اجتماعیبهره وریپزشکیرشته ها و مشاغلروانشناسی

ترس و غلبه بر ترس

ترس و غلبه بر ترس

وقتی سعی می کنید ترس خود را نادیده بگیرید، رشد می کند. وقتی با آن روبرو می شوید، کوچک می شود.ترس و غلبه بر ترس یکی از موضوعات مورد توجه اکثر افراد است.

تعریف ترس: ترس احساسی معمولاً ناخوشایند اما طبیعی است که در واکنش به خطراتِ واقعی ایجاد می‌شود.

در آغاز هر سال جدید، بسیاری از افراد تصمیم به ایجاد روشی جدید برای تغییر به سمت بهتر شدن می کنند. از بین کسانی که موفق به تصمیم گیری می شوند، بسیاری شکست می خورند. اما بسیاری از آنها قبل از تصمیم بگیرند به دلیل ترس شکست می خورند. برخی از شکست می ترسند، برخی دیگر از موفقیت می ترسند. صرف نظر از منبع ترس، باعث بی حرکتی می شود و از رسیدن آنها به آنچه می خواهند و توانایی دارند جلوگیری می کند.

هیچ راه مطمئن تری برای شکست خوردن وجود ندارد جز امتحان نکردن. این بار، اجازه ندهید که ترس قبل از اینکه حرکت کنید، شما را متوقف کند.

14 روش برای غلبه بر ترس

1- ترس را درک کرده و آن را در آغوش بگیرید.

 ترس برای حفظ امنیت ما وجود دارد. ذاتاً بد یا خوب نیست بلکه ابزاری است که می توانیم برای تصمیم گیری بهتر استفاده کنیم. ترس به گونه ای طراحی نشده است که ما را غیرفعال نگه دارد، بلکه به ما کمک می کند تا به روشی عمل کنیم که نتایج مورد نیاز و خواسته های خود را ایجاد کنیم. به عنوان دستورالعمل ترس را در آغوش بگیرید و بگذارید اقدامات شما آگاهانه انجام شود، اما آنها را کنترل نکنید.

2- فقط کاری را انجام ندهید، در آنجا بایستید!

ما تمایل داریم افرادی را که سریع عمل می کنند، تحسین کنیم ، اما آگاه بودن، ایجاد برنامه و به سمت خود حرکت کردن نیز اقداماتی هستند. بسیاری از اقدامات موفق فقط با عجله کردن، تهدید یا ویران شده اند. وقتی ترس اخطار می دهد، در نظر بگیرید که آیا ممکن است اقدام صحیح تجزیه و تحلیل گزینه ها و ایجاد انتخاب عاقلانه و اندیشمندانه باشد نه پرش به آنچه که بصورت لحظه  ای درست به نظر می رسد.

3- ترس را نام ببرید.

 گاهی اوقات صرفاً با بیان اینکه ترس شما چیست، به شما قدرت می دهد تا با آن مقابله کنید. ترس خود را با صدای بلند بگویید، آن را بنویسید، یا ذهن خود را روی آن متمرکز کنید. وقتی سعی می کنید ترس خود را نادیده بگیرید ،رشد می کند. وقتی با آن روبرو می شوید، کوچک می شود.

4- بلند مدت فکر کنید.

 اگر کارآفرین هستید، ممکن است ترسیده باشید که دستمزد بعدی نمی توانید بدهید. اما چشم انداز سه ماهه شما، یا چشم انداز سه سال از الان چیست؟ فکر کردن در مورد طولانی مدت مشکل کوتاه مدت شما را برطرف نمی کند، اما می تواند به شما کمک کند عینی تر در مورد آن فکر کنید و راه حل مناسب را بیابید.

5- خود را آموزش دهید.

ما از هیچ چیزی به اندازه ناشناخته ها هراس نداریم. اگر ترس شما مبتنی بر کمبود اطلاعات است، پس اطلاعات و دانش لازم را برای بررسی وضعیت بر اساس واقعیت ها به جای حدس و گمان دریافت کنید.

6- آماده سازی ، تمرین ، نقش آفرینی.

بزرگترین ترس در ایالات متحده سخنرانی عمومی است. در بسیاری از نظرسنجی ها، خود مرگ در جایگاه دوم قرار دارد تا اینکه در مقابل یک گروه بایستید و سخنرانی کنید. اگر ترس شما مربوط به عملکرد شما در یک فعالیت خاص مربوط می شود، پس آماده شوید، تمرین کنید و نقش خود را بازی کنید. کارمین گالو ، نویسنده Talk Like TED ، درمورد دکتر جیل بولت تیلور که بیش از 200 بار صحبتهای محبوب TED خود را انجام داده (بیش از 18 میلیون بازدید) به من گفت. اگر وقت زیادی را ندارید، گالو می گوید: ” که تمرین ارائه دادن برای حداقل 10 بار ایده آل است.”

7- از فشار همسالان استفاده کنید.

 آیا تاکنون کاری ترسناک انجام داده اید، مانند پریدن از یک پل بلند به رودخانه ای در زیر آن، فقط به این دلیل که با دوستانی که مثل شما بودند همراه بوده اید؟ فشار همسالان، مانند خود ترس، بسته به نحوه عملکرد آن می تواند مثبت یا منفی باشد. خود را با افرادی احاطه کنید که با کمک آنها بر ترسهایی که شما را از آنچه می خواهید بازمی دارند، غلبه کنید.

8- موفقیت را تجسم کنید.

 ورزشکاران ممکن است قبل از دستیابی به آن، هزاران بار انجام موفقیت آمیز یک کار بدنی را تصور کنند. این نقشه برداری ذهنی تضمین می کند که هنگام حرکت بدن، احتمال بیشتری برای انجام مسیر از پیش تنظیم شده اتفاق بیفتد. همین عمل شما را برای موفقیت در هرچه می خواهید برای رسیدن به موفقیت آماده می کند.

9- احساس نسبت به مقیاس به دست آورید.

واقعاً چقدر از معامله آنچیزی است که از آن می ترسید؟ ما گاهی اوقات آنقدر در موفقیت یا عدم موفقیت یک تلاش خاص گرفتار می شویم که فراموش می کنیم ارزش گذاری صحیحی از آن نسبت به مابقی چیزها داشته باشیم. از خود بپرسید که بدترین چیزی که می تواند رخ دهد چیست؟ بعضی اوقات واقعیت بد است، اما اغلب ممکن است متوجه شوید که ترس از آنچیزی که از آن می ترسید از خود آن چیز بدتر است.

10- کمک بگیرید.

 هرچه از آن وحشت دارید، آیا کاری است که باید به تنهایی انجام دهید؟ آیا می توانید یک مربی یا یک گروه پشتیبانی پیدا کنید تا از طریق آن به شما کمک شود؟ ورزشکاران مربی دارند. دانش آموزان معلم دارند. بعضی اوقات دوستان، حتی اگر در موضوعی که با آن دست و پنجه نرم می کنید، تخصص خاصی ندارند، می توانند برای مقابله با ترس شما پشتیبانی لازم را ارائه دهند.

11- دیگران را دنبال کنید، دستور العمل پیدا کنید.

آیا شما کاری انجام می دهید که هرگز انجام نشده است، یا می توانید قدم های شخص دیگری را که قبلاً این کار را انجام داده است، دنبال کنید؟ آیا فرمول موفقیت وجود دارد؟ آیا کسی کتابی در مورد این موضوع نوشته است، یا می توانید یک فرمول از زمینه دیگر را برای برآورده کردن نیازهای خود تغییر دهید؟

12- نگرش مثبت داشته باشید.

در کتاب برایان تریسی “قدرت اعتماد به نفس: در هر زمینه ای از زندگی شما غیرقابل توقف، غیرقابل مقاومت، و غیز قابل ناآرام شدن باشید” می پرسد ” چه کار متفاوتی می کردید اگر موفقیت شما در انجام هر کاری تضمین شده بود؟” آیا شما کارهای دیگری را امتحان می کردید؟ آیا بعد از این که دیگران دست بکشند، مدت ها کار خود را ادامه می دهید؟ افرادی که دارای نگرش مثبت هستند موفق هستند زیرا آنها بعد از اینکه دیگران تسلیم شوند، تلاش می کنند.

13- خستگی ناپذیر باشید

 همانطور که گفته می شود: “اگر در ابتدا موفق نشدید، سعی کنید و باز دوباره امتحان کنید.” اما جمله ای نیز وجود دارد که “مجنون بارها و بارها همان کار را انجام می دهد و انتظار نتایج متفاوتی را دارد.” اگر می ترسید که کاری را دوباره انجام دهید زیرا دفعه قبل که امتحان کردید، جواب درست نداد لذا بررسی کنید که چرا دفعه قبل کار نکرد و قبل از اینکه کلا دست از تلاش بکشید، چیز دیگری را امتحان کنید

14- به عنوان انگیزه خود روی دیگران متمرکز شوید.

کارهایی وجود دارد که هرگز برای خودمان انجام نمی دادیم که به سرعت و بدون ترس برای دیگران انجام می دادیم. هیروم اسمیت، بنیانگذار FranklinCovey، یک بار در طی سخنرانی از یک مادر در تماشاگرانش پرسید که آیا مایل است از یک تیر آهن که از پشت بام یک آسمان خراش به روی آسمان خراش دیگری قرار دارد، عبور کند. او گفت نه، نمی خواهد. وی از او پرسید که آیا این کار را برای یک میلیون دلار انجام می دهد یا خیر، و اضافه کرد که اکنون یک باد شدید وجود دارد و قطرات باران در حال ریزش است. او هنوز گفت که نمی خواهد. سپس به او گفت كه تصور كند كه فرزندش را در حاشیه ساختمان مخالف نگه داشته است، و اگر در کمتر 10 ثانیه آنجا نباشد، كودك را رها می كند. به نظر شما پاسخ او در این شرایط چه بود؟

با ترس و غلبه بر ترس در این متن آشنا شدید. شما برای غلبه بر ترس از چه روشهایی استفاده کرده اید؟

منبع:

https://www.forbes.com

همچنین بخوانید:

آیا خواص درمانی سنگ ها اثبات شده است

برچسب ها
نمایش بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن