بازاریابیفناوری و اطلاعاتکسب و کار

بازاریابی استارت آپ

بازاریابی استارت آپ

بسته به اندازه و درجه بلند پروازی استارت آپ، می توانید بازاریابی استارت آپ خود را برنامه ریزی کنید.

برخی از استارت آپ ها حالت چراغ خاموش را ترجیح می دهند تا زمان توسعه طولانی تر شود. با این حال، بعضی دیگر تصمیم می گیرند با سر و صدای زیاد شروع به کار کنند و به جهانیان بشناسانند که چه چیزهایی برای ارائه دارند. این موضوع بستگی به ایده های صاحبان آن کسب و کار دارد.

تقریباً 540،000 نفر سالانه صاحب مشاغل کوچک می شوند. این تعداد نباید ساده در نظر گرفته شود – زیرا هر یک از این صاحبان مشاغل رقیب بالقوه برای سرمایه گذاری شما نیز هستند.

بازاریابی برای یک استارت آپ دقیقاً چیست و چگونه می توانید از آن نهایت استفاده را ببرید؟ مزایای احتمالی و گرفتاری هایی که شما باید از آن آگاه شوید چه مواردی هستند؟

مزایای بازاریابی استارت آپ

فرض کنید که شما یک ایده جدید در خصوص لوله ها دارید. شما در حال ایجاد یک محصول یا خدماتی هستید که در بازار محلی شما وجود ندارد و قصد دارید از آن پول کسب کنید. فروش کالای شما به مشتریان و مشتریان بالقوه تنها درصورتی حاصل می شود که از طریق بازاریابی مناسب برای عموم قابل رویت باشد.

با توجه به گزارش Smart Business Trends ، 51 درصد مردم موافق هستند که بهترین راه برای یادگیری در مورد کارآفرینی، راه اندازی شرکت خود است. اما چرا باید دنبال راه های ایجاد کمپین های بازاریابی و صرف هزینه زیاد در این مسیر رفت؟ مزیت بازاریابی برای استارتاپ چیست؟

مزایای بازاریابی استارت آپ

سریع در معرض قرار گرفتن

شرکت های نوپا به طور طبیعی شرکتهای “early bird” هستند. آنها شرکتها و بنگاه های کوچکی هستند که ایده های بزرگی در مورد آینده دارند.

بازاریابی این ایده برای عموم و جذب مخاطب زود هنگام می تواند برای برند شما سودمند باشد. می توانید از طریق رسانه های اجتماعی، حضور در کنفرانس، مصاحبه ها و سایر فرصت های حضور عمومی، در معرض دید قرار بگیرید. این می تواند مخاطبان را برای استارت آپ شما به نحوی ایجاد کند که در کل چرخه توسعه شما و فراتر از آن با شما باشند.

سرمایه گذاران بالقوه

بازاریابی استارت آپ شما از طریق کانال های مناسب باعث می شود سرمایه گذاران بالقوه درباره شما آگاهی پیدا کنند.

برخی از استارت آپ ها بدون نیاز به جستجوی منابع اضافی، بودجه و درآمد از پیش تعیین شده دارند. با این حال، شرکت های نوپا که به منابع اضافی احتیاج دارند می توانند به راحتی سرمایه گذاران و شرکای بالقوه را که به دنبال ذهن جوان روشن برای همکاری هستند را جذب کنند.

افزایش اشتیاق مشتری

شما می خواهید مردم در مورد مارک، محصولات و مواد بازاریابی شما صحبت کنند. هرچه مردم درباره شما بیشتر بدانند، بیشتر به آنچه در واقع انجام می دهید علاقه مند می شوند. با مصاحبه ای که با بیش از 1100 صاحب مشاغل کوچک انجام پذیرفت، مشخص شد که تنها 40 درصد از آنها معتقدند که رشد درآمد در ایجاد اشتیاق در مشتری و پیش بینی مشتری وجود دارد.

این موضوع مقدار زیادی از آزادی را برای شما به وجود می آورد تا روشهای مختلف دستیابی به مشتری خود را کشف کنید. ایجاد اشتیاق در مورد محصولات و خدمات آینده شما راهی عالی برای افزایش فروش استارت آپ شما است.

برون سپاری در مقابل انجام در درون سازمان

اکنون که درک دقیقی از اهمیت مارکتینگ داریم، این سوال مطرح است که چگونه بازاریابی استارت آپ خود را به انجام برسانیم؟

تعیین اینکه آیا شما باید یک آژانس بازاریابی را به کار گیرید یا همه کارها را خودتان انجام دهید سخت است. بیایید هر دو گزینه را تعریف کنیم و ببینیم منظور آنها در واقع چیست:

بازاریابی درون سازمانی

بازاریابی درون سازمانی شامل ایجاد استراتژی های بازاریابی و محتوا برای برند شما به طور کامل در داخل استارت آپ شما است.

شما می توانید همه کارها را خودتان انجام دهید، آن را بصورت آنلاین و آفلاین توزیع کنید و به سادگی منتظر نتایج باشید. با این حال، این نوع بازاریابی علیرغم اینکه بسیار ارزان تر از برون سپاری است ولی دارای نقص های اساسی است. شما هرگز در مقایسه با یک آژانس بازاریابی کار خوبی ارائه نخواهید کرد.

این امر به ویژه در صورتی که دانش پیش زمینه ای در مورد نحوه کار در بازاریابی و تبلیغات و همچنین در تولید محتوا نداشته باشید، صادق است.

ممکن است شما شناخت خوبی از مخاطبان خود داشته باشید، اما بازاریابی محصول شما از طریق کانال های مناسب کاملاً موضوع دیگری است. با این حال، در صورت وجود یک کارشناس بازاریابی خوب در تیم خود، می توانید استارت آپ خود را ارتقاء دهید ولی با سرعت بسیار پایین تر از آنچه که اگر برون سپاری می کردید.

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی برون سپاری

برون سپاری معمولاً اولین چیزی است که افراد هنگام صحبت در مورد بازاریابی در ذهن دارند.

این می تواند شامل تماس با یک آژانس تخصصی، یک فریلنسر یا شخص ثالث باشد تا بتوانند استارتاپ شما را برای شما تبلیغ کنند. این امر می تواند برای استارت آپ های بدون کارمندان بازاریابی و یا افرادی که می خواهند زمان خود را به طور کامل به توسعه محصول اختصاص دهند، بسیار مفید باشد. با این حال، این گزینه معمولاً گرانتر از بازاریابی ساده درون سازمان است.

حجم کار یک آژانس بازاریابی اگر بر دوش استارت آپ شما قرار گیرد، بسیار بیشتر از آنچه است که شما بتوانید به کارهای خودتان برسید.

نقاط مثبت و منفی را با دقت وزن دهی کرده و از روش بازاریابی مناسب برای استارت آپ خود استفاده کنید.

انواع بازاریابی

در مورد چه نوع بازاریابی صحبت می کنیم؟ برخی از محبوب ترین و تأثیرگذارترین گزینه ها که می توانند برای شما مطرح شوند چیست؟

بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

یکی از ساده ترین و مؤثرترین استراتژی ها در مورد بازاریابی، شبکه های اجتماعی است. بازاریابی فیس بوک، بازاریابی اینستاگرام و بازاریابی لینکدین می توانند آگاهی از استارتاپ شما را افزایش داده و مخاطبان جدیدی را به سمت برند شما جذب کنند. مطالعات نشان داده است كه 89 درصد از شركتها به دلیل قرار گرفتن در معرض شبکه های اجتماعی افزایش اشتیاق پیرامون مارك های خود را به دست آورده اند. این عدد حیرت انگیزی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی می تواند هم به صورت ویژه درون سازمان و هم از طریق برون سپاری انجام شود. ممکن است انجام این کار در داخل سازمان و ایجاد صفحات اختصاصی برای نام تجاری شما مفیدتر باشد که می توانید از آنها برای ارسال مطالب جدید بدون واسطه استفاده کنید.

تاکتیک های مارکتینگ استارت آپ

بهینه سازی موتور جستجوی وب سایت (SEO)

مردم روزانه از موتورهای جستجو استفاده می کنند. این بدان معنی است که باید به بهینه سازی سئو سایت خود توجه بیشتری داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که از کلمات کلیدی مربوط به محتوای خود استفاده می کنید و مقالات و زیرنویس ها را به درستی نامگذاری می کنید.

83 درصد از دارندگان مشاغل کوچک معتقدند که نگهداری یک وب سایت خوب می تواند درآمد و ترافیک بیشتری را برای مشاغل آنها به ارمغان آورد. این بدون شک ارزانترین راه برای راه اندازی استارتاپ شما از طریق جستجوی ارگانیک و تولید ترافیک موثر است. این می تواند کاملاً مستقل از هر شخص ثالثی باشد که این کار را برای شما انجام می دهد.

بومی سازی SEO همچنین نقش بسزایی در تجارت الکترونیکی و بازاریابی آنلاین دارد. پائولین فریس، متخصص SEO در IsAccurate، اخیراً در مورد SEO محلی صحبت کرد:

“من همیشه توجه و تأکید بر بهینه سازی سئو سایت با مشتریان دارم، مهم نیست که آیا ما به تولید محتوای خالص یا ترجمه و بومی سازی اهتمام داریم.”

برای دستیابی به ترافیک بالا و متعاقباً تبدیل کردن تعداد بیشتری از افراد به دنبال کنندگان، اطمینان حاصل کنید که مطالب شما در حد امکان برای خوانندگان زیادی در دسترس است.

هنگامی که دقت کافی در نوشتن مطلب داشته باشید نیاز نیست به پر کردن وب سایت از کلمه های کلیدی رو بیاورید. در هر صورت کلماتی که در کسب و کار شما عمومی شوند توسط موتورهای جستجو پیدا می شوند و در SERP مربوط به گوگل لیست می شود.

کلمات کلیدی بیش از حد در یک قطعه از محتوا ممکن است مشکوک به نظر برسد یا به عنوان هرزنامه تلقی شود. اطمینان حاصل کنید که تراکم بهینه کلمه کلیدی را بر اساس صنعت خود و نوع محتوا منتشر می کنید.

بازاریابی ایمیلی

دسترسی به مشتریان و مشترکین احتمالی از طریق ایمیل وقت بسیار کمی می گیرد. تنها کاری که باید انجام دهید ایجاد محتوای اصلی و ارسال آن به لیست های ایمیل است.

شرکت هایی که از بازاریابی ایمیل استفاده می کنند، در برخی موارد افزایش بازده سرمایه گذار خود را تا 400 درصد و بیشتر نشان داده اند.

این بدان معنی است که بازاریابی ایمیل همچنان مانند گذشته مرتبط و فعال است. بازاریابی ایمیلی می تواند به صورت خودکار و برای ارسال بطور مستقل برنامه ریزی شود، به این معنی که می توانید به جای فکر کردن درباره زمانبندی ارسال ایمیل، روی ایجاد محتوای با کیفیت خوب متمرکز شوید.

بازاریابی توسط اینفلوئنسرها

استفاده از اینفلوئنسرهای آنلاین و محلی یک استراتژی بازاریابی بسیار مرسوم است که باید در نظر بگیرید.

اینفلوئنسرها افراد مشهور کوچکی هستند که فالوورهای زیادی دارند و می توانند مخاطبان را تحت تأثیر قرار دهند.

بسته به نوع محصولی که در حال تولید هستید، می توانید اینفلوئنسرهای YouTube، وبلاگ نویسان یا حتی قهرمانان محلی را انتخاب کنید که در کشور یا شهر شما محبوب هستند.

این یک ترکیب عالی از بازاریابی برون سپاری و داخلی است زیرا شما اساساً مشعل را به اینفلوئنسرهای خود تحویل می دهید و آنها شما را تبلیغ می کنند.

در یک بررسی که اخیراً انجام شده است ، 94 درصد از کارشناسان بازاریابی معتقدند که بازاریابی اینفلوئنسرها می تواند تغییر ایجاد کند. این یکی از استراتژی های بازاریابی محجوب و قابل قبول اجتماعی است که خصوصاً با نسل های جوان بهتر کار می کند.

شصت ثانیه آنلاین

اشتباهاتی که باید خودداری شوند

حتی در کمپین های بازاریابی استارت آپ، اشتباهات اتفاق می افتد. با این حال، برخی از آنها می توانند هزینه ای بیش از پول برای شما داشته باشند، زیرا شهرت شما نیز در این خط است.

ارزان بودن

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که باید برای آن آماده شوید موضوع ارزان بودن است.

اول از همه، اطمینان حاصل کنید که منابع کافی را در طراحی وب، SEO و نوشتن UX خود سرمایه گذاری کرده اید. اینها عناصر اساسی در بازاریابی موفق هستند که در مورد میزان حرفه ای بودن شما صحبت خواهند کرد.

بیشتر شرکت های کوچک تمایل دارند تا حد ممکن کمترین هزینه را برای بازاریابی خود صرف کنند. یک تحقیق جدید نشان می دهد که تنها 22 درصد از مشاغل از نرخ تبدیل خود راضی هستند. دلیل این امر این است که سرمایه گذاری روی نام تجاری، محصول و بازاریابی شما به طور کلی تنها راه برای کسب بازده تلاش و سرمایه گذاری شما است.

کپی از رقبا

شرکت های بزرگتر و موفق تر همیشه وجود خواهند داشت.

کپی کردن از محتوای بازاریابی آنها و تلاش برای وانمود کردن اینکه شما مانند آنها هستید کار نمی کنید. شما باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به حد ممکن اصلی و ویژه است.

مطالعات نشان داده است که 75 درصد از دارندگان مشاغل معتقدند که بازاریابی اینترنتی می تواند تفاوت زیادی در مدیریت استارتاپ ایجاد کند. قرار گرفتن در طرف اشتباه معادله، ممکن است هزینه بیشتری را نسبت به آنچه شما آماده پرداخت آن هستید به شما تحمیل کند.

بگذارید مردم بدانند که چرا شما با همه تفاوت دارید و آنچه را که باید ارائه دهید چیست. این تنها راه ایستادگی و ترقی در بازار امروز است.

مخاطب اشتباه

تحقیقات بر روی مخاطبان مناسب، بخشی جدایی ناپذیر در ایجاد استراتژی بازاریابی است. غفلت از انجام تحقیقات مناسب منجر به نتایج فاجعه آمیز خواهد شد. شما مخاطب اشتباه را جذب خواهید کرد و فالوورهای اصلی شما گیج و بی علاقه خواهند ماند.

قبل از ایجاد هر نوع محتوا، مطمئن شوید که دقیقاً چه کسی را هدف قرار داده اید و پیام شما چیست.

بازاریابی محتوای ضعیف

محتوای ضعیف مانع از همه فعالیتهای بازاریابی است. اگر سخنرانان بومی یا نویسندگان داخلی ندارید، باید کاملاً بازاریابی خود را به شخص دیگری واگذار کنید.

برخی از ضروریات محتوای بازاریابی باید در وب سایت شما قرار داده شده و ایجاد شکل وبلاگ و محتوای کلی نماید.

جیمز اسکات ، مدیرعامل EssaySupply، اخیراً در مورد اهمیت تبلیغات در محتوا صحبت کرد:

وی افزود: “هر تجارت باید محتوای هوشمندانه و خلاقانه ای را به پیش ببرد. بازار امروز برای استارت آپ ها بسیار اشباع شده است که بخواهند مزایای احتمالی بازاریابی مناسب محتوای را نادیده بگیرد. “

بازاریابی یک استارتاپ (نتیجه گیری)

رسیدن به اهداف هنگام تولید محصولات جدید به عنوان یک استارتاپ دشوار است.

براساس نظرسنجی اخیر ، بطور تعجب آوری 42 درصد از بنیانگذاران استارتاپ های شکست خورده، بازاریابی ضعیف را دلیل اصلی عدم موفقیت دانشته اند. با این حال، اگر در مورد آن هوشمند هستید، محتوای مناسب بازاریابی می تواند شرایط را برای شما آسانتر کند.

خط را ترسیم کنید و راه حل مناسب بازاریابی را برای وضعیت و بودجه خود انتخاب کنید.

واقعاً مخفی نیست که بیش از 80 درصد استارت آپ ها به دلیل سوء مدیریت، ضعف بازاریابی، نبود روابط عمومی یا دلایل غیر قابل پیش بینی شکست می خورند. هنگامی که مردم شروع به صحبت کردن در مورد شما و پروژه های هیجان انگیز شما می کنند، شما شروع به دیدن فواید آن می کنید که به مردم اجازه دهید بدانند آنچه را که شما به عنوان یک استارتاپ در نظر دارید.

منبع:

https://learn.g2.com

برچسب ها
نمایش بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن