بازاریابیکسب و کار

بازاریابی محتوا برای مشاغل کوچک

7 مزیت اساسی بازاریابی محتوا

اگر در بازاریابی اینترنتی و بازاریابی محتوا تازه وارد هستید ، بگذارید اولین کسی باشیم که شما را در این مسیر همراهی می کنیم . این مسیر بسیار سخت است و نیاز به تجربه و دانش دارد.

ممکن است سخت به نظر برسد اما واقعیت دارد که تبلیغ کسب و کار آنلاین شما آسان نیست. حتی اگر در بازاری تخصصی قرار دارید ، با یک رقابت بسیار سخت روبرو خواهید شد. تبلیغات ساده و ایمیل های ساده تبلیغاتی این راه را آسان نمی کنند. اگر می خواهید ایستادگی کنید ، به یک استراتژی موثر در بازاریابی محتوا نیاز دارید.

بازاریابی محتوا برای مشاغل کوچک

اکنون برخی ممکن است فکر کنند ، ” من یک وب سایت ایجاد کردم. من در رسانه های اجتماعی ثبت نام کرده ام. آیا من هم باید محتوا تولید کنم؟ “

تولید محتوا یک کار تکمیلی و بسیار مهم است. اما مزایای بازاریابی محتوا بسیار فراتر از زمان ، پول و تلاش است. بیایید به هفت فایده هنگام تولید محتوا به عنوان مرکز استراتژی بازاریابی اینترنتی بپردازیم.

1. محتوا ارزش افزوده را به مخاطبان و گوگل ارائه می دهد

صرف وقت برای ایجاد یک وب سایت آموزنده و پر کردن پروفایل های شبکه های اجتماعی برای استراتژی بازاریابی آنلاین ستودنی و ضروری است. اما وقتی مخاطبان شما این اطلاعات را دیدند ، چه چیزی محرک آنها برای بازگشتن است؟ ارزش افزوده کجاست؟

هنگامی که شما به طور مداوم محتوا را تولید و پخش می کنید ، نه تنها ارزش افزوده را به مخاطبان خود ارائه می دهید ، بلکه به موتورهای جستجوگر مانند Google نیز نشان می دهید که محتوای شما جدید ، مرتبط و با ارزش برای برقراری ارتباط است. به عبارت دیگر ، شما خود را در رده بندی جستجوگرها ارتقاء می دهید.

2. بازاریابی محتوا کالایی قابل به اشتراک گذاری تولید می کند

هنوز صحبت های دهان به دهان در دنیای امروزه به خوبی کار می کند. آیا می دانید 82 درصد آمریکایی ها هنوز هم قبل از خرید ، به دنبال توصیه های دوستان و خانواده هستند؟ یا 67 درصد می گویند که احتمال دارد کالایی را که از طریق رسانه های اجتماعی یا ایمیل توسط دوستان یا خانواده توصیه می شود را خریداری کنند؟

مساله ساده است. اگر شما به جای اینکه صرفا یک محصول را معرفی کنید، چیزهای مفیدی را ارائه دهید  ، مخاطبان شما از این اطلاعات قدردانی کرده و به اشتراک می گذارند. و این یعنی تکرار و مراجعه به کسب و کار شما!

3. محتوا به کانالهای بازاریابی آنلاین شما سوخت می رساند

یک محتوای کوتاه مسیری طولانی را طی می کند. به عنوان مثال ، یک پست وبلاگ می تواند در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود ، در خبرنامه ایمیل هفتگی شما نمایش داده شود ، یا به عنوان یک اینفوگرافیک چشم نواز بازنویسی شود. بعلاوه ، محتواهایی که قبل از دیده شدن نیاز به تکمیل یک فرم کوچک توسط کاربر هستند، باعث جمع آوری اطلاعات و هدایت به سمت نیازمندیها می شوند.

4. بازاریابی محتوا شما را به عنوان یک ارجاع دهنده به منابع معرفی می کند

اینکه به مشتریان گفته شود که در صورت داشتن هر گونه سؤال در دسترس آنها هستید ، یک ژست خوب است. اما آیا بهتر نیست که بتوانید به طور منظم تخصص خود را نشان داده و شهرت خود را به عنوان یک متخصص این صنعت کسب کنید؟ بازاریابی محتوا آن فرصت را به شما می دهد.

آیا می خواهید برخی از آمارهای صنعتی را به اشتراک بگذارید؟ اینفوگرافیک تولید کنید. آیا می خواهید افراد را از طریق یک فرآیند یا راه حل راهنمایی کنید؟ راهنما ایجاد کنید.

هر قطعه محتوای آموزنده ای که از طریق بازاریابی آنلاین ایجاد می کنید و به اشتراک می گذارید ، نه تنها شهرت برای شما ایجاد می کند ، بلکه هنگام ایجاد سؤالات ، شما را به عنوان یک منبع برتر در ذهن حک می کند. همانطور هم هنگام خرید.

5. بازاریابی محتوا روابط را پرورش می دهد

شاید بزرگترین چیز در مورد بازاریابی محتوا این باشد که این امکان را به شما می دهد تا بخش های خاصی از مخاطبان خود را ، بدون توجه به جایی که در چرخه خرید قرار دارند ، هدف قرار دهید و به صورت ظریفی در مسیرشان به سمت خرید کمک شان کنید.

در طول راه ، روابط قوی تر می شوند و پیوندهای وفاداری برقرار می گردند. همچنین ، یک میزبان طرفداران برند را در دستان خود دارید ، که به گسترش بیشتر مخاطبان و افزایش آگاهی از برند کمک می کند.

6. بازاریابی محتوا باعث تکرار تجارت می شود

هرچه برای مشتری های گذشته ی خود بیشتر مفید واقع شوید ، احتمال اینکه آنها مجدداً با شما تجارت انجام دهند ، بیشتر می شود. فرض کنید شما یک مشاور املاک و مستغلات هستید که پنج سال پیش خانه ای را به یک مشتری تحویل داده اید. با گذشت سالها ، چند ایمیل با اطلاعات بازار و اطلاعات مربوط به املاک و مستغلات ارسال کرده اید ، اما اکثر ایمیل های شما به جای فروش رویکرد کمک داشته اند.

به همین دلیل مشتری شما نام شما را به خاطر می آورد. و علاوه بر این ، ارتباط مثبتی با شما دارد. وقتی وقت آن برسد که به دنبال خانه جدیدی باشد ، شما فردی هستید که با او تماس می گیرد.

7. بازاریابی محتوا به چرخه فروش طولانی کمک می کند

در صنایعی با چرخه فروش طولانی ، مشتریان شما به احتمال زیاد هر ماه یا سالها به خدمات شما نیاز ندارند .در این شرایط ، شما می خواهید با مشتریان گذشته (و مشتریان بالقوه) ارتباط برقرار کنید ، اما نه به روشی آزار دهنده.

کمتر چیزی آزار دهنده تر از شنیدن دائم پیام “خرید ، خرید ، خرید” هنگامیکه در بازار نیستید است. به این دلیل احتمالا مخاطبانی که این پیام ها را دریافت کنند، دیگر شما را دنبال نخواهند کرد.

نتیجه در خصوص بازاریابی محتوا

همانطور که می بینید ، یک استراتژی بازاریابی با محتوای قوی دارای مزایایی بسیاری است و ما فقط نکات پایه ای مربوط به آن را مطرح کردیم. بطور کل در دنیای امروزه محتوا یکی از ارکان اصلی بازاریابی محسوب می گردد.

منبع:

https://www.outboundengine.com

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن