دانستنی های ITفناوری و اطلاعات

تفاوت SEO و SEM چیست

بهینه سازی برای موتورهای جستجو و بازاریابی موتورهای جستجو

با تکامل بازاریابی، زبانی که ما به عنوان بازاریاب از آن استفاده می کنیم نیز تکامل یافته است. اصطلاحات و مخفف هایی به وجود آمده است که اغلب باعث سردرگمی مشتریان می شوند. اگر صادقانه نگاه کنیم خود بازاریاب ها نیز در بعضی اوقات با این اصطلاحات گیج می شوند. در این مطلب به تفاوت SEO و SEM می پردازیم و توضیح کاملی از این دو اصطلاح رایج ارائه می دهیم.

همبستگی SEO و SEM

دو اصطلاح و کلمه اختصاری که غالباً به صورت متناوب مورد استفاده قرار می گیرند بدون اینکه درک درستی از رابطه و چگونگی تفاوت آنها وجود داشته باشد ، SEO و SEM هستند. آنها یک رابطه همزیستی دارند و وقتی از توانایی بالقوه هر دو آنها به خوبی استفاده شود ، می توانند نتایج بازاریابی خوبی را حاصل کنند.

مبنای تفاوت SEO و SEM چیست

بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO) بطور سنتی بعنوان بخشی از بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) بوده است. لذا SEM هم شامل بازاریابی طبیعی و هم بازاریابی پولی می شد.

اما امروزه SEM صرفا به بخش بازاریابی پولی اطلاق می گردد. بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) فرآیند کسب ترافیک وب سایت از طریق خرید تبلیغات در موتورهای جستجو است. از طرف دیگر، بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO) فرآیند کسب ترافیک بدون پرداخت پول برای تبلیغات و بصورت طبیعی از طریق نتایج ارگانیک موتورهای جستجو است.

تعریف SEO و SEM

SEM یک استراتژی جستجوی پولی است

SEO یک استراتژی جستجوی طبیعی است.

هر دوی این استراتژی ها باید بخشی از فعالیتهای بازاریابی جستجوی آنلاین شرکت شما باشند.

بررسی اجمالی بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO)

سئو نیاز به پایش مستمر سایت دارد تا دائما و با تغییر الگوریتم های گوگل، همچنان نتایج در بالای جستجوها نگه داشته شوند. سئو شامل فعالیتهای درون سایتی (درون صفحه ای) و برون سایتی (خارج از صفحه) می شود که این دو بعنوان دو قطب اصلی عمل می کنند.

عناصر سئو درون صفحه ای

  • داده های متا بهینه سازی شده ، از جمله برچسب عنوان صفحه ، توضیحات متا ، برچسب های عنوان و برچسب ALT تصویر ، که کلمات کلیدی هدف را نشانه گرفته اند.
  • متن های بخوبی نوشته شده و بهینه شده از طریق تحقیقات کلمات کلیدی استراتژیک
  • URL های ساده و به خوبی قالب بندی شده با کلمات کلیدی انتخابی
  • سرعت صفحه بهینه شده
  • قراردادن دکمه های اشتراک در شبکه های اجتماعی در محتوا

عناصر سئو برون صفحه ای

  • ایجاد پیوند برای جذب و به دست آوردن لینکهای ورودی با کیفیت (این بک لینکها در سئو خارج از صفحه کمک می کنند)
  • سیگنال های شبکه های اجتماعی (به عنوان مثال ، افزایش ترافیک به وب سایت از طریق اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی)
  • جلب توجه سایتهای نشانه گذاری اجتماعی مانند Reddit ، Digg و Stumbleupon

سئو خارج از صفحه

محتوای ارزشمند و باکیفیت تولید کنید که مخاطب مورد نظر شما مقالات وبلاگ و مطالب صفحه وب تان را مفید ببیند. این امر به ایجاد اقتدار شما در طول زمان و در نتیجه افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت ، فرصت های بیشتر برای پیوندهای ورودی و مهمتر از همه ، نرخ تبدیل بیشتر کمک می کند.

به این تاکتیک های درون صفحه ای و برون صفحه ای توجه کنید تا از بهینه سازی صفحات فرود ، مطالب و مقالات وبلاگ خود برای موتورهای جستجو اطمینان حاصل نمایید.

بررسی اجمالی بازاریابی موتور جستجو (SEM)

SEM اساسا شامل دیده شدن در جستجو از طریق تبلیغات پرداختی در موتورهای جستجو مانند Google است. این تبلیغات معمولاً به تبلیغات کلیکی ، پرداخت هزینه هر کلیک (PPC) ،  گفته می شود. بسیاری اصطلاحات دیگر برای فعالیتهای SEM وجود دارد از جمله تبلیغات بصورت هزینه برای هر کلیک ( CPC) ، تبلیغات جستجوی پولی و تبلیغات جستجوی پرداخت شده.

تبلیغات کلیکی

تبلیغات PPC به شما امکان می دهد تا از طریق آگهی مربوطه و کلمات کلیدی متناسب با جستجوها ، خریداران بالقوه را هدف بگیرید. تبلیغات PPC در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP)  در کنار لیست های ارگانیک قرار میگیرد. آنها به کسب و کار شما فرصت می دهند تا دیده شدن صفحات وب ، صفحات فرود ، مقالات وبلاگ و موارد دیگر را افزایش دهید.

نمونه هایی از استراتژی های SEM چیست؟

Google AdWords محبوب ترین پلت فرم موتور جستجو برای میزبانی تبلیغات است. فرصت های دیگری را نیز مانند تبلیغات بینگ یا تبلیغات جستجوی یاهو در نظر داشته باشید. هر کجا که بخواهید پول بازاریابی اینترنتی خود را خرج کنید ،

چندین راهکار مهم برای SEM موفق

  • کمپین های تبلیغاتی برای مخاطبان خاص (به عنوان مثال ، جغرافیایی ، صنعت و غیره) را در ذهن داشته باشید
  • ایجاد گروه های تبلیغاتی که از انواع کلمات کلیدی هدف تشکیل شده است
  • نوشتن نسخه تبلیغاتی مرتبط با استفاده از کلمات کلیدی انتخابی
  • تعیین بودجه تبلیغ
  • معیارهایی مانند کلیک ، دیده شدن ، نرخ کلیک ها و متوسط هزینه هر کلیک را زیر نظر داشته باشید

هنگام راه اندازی و حفظ یک کارزار تبلیغاتی مؤثر ، ملاحظات دیگری نیز وجود دارد ، اما این پنج مورد به ویژه برای هر مبتدی مهم هستند. اگر می خواهید تلاش های SEM خود را برای تکمیل بهینه سازی موتور جستجوی ارگانیک بکار گیرید ، به Google Adwords توجه کنید.

کدام بهتر است؟ باید از SEO یا SEM استفاده کنیم؟

طرفداران هر دو می توانند استدلال كنند كه یكی از دیگری مؤثرتر است. با این حال سئو با کیفیت بالا به عنوان پایه ای برای SEM با کیفیت بالا می باشد. هر دوی آنها از ارزش بالایی برخوردار هستند و باید بخشی از استراتژی بازاریابی B2B شما باشند.

چه زمانی باید روی سئو تمرکز کنید

سئو مقدماتی را برای SEM از طریق مطالب بهینه شده ارائه می دهد که مفید هستند. بدون صفحات فرود ، صفحات وب و محتوای وبلاگ بهینه سازی شده برای جستجو ، تلاشهای SEM شما به دلیل کیفیت پایین بی اثر خواهد شد. و بدست آوردن دید در SERP در نتیجه بسیار دشوار خواهد بود.

سئو ارگانیک برای مدت طولانی هزینه کمتری دارد و به ایجاد اعتبار جستجو کمک می کند. اما حفظ آن با ایجاد مداوم محتوای با کیفیت و اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی مهم است. به عبارت دیگر ، شما باید چیزی با ارزش را تولید کنید که ارزش جستجو را داشته باشد.

چه باید موقع روی SEM تمرکز کنید

آیا شما به تازگی در حال راه اندازی اولین وب سایت خود و ایجاد اثر اولیه آنلاین خود برای تبلیغ محصول یا خدمات خود هستید؟ زمانی که اعتبار ارگانیک خود را ایجاد کنید ، احتمالاً به نتیجه جستجوی فوری خواهید رسید. با یک کارزار استراتژیک PPC ، می توانید به این هدف برسید. اما آنچه را که نباید انجام دهید این است که در طولانی مدت و با نادیده گرفتن سئو ارگانیک ، به PPC تکیه کنید. شما همچنان نیاز دارید محتوای فوق العاده ای ایجاد کنید که بازدید کنندگان پس از مراجعه به وب سایت شما بخواهند با آنها تعامل برقرار کنند.

آنچه را برای نیازهای خاص تان مفید است ارزیابی کنید ، اما اطمینان حاصل کنید که تفاوت SEO و SEM و نحوه پیشبرد اهداف خود را به طور کامل درک کرده اید. با خواندن این مقاله به دید کاملی نسبت به تفاوت SEO و SEM دست یافته اید و با این نگاه می توانید برنامه ریزی آینده خود را انجام دهید.

منبع:

https://www.weidert.com

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن