اجتماعیبهره وریسلامتکسب و کار

تمرکز در محیط پر سر و صدا ( 1 )

همسایه های شما عاشق سر و صدا هستند و شما فردا امتحان دارید. همه ما با  معضل تمرکز در محیط پر سر و صدا روبرو شده ایم. رابطه ای تنگاتنگ بین نویز پس زمینه و استرس وجود دارد. در این پست روش های مختلفی را برای مقابله با نویز و بازپس گیری آرامش و تمرکز به شما ارائه می دهد.

مقابله با یک محیط پر سر و صدا

از هدفون استفاده کنید

از هدفون معمولی یا هدفون قطع صدا استفاده کنید. Earplug ها برای قطع  سر و صداهای خارج  و برای خرید عالی و ارزان هستند. هدفون های قطع نویز گران تر هستند ، اما ممکن است به عنوان جایگزین یا علاوه بر هدفون  مفید باشند.

اگر در دفتر کار و یا اجتماعی هستید ، ممکن است بخواهید توضیح دهید که چرا از هدفون استفاده می کنید. به مردم اطمینان دهید که آنها هنوز هم می توانند با شما صحبت کنند ،  در کنار شما باشند یا توجه شما را جلب کنند. البته مطمئن شوید که رئیس شما از قبل با این روال موافقت کرده است.

کار خود را به گونه دیگری سازماندهی کنید

زمان بلندترین صدا را مشخص کنید و ساده ترین کارها را برای آن لحظه کنار بگذارید. اگر در محل کار هستید یا به آرامش بیشتری نیاز دارید می توانید به کتابخانه یا اتاق کنفرانس بروید.

چنانچه واقعاً کاری وجود ندارد که بتوانید در مورد سر و صدا انجام دهید ، پذیرش و سازگاری گاهی بهترین راه حل است.

به موسیقی گوش دهید

اگر می توانید هنگام گوش دادن به موسیقی فکر کنید ، تمرکز کنید و مطالعه کنید ، این روش می تواند یک راه عالی برای رهایی از صداهای پس زمینه و تمرکز در محیط پر سر و صدا باشد. موسیقی بدون شعر ، مانند موسیقی کلاسیک یا موسیقی محیط ، اغلب بهترین انتخاب برای تمرکز است.

به میزان صدا فکر کنید. اگر موسیقی خیلی بلند باشد ، نمی توانید تمرکز کنید و ممکن است همکارانتان را اذیت کنید.

به عنوان یک گزینه جایگزین ، از سر و صدای سفید استفاده کنید. نویز سفید صدایی استاتیک است که برای مسدود کردن نویز پس زمینه استفاده می شود. معمولاً در نوزادان استفاده می شود. اگر سر و صدای سفید مناسب شما نیست ، سعی کنید سر و صدای صورتی ، خاکستری و یا سر و صدای قهوه ای استفاده کنید. به راحتی می توانید این موارد را در اینترنت پیدا کنید یا برنامه ای را برای تلفن خود بارگیری (لود) کنید.

از هدفون استفاده کنید ، اما به چیزی گوش ندهید. برای بعضی از افراد  همین کافی است تا بتوانند تمرکز کنند.

از سر و صدا استفاده کنید و استراحت کنید

سر و صداهای زمینه می تواند بسیار استرس زا و برای سلامتی شما مضر باشد. یک راه خوب برای بازیابی تمرکز در محیط پر سر و صدا این است که یک استراحت کوتاه و پیاده روی داشته باشید. همچنین می توانید تکنیک های مختلفی را برای آرام کردن خود امتحان کنید:

راحت بنشینید ، عمیق و آرام نفس بکشید. هنگامی که بدن شما به این کار عادت کرد ، چشمان خود را ببندید و روی چیزی آرامش بخش تمرکز کنید. حداقل ده دقیقه این کار را انجام دهید.

همچنین می توانید سعی کنید عضلات بدن خود را شل کنید. راحت بنشینید و عضلات صورت خود را رها  کنید. به آرامی سر را بچرخانید و شانه های خود را حرکت دهید. بازوها و پاهایتان را دراز کرده و مچ پا را بچرخانید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن