تغذیه و رژیم غذاییزیبایی و تناسب اندامسلامت و تغذیه

بهترین و بدترین نوشیدنی ها برای کاهش وزن

اجازه ندهید نوشیدنی های شما را به اشتباه بیندازند. اگر شما کالری غذایتان را حساب می کنید، به کالری نوشیدنی خود به اندازه کالری غذای موجود در بشقابتان بایستی دقت کنید. انتخاب یک نوشیدنی مناسب – و توجه به میزان مصرف آن – می تواند باعث مهار اشتها و کاهش کالری مصرفی شود. در اینجا با بهترین و بدترین نوشیدنی ها برای کاهش وزن آشنا می شویم.

بهترین نوشیدنی ها برای کاهش وزن

 آب

جایگزینی نوشابه های شیرین با آب، روزانه صدها کالری از رژیم شما کم می کند. نوشیدن دو لیوان آب قبل از وعده غذایی نیز ممکن است به شما کمک کند تا سریعتر احساس سیری کنید، در نتیجه به همان اندازه قبل غذا نخواهید خورد. همچنین می تواند به سرعت متابولیسم کمک کند.

شیر بدون چربی یا سویا

درتلاش برای کاهش وزن، نوشیدنی هایی که کالری کمی دارند اما مغذی اند گزینه های خوبی هستند. شیر بدون چربی و سویا هر دو با این شرایط را دارند. جایگزین های شیر گیاهی، مانند شیر بادام، معمولاً کالری کمتری نسبت به شیر گاو دارند اما پروتئین کمتری دارند، بنابراین لزوما برای کاهش وزن بهتر نیستند.

چای سبز

وقتی به دنبال کمی بهبود بیشتر هستید ، این یک انتخاب عالی است. نه تنها فاقد کالری است، بلکه برخی تحقیقات حاکی از آن است که عصاره چای سبز می تواند به کاهش وزن کمک کند. دقیقاً مشخص نیست که چگونه ، اما کافئین و ریز مغذی هایی به نام کاتچین هر کدام ممکن است در این امر نقش داشته باشند. به نظر می رسد که این مزیت فقط چند ساعت طول می کشد ، بنابراین با نوشیدن حداقل دو بار چای سبز در روز از خوردن آن لذت ببرید.

آب سبزیجات

آب سبزیجات به اندازه آب میوه اما با کالری کمتر، مقوی است. یک فنجان آب گوجه فرنگی 41 کالری دارد در حالی که آب پرتقال 122 کالری دارد. همچنین انتخاب آب سبزی با پالپ مقداری فیبر به شما می دهد. که ممکن است به کنترل گرسنگی شما کمک کند.

آب سبزیجات سدیم زیادی دارد. اگر آب سبزیجات خود را از فروشگاه خریداری می کنید، اگر می توانید انواع کم سدیم آن را انتخاب کنید.

قهوه سیاه

وقتی به یک کافئین کافئین احتیاج دارید، قهوه انتخاب بهتری نسبت به نوشابه یا نوشیدنی های انرژی زا است. قهوه سیاه فاقد کالری و سرشار از آنتی اکسیدان است.

مطالعات نشان می دهد که نوشیدن مقادیر متوسط ​​قهوه (حدود 3 تا 4 فنجان در روز) ممکن است روحیه شما را بهبود بخشد و به تمرکز شما کمک کند. همچنین می تواند شانس ابتلا به دیابت نوع 2 و برخی سرطان ها را کاهش دهد.

بدتریننوشیدنی ها برای کاهش وزن

 قهوه های مخصوص

یک قهوه موکا 300 سی سی  تقریباً می تواند 300 کالری باشد و یک لاته وانیلی نزدیک به 200 کالری باشد. اما اگر موکا یا لاته مورد علاقه شماست، می توانید برای کنترل کالری چند تغییر ایجاد کنید. بیشتر مکان های سرو قهوه شربت های بدون قند ارائه می دهند، یا می توانید نوشیدنی خود را با شیر بدون چربی سفارش دهید. و حتماً از خامه فرم گرفته صرف نظر کنید.

 نوشابه

هر بار که یک نفس بطری نوشابه را می نوشید دهید، صدها کالری بیهوده دریافت می کنید. روی آوردن به نوشابه های رژیمی می تواند باعث کاهش کالری شود. اما تحقیقات در مورد اینکه آیا این تغییر به شما در کاهش وزن کمک می کند متفاوت است. اگر کالری بیشتری از میزانی که می سوزانید می خورید یا می نوشید، فقط چسبیدن به نوشابه رژیمی ممکن است ترفند خوبی نباشد.

کوکتل های خاص

نوشیدنی هایی که در مهمانی سرو می شوند مانند مارگاریتا یا مای تای می توانند کالری زیادی داشته باشند ، به خصوص وقتی که خودتان آنها را تهیه نکنید. نکته کلیدی در تهیه کوکتل این است که از میکسرهایی مانند نوشابه، آب یا مخلوط های کوکتل پیش ساخته استفاده نکنید. در عوض ، یک چیز ساده مانند ودکا یا آب گاز دار را نوش جان کنید. یک وعده ودکا 30 سی سی از 70 تا 100 کالری متغیر است و نوشابه گاز دار هیچ کالری اضافه نمی کند. اگر به عطر و طعم بیشتری نیاز دارید، یک ودکا همراه با ادویه را امتحان کنید.

موکتل ها

بدون الکل بودن به معنای بدون کالری نیست. بسته به آب میوه هایی که برای تهیه آنها استفاده می شود ، موکتل ها می توانند سرشار از قند و کالری باشند. اگر یک نوشیدنی فانتزی و بدون الکل می خواهید، به جای نوشیدنی های شیرین شده با شکر به دنبال نوشیدنی های تهیه شده با آب گازدار و طعم دار با گیاهان و ادویه ها باشید.

نوشیدنی هایی که بایستی با احتیاط مصرف شوند

 کامبوچا

این چای تخمیر شده است که با شکر و یک سری باکتری و مخمر مخلوط شده است. یک لیوان آن معمولاً حدود 30 کالری دارد. گفته می شود که دارای مزیت سلامتی زیادی است، از جمله کمک به کاهش وزن. اما دانشمندان هنوز در حال مطالعه آن هستند تا به مطمئن شوند.

 آبجو

در صورت کاهش وزن، این واقعاً نوشیدنی ایده آلی نیست ، اما یک بطری 355 سی سی یا یک قوطی آبجو سبک معمولاً بیش از 100 کالری به شما نمی دهد. یک آبجو معمولی 12 اونسی معمولاً حدود 150 گرم است. وقتی از شیر در لیوان 470 تا 590 سی سی ریخته می شود ، این مقدارمی تواند تا 250 کالری هم برسد. آبجوهای دستی می توانند کالری بیشتری نیز داشته باشند.

شراب

یک لیوان شراب مرسوم 120 سی سی، معمولاً حدود 100 کالری دارد ، اگرچه انواع آن از نظر کالری و الکل متفاوت است. این را هم بدانید که لیوان ها غالباً بزرگتر از 120 سی سی هستند. اگر شراب نوشیدنی بزرگسالان مورد نظر شما است، با مخلوط کردن با یک نوشیدنی بدون کالری، آن را کاهش دهید. به عنوان مثال، می توانید کالری را با نصف شراب و نصف نوشابه گاز دار کاهش دهید.

نوشیدنی های انرژی زا

در حالی که ماده موثره در اینجا کافئین است، این مواد معمولاً دارای چیزهای دیگری مانند ویتامین ها، مکمل های گیاهی، کراتین – و قند هستند.

اگر کالری را کنترل می کنید، می خواهید برچسب را با دقت بررسی کنید و به دنبال بدون قند اضافه شده باشید. با خرید مواردی که میزان کافئین را نشان می دهند می توانند دقیقاً بدانند که چه چیزی دریافت می کنید.

آب میوه

آب می تواند به اندازه نوشابه کالری داشته باشد، اما مواد مغذی بیشتری دارد. این یک معضل است. شما ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها را بدون قند اضافی می خواهید. به دنبال آب میوه 100٪ باشید. از نوشیدنی های آب میوه ای که شیرین کننده اضافه کرده اند ، بر حذر باشید.  برچسب تغذیه را از نظر درصد آب میوه واقعی بررسی کنید. همچنین می توانید با نوشیدن آب و کمی آب میوه اضافه شده، کالری را کاهش دهید.

اسموتی ها

یک موز، توت فرنگی و زغال اخته را با هم مخلوط کنید و یک نوشیدنی خوشمزه درست کنید. خودتان درست کنید، بنابراین می توانید مواد تشکیل دهنده را کنترل کنید: شیر بدون چربی (یا جایگزینی مانند شیر بادام) و میوه های تازه یا یخ زده همه چیزهایی است که شما نیاز دارید. اسموتی های رستوران ممکن است شامل بستنی، عسل یا سایر شیرین کننده هایی باشند که میزان کالری را به میزان خیلی زیاد افزایش دهند.

منبع: Webmed.com

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا