اجتماعیروانشناسیسلامت

تسکین استرس با مدیتیشن وان

مدیتیشن وان یک عامل  قوی و عادت است که می تواند منجر به تاب آوری در برابر استرس و افزایش آرامش درونی شود. اگر شما مانند اکثر مردم باشید ، می دانید که مدیتیشن می تواند مفید باشد اما در ایجاد آن بعنوان یک عادت روزانه مشکل دارید. یکبار تمرین مدیتیشن می تواند مفید باشد. اما برای به دست آوردن منافع کامل مدیتیشن از نظر ایجاد مقاومت و ایجاد آرامش پایدار ، باید به طور مرتب تمرین شود.

روشهای مختلفی برای تجربه فواید مدیتیشن وجود دارد . داشتن گزینه های بیشتر می تواند به معنای داشتن یک تمرین ساده به طور منظم باشد. مدیتیشن وان یک روش آرامش بخش  است.

مراحل و نکاتی برای انجام مدیتیشن وان

مدیتیشن وان ، مزایای استاندارد مدیتیشن همراه با مزایای یک استراحت گرم  را دارد.  می تواند عضلات خسته را تسکین دهد و احساس موقت فرار از عوامل استرس زا را فراهم کند.

زمان گذاشتن

حداقل 15 دقیقه مداوم زمان بگذارید. تلفن را در پست صوتی قرار دهید ، به دیگران در خانواده خود بگویید که مزاحمتان نشوند ، مگر اینکه وضعیت اضطراری باشد.

از محصولات حمام آروماتراپی استفاده کنید

هنگامی که حمام  می کنید ، ممکن است بخواهید از حمام حباب یا روغن حمام با اسطوخودوس (که آرامش بخش است) ، نعناع (اگر می خواهید هوشیارتر شوید) ، یا عطر دیگری را که دارای مزایای آروماتراپی است ، استفاده  کنید. به این ترتیب می توانید بدون تلاش اضافی ، لایه دیگری از کاهش استرس اضافه کنید.

وارد وان شوید و استراحت کنید

بگذارید تنفس شما کندتر و عمیق تر شود و به شما اجازه می دهد شکم شما با هر نفس (به جای شانه ها یا سینه) بالا و پایین برود. این نوع طبیعی تر تنفس است.

روی احساسات خود متمرکز شوید

اکنون فقط به احساساتی که در بدن دارید و احساس گرمای آب روی پوست ، فشار وان بر کمر – توجه کنید و تمام فکر های دیگر را کنار بگذارید.

سعی کنید ذهن خود را آرام نگه دارید و توجه شما فقط به لحظه حال معطوف شود.

در لحظه حاضر بمانید

اگر افکار گذشته ، آینده یا هر نوع گفتگوی داخلی در حال رخ دادن است ، به آرامی توجه خود را به لحظه حاضر تغییر دهید. این کار را چند دقیقه ادامه دهید تا احساس آرامش کنید.

نکات مدیتیشن وان

اگر تازه به مدیتیشن مشغول هستید ، ممکن است بخواهید در ابتدا 5 یا 10 دقیقه مدیتیشن را امتحان کنید.(زمان سپری شده در وان در مدیتیشن یا بدون آن هنوز هم باید به اندازه کافی آرامش بخش باشد.)

اگر پاک کردن ذهن برایتان دشوار می کنید ، ممکن است بخواهید یک مدیتیشن مانترا را امتحان کنید. مانترا نوعی مدیتیشن است که در آن شما روی تکرار یک صدا یا عبارت بارها و بارها تمرکز می کنید. این می تواند یک جایگزین خوب برای کسانی باشد که می خواهند صحبت کنند.

شما همچنین می توانید موسیقی را به عنوان یک نقطه کانونی به مدیتیشن خود اضافه کنید. زیرا موسیقی مزایای خاص خود را برای مدیریت استرس به همراه دارد.

اگر واقعاً خسته هستید ، ممکن است بخواهید نوع دیگری از مدیتیشن را انتخاب کنید – شما نمی خواهید که خطر خواب رفتن در وان را داشته باشید.

کلمه ای از خیلیول

آزمایش با انواع مختلف مدیتیشن می تواند به شما در یافتن چندین استراتژی مورد علاقه برای کاهش استرس کمک کند . می تواند باعث شود که مدیتیشن را به یک عادت مداوم تبدیل کنید و از مزایای افزایش تاب آوری در این فرآیند استفاده کنید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن