنید ستون فقرات خود را راست نگه دارید انگار رشته ای از بالای سر شما را به سمت بالا می کشد. چشمان شما باید رو به جلو، شانه ها پایین، عقب و ریلکس باشد. به طور طبیعی و آزادانه دستان خود را کنار بدنتان حرکت دهید و پای خود را به آرامی از پاشنه تا انگشتان پا بردارید.

دیده نشدن

از جمله اشتباهات معمول دیگر در پیاده روی استفاده از رنگ نامناسب لباس است. رنگ های روشن و پارچه های منعکس کننده به رانندگان و دیگران کمک می کند که اگر دوست دارید عصرها یا صبح زود هنگام تاریکی راه بروید، شما را ببینند. همچنین می توانید چراغی بیاورید تا به شما کمک کند ببینید کجا می روید و خود را بیشتر نمایان کنید. وقتی بازتاب کننده ها یا چراغ ها قسمت هایی از بدن شما که در حال حرکت هستند را نشان دهند دیگران هم شما را راحت تر می بینند.

نوشیدنی های اشتباه

از جمله اشتباهات معمول در پیاده روی که نبایستی از آن غافل شوید انتخاب نوشیدنی مناسب است. آیا وقتی قصد پیاده روی دارید از خود با نوشابه پذیرایی می کنید؟ شما مقدار زیادی قند و کالری که نیاز ندارید دریافت خواهید کرد. نوشیدنی ورزشی چطور؟ اگر فقط پیاده روی متوسط ​​دارید، نیازی به الکترولیت اضافی ندارید. بهترین راه برای حفظ آب بدن هنگام راه رفتن آب است. با چیز دیگری که برای شما مفید است، مانند گذراندن وقت با یک دوست، به خودتان پاداش دهید.

انجام ندادن حرکات کششی پس از پیاده روی

یکی از مواردی که به اشتباه در پیاده روی فراموش می شود انجام حرکات کششی است. هنگامی که پیاده روی خود را به پایان رساندید، به عضلات پای خود – به ویژه ساق پا – یک حرکت کششی ملایمی بدهید. این به شما کمک می کند تا انعطاف پذیر بمانید. زیاده روی نکنید – حرکات کششی نباید صدمه ای به شما وارد کنند – و تحرک زیاد نکنید. هر کشش را 10 تا 20 ثانیه نگه دارید. برای کمک به حفظ تعادل از صندلی یا دیوار استفاده کنید.

منبع: www.Webmed.com

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا