انواع وب سایت و نحوه طراحی آنها
آشنایی با انواع وب سایت ها برای کسب و کار شما

توجه به طراحی انواع وب سایت برای ایجاد و توسعه شغل شما بسیار مهم است. اکنون نزدیک به 1.8 میلیارد وب سایت به صورت آنلاین وجود دارد که انواع مختلفی از وب سایت ها را برای بررسی فراهم می کند ، اما سردرگمی بسیاری نیز در مورد اینکه کدام نوع و کدام طراحی در واقع برای شما بهتر کارخواهد کرد بوجود می آید.
به عنوان یک طراح یا صاحب کسب و کار کوچک ، باید با انواع وب سایت های موجود آشنا باشید ، و بنابر آن می توانید تصمیم بگیرید که کدامیک نیازهای شما را برآورده می کند. بررسی آنچه رقبا انتخاب کرده اند و با آن کار می کنند ، به شما امکان می دهد قالب مناسب برای هر برند و مشتری های مربوطه را ایجاد کنید.
انواع وب سایت را در 8 دسته بندی ارائه می کنیم:
1. صفحه اصلی
صفحه اصلی قطب اصلی وب سایت شما است و به عنوان چهره یک برند عمل می کند. این نوع وب سایت برای معرفی یک شرکت رسمی است و مختص به آن شرکت می باشد.
صفحه اصلی شما به بازدید کنندگان سایت کمک می کند تا به مناطق مختلف سایت دسترسی پیدا کنند ، همچنین می تواند به عنوان یک قیف تبدیل عمل نماید. از آنجا که بیشتر افراد از طریق صفحه اصلی تان به شما مراجعه می کنند ، اینجاست که طراحی بیشتر از همه مهم می شود.
یک صفحه اصلی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد ، اما در حین طراحی آن ، مهم است به یاد داشته باشید که هدف صفحه اصلی را به عنوان اصلی ترین مکان و جای مورد علاقه بازدید کنندگان سایت به یاد داشته باشید. کسب و کار خود را مشخص کنید و ارزش منحصر به فردی که ارائه می دهید را به صورت آشکار بیان کنید. ساختار سلسله مراتب و ناوبری سایت را در صفحه اصلی ایجاد کنید. از پالت های رنگی ، آرم و تصاویر مرتبط با تجارت خود استفاده کنید. صفحه اصلی نوع تصویر کسب و کار را تعیین می کند ، بنابراین باید در مورد اینکه چه کسی هستید از طریق تصاویر و کلمات ، بازدید کنندگان را مطلع سازید.
نمونه های خوبی از این نوع وب سایت های صفحه اصلی را حتما دیده اید. به ناوبری مناسب در بالای صفحه توجه داشته باشید که آنچه را که در سایت پیدا خواهید کرد ، مشخص می کند. از آنجا که این صفحه به عنوان آغاز قیف تبدیل عمل می کند ، بازدید کنندگان می توانند هدایت شوند ، در لیست ایمیل مشترک شوند یا یک ویدیو درباره محصولات شما تماشا کنند.
2. وب سایت مجله ای
یک وب سایت مجله ای دارای مقالات ، عکس ها و فیلم هایی است که اطلاعاتی و آموزشی هستند. در بیست سال گذشته ، صنعت مجله از یک بستر چاپی به قالب های دیجیتالی تغییر کرده است. نوع وب سایت مجله برای وب سایت های اطلاع رسانی ، به ویژه نشریات دانشگاه ها و سازمان ها به خوبی کار می کند.
اگر در مورد ایجاد یک سایت مجله ای فکر می کنید ، با ساختن یک چارچوب اساسی شروع کنید. کاربران بدون توجه به اینکه در چه روزی به وب سایت شما مراجعه کرده اند ، باید یک طرح مشابه را ببینند ، و تمام مقالات باید یک طرح و پیمایش مشابه داشته باشند. در نظر داشته باشید که طراحی کلی نسبت به اندازه های مختلف صفحه نمایش چگونه پاسخگو است تا مطمئن شوید محتوای شما به راحتی قابل خواندن در کامپیوترهای رومیزی و تلفن های هوشمند باشد.
یک وب سایت مجله آنلاین با طرح مجله نسبتاً سنتی را در نظر بگیرید. موضوع شماره جدید آن با یک تصویر و باکس که توصیف آنچه در مقاله ارائه می شود ، برجسته می گردد. در زیر این باکس یک طرح شبکه ای از هر ستون در مجله با یک تصویر ، عنوان و شرح مختصر از آنچه خوانندگان در هر مقاله پیدا می کنند وجود دارد.
3. وب سایت های تجارت الکترونیکی
وب سایت تجارت الکترونیکی یک مقصد خرید آنلاین است که در آن کاربران می توانند محصولات یا خدمات خود را از شرکت شما خریداری کنند.
یک صفحه وب تجارت الکترونیکی قوی ، مرور محصولات را آسان می کند ، بر اساس دسته بندی ها ، فروش ویژه را برجسته و خرید را آسان می کند. راه آسان برای شروع این کار از طریق یک پلت فرم کامل تجارت الکترونیکی مانند Shopify یا Squarespace است. تیم شما می تواند موجودی آنلاین را به راحتی بروزرسانی کرده و محصولات جدید را لیست کند. بعلاوه ، به دلیل اینکه سیستم به هم پیوسته است ، فروش ، تدارکات و بازاریابی همگی به خوبی با هم کار می کند. در قسمت جلو طراحی ، پلت فرم های تجارت الکترونیک چندین الگو ارائه می دهند که با نیازهای تمام انواع کسب و کارها مطابقت دارند.
مهم است که آیتم ها به دسته های خاص تقسیم شوند ، اما پیشنهادات ویژه روز را نیز در صفحه اصلی خود ارائه دهند. تصاویر حرفه ای است و محصول را به وضوح نشان می دهد ، اما توضیحات در ابتدا مختصر و همراه با جزئیات بیشتر در صفحه محصول هستند.
4. بلاگ ها
یک بلاگ دارای مقالات ، عکس ها و فیلم ها است که به طور مرتب به روز می شوند. وبلاگها در مقایسه با مجلات با محتوای شخصی تر و غیر رسمی تر شروع شدند. اما از آن زمان ، این خطوط مبهم شده است ، و اکنون بسیار مهم است که مارک ها و مشاغل مهم وبلاگ خود را داشته باشند. اضافه کردن مطالب تخصصی باعث افزایش اعتبار کلی یک شرکت یا یک فرد می شود. وبلاگها همچنین مطالبی را برای پست های رسانه های اجتماعی و کمپین های ایمیلی ارائه می دهند.
با این حال ، یک وبلاگ می تواند برای شرکت های کوچکتر دشوار باشد. قبل از راه اندازی یک بلاگ، حتماً تیم و استراتژی مشخص برای به روز رسانی محتوا داشته باشید. در واقع بهتر است اگر نمی توانید مطالب به روز و معتبری ارائه دهید، از راه اندازی بلاگ صرفه نظر نمایید.
چیزهای ساده و با متمرکز بر محتوا را در وبلاگ خود ارائه دهید. کابران باید به راحتی مابین صفحات حرکت کنند و دسترسی مناسبی به اطلاعات وب سایت داشته باشند.
5. وب سایت های نمونه کارها
یک وب سایت نمونه کار به افراد حرفه ای خلاق مکانی برای نمایش بهترین کار خود می دهد. این نوع وب سایت مناسب برای هنرمندان ، نویسندگان ، طراحان ، فیلمسازان و سازندگان مبلمان است.
در هنگام ساختن یک نمونه کار ، دیگر نیازی به افزودن هر پروژه ای که قبلاً روی آن کار کرده اید نیست. درعوض ، روی ایجاد دسته بندی موارد تمرکز کنید و بهترین کار را از هر دسته برجسته کنید. یک وب سایت نمونه کار از نظر طبیعت کمی خلاقانه تر است ، بنابراین این مکان برای امتحان کردن طرح های منحصر به فرد و اضافه کردن ویژگی های جالب است.
نمونه کار ترکیبی کامل از خلاقیت و بهترین های برجسته پروژه است. با حرکت کاربر در پایین صفحه ، تصاویر مختلف برجسته می شوند. روی هر تصویر کلیک کنید و کمپین های تبلیغاتی را از این پروژه مشاهده خواهید کرد. اگر می خواهید در مورد طراح بیشتر بدانید ، روی دکمه مربوطه کلیک کنید و رزومه او را مطالعه کنید و بفهمید که مثلا در آنجا تحصیل کرده است و در چه پروژه هایی قبلا کار کرده است. این طرح و استراتژی بخوبی کار می کند زیرا تمرکز روی کار واقعی وی است و متن محدود است. کاربران تصاویر را بهتر از متن پردازش و به یاد می سپارند.
6. صفحات فرود
یک صفحه فرود یک نوع صفحه خاص است که برای یک کمپین بازاریابی ایجاد شده است و بازدید کنندگان را به سمت یک اقدام خاص سوق می دهد.
محتوا در یک صفحه فرود باید محدود باشد و به سمت تماس برای اقدایم که دوست دارید کاربر انجام دهد ، باشد. فضای زیادی را در اطراف نقطه ای که می خواهید کاربر اقدامی کند در نظر بگیرید و عناصر غیر مرتبط با هدف آن کمپین را در صفحات دیگر قرار دهید.
صفحه فرود آزمایشی رایگان Shopify عناوین و تماسهای ساده ای را انجام می دهد ، مانند “شروع آزمایشی رایگان”. تمام عناصر موجود در این صفحه خریدار را با یک مسیر بسیار خاص هدایت می کنند. آنها از تصاویر مرتبط ، مرسوم و مد روز استفاده می کنند و کمی از جلوه های سه بعدی را ارائه می دهند تا شکل و جانمایی محل فروش ارائه شده را برای مشتری نشان دهند.
7. وب سایت های رسانه های اجتماعی
تقریباً 2.77 میلیارد نفر در رسانه های اجتماعی با ده ها پلت فرم مختلف وجود دارند. مهم نیست مخاطب مورد نظر شما کیست ، احتمالاً آنها را در Facebook یا Twitter یا Instagram یا Snapchat یا LinkedIn پیدا خواهید کرد. اگرچه نمی توانید خود پلت فرم ها را مجدداً طراحی مجدد کنید ، اما به نظر می رسد کنترل ظاهری صفحه شما در اختیارتان است ، و می توانید محتواهایی ایجاد کنید که منجر به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی شود.
به دنبال یک نگاه مداوم در تمام صفحات رسانه های اجتماعی و صفحات وب خود باشید ، بنابراین کاربران فوراً متوجه می شوند که نام تجاری شما در پشت آن صفحه است. از همان آرم و گزینه های رنگی استفاده کنید. صدا و شخصیت خاصی را انتخاب کنید که در همه محتوا بدرخشد.
هنگام ایجاد محتوا ، به مواردی که پتانسیل زیادی برای اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی دارند ، مانند فیلم های سرگرم کننده ، اینفوگرافیک ها ، الگوهای رفتاری ، گزارش های عمیق و پیشنهادات رایگان توجه کنید.
صفحه فیس بوک Nutella ترکیبی از مطالب جالب را نشان می دهد که همه با رنگ کلی و ظاهر تجاری مطابقت دارند. آنها دکمه هایی را ارائه داده اند که مخصوصاً برای رسانه های اجتماعی ساخته شده اند ، مانند “امروز ، من نوتلا را با شما به اشتراک می گذارم” . توجه داشته باشید که چگونه دکمه های رسانه های اجتماعی را نیز در وب سایت خود قرار می دهند تا کاربران به راحتی آنها را در پلت فرم های مختلف پیدا کنند.
8- صفحات راهنما و تماس
فهرست یا صفحه تماس مکانی است که کاربران می توانند با شما یا دیگران ارتباط برقرار کنند. این نوع وب سایت یکی از انواع وب سایت بسیار جذاب برای کسب و کارهای آنلاین است.
این نوع وب سایت وقتی می خواهید مخزن مشاغل یا افراد یک سازمان را لیست کنید ، به خوبی کار می کند. به عنوان مثال ، یک دایرکتوری رستوران محلی دارای غذاهای دریایی در منطقه با منوها ، محدوده قیمت ها ، شماره تلفن و بررسی ها است.
ماهیت یک سازمان فرصتی را برای وب سایت دایرکتوری ایجاد می کند. به عنوان مثال ، انجمن دندانپزشکان محلی در یک شهر ممکن است هر یک از اعضا ، حوزه تخصص و اطلاعات تماس آنها را فهرست کند. این گزینه طراحی را در جیب مشتریان خود نگه دارید.
مانتا یک فهرست تجاری است که شامل مشاغل کوچک بر اساس موقعیت مکانی است. این سایت علاوه بر قابلیت جستجوی کلمات کلیدی ، در دسته هایی از جمله رستوران ها ، پیمانکاران و پزشکان امکان جستجوی گروه بندی شده را ارائه می دهد. شرکت ها می توانند یک ورودی به دایرکتوری اضافه کنند و سایت از طریق تبلیغات درآمد کسب می کند.
نوع مناسب وب سایت را برای مخاطبان خود انتخاب کنید
طراحی خوب بسیار مهمتر از ظاهری جذاب است ، زیرا باعث تعامل کاربر می شود و به شدت مورد توجه مخاطبان سایت قرار می گیرد. به آنچه که سایر شرکتها با طراحی وب سایت خود انجام داده اند توجه کنید و به سرعت تشخیص دهید که کدام فرمت برای هر پروژه بهتر عمل می کند. دانستن آنچه دیگران با انواع مختلف صفحه به دست آورده اند ، حس خوبی نسبت به نوع وب سایتی که برای شما بهتر خواهد بود ، ایجاد می کند. بنابراین حتما قبل از شروع طراحی وب سایت مربوط به کسب و کار خود، انواع وب سایت شرکت های مختلف را بررسی نمایید.
منبع: