اجتماعیبهره وریسلامتکسب و کار

تمرکز در محیط پر سر و صدا ( 2 )

همه ما با  معضل تمرکز در محیط پر سر و صدا روبرو شده ایم. در پست قبلی در زمینه راهکارهای مقابله با محیط پر سر و صدا صحبت کردیم. در این پست قصد داریم یکی دیگر از روش های مقابله با نویز و بازپس گیری آرامش و تمرکز آموزش دهیم.

با محیط سازگار شویم

مشکل را مشخص کنید

اگر نمی توانید از سر و صدایی مانند پخش رادیو در محل کار دور شوید ، با همه افراد درگیر با این موضوع ، مودبانه مطرح کنید. مهم است که همه افراد در یک محیط کار یا محیط مطالعه احساس راحتی کنند. ممکن است متوجه شوید که شما تنها کسی نیستید که مسئله ای دارید!

اگر همکارانتان از به حداقل رساندن سطح سر و صدا خودداری می کنند ، در این مورد با اداره منابع انسانی صحبت کنید.

اگر مجبور به برخورد با همسایگان پر سر و صدا هستید ، همیشه آرام و مودب باشید. اختلافات بین خود و همسایگان را با آرامش حل کنید.

اتاق را از صداهای خارجی مسدود کنید

این یک استراتژی کوتاه مدت برای جداسازی اتاقی است که در آن کار می کنید. مطمئن شوید که درها و پنجره ها  بسته هستند. صداها معمولاً از سوراخ ها و شکاف ها نفوذ می کنند. ایده های زیر می توانند به شما در کاهش سطح نویز پس زمینه کمک کنند:

برای از موانع مختلف برای کاهش صداهای منحرف کننده استفاده کنید. چند بالش را در برابر دیوار قرار دهید تا هنگام خواب ، صدا از طرف دیگر دیوار جذب شود.

برای پنجره خود درپوش های حرارتی خریداری کنید. آنها صداها و همچنین جریان گرما را متوقف می کنند.

فرش روی زمین بیندازید تا صدای طبقه پایین مسدود شود.

با یک حرفه ای تماس بگیرید

اگر در خانه کار می کنید می توانید برای عایق صوتی کردن اتاق خود با یک حرفه ای تماس بگیرید. این راه حل گران است اما به شما آزادی و رضایت طولانی مدت می بخشد.

چندین روش برای جلوگیری از صدا در خانه شما وجود دارد. پانل های soundstop بر روی دیوارها و تشک های لاستیکی قرار داده شده را می توان روی کف نصب کرد.

همیشه یک توضیح  بخواهید و برای مقایسه با چند متخصص تماس بگیرید. اولی را انتخاب نکنید و سعی کنید معامله کنید.

بیرون رفتن از خانه

بیرون رفتن از خانه اجاره ای یا مسکونی شما ممکن است به عنوان زیاده روی به نظر برسد اما اگر در خانه کار می کنید و از صداهای پس زمینه به تنگ آمده اید، این ساده ترین گزینه بلند مدت است. شما باید از سلامتی و سطح استرس خود مراقبت کنید.

حرکت خود را به درستی برنامه ریزی کنید. در حالت ایده آل ، شما باید در حوزه های مختلف تحقیق کنید و سطح سر و صدا را بررسی کنید. شما نمی خواهید در مکان پر سروصدا دیگری حرکت کنید! اگر مکانی را که دوست دارید پیدا کردید ، در زمانهای مختلف از آن بازدید کنید تا مطمئن شوید که میزان نویز قابل قبول است.

مشکلات احتمالی را شناسایی کنید. در کنار استادیوم فوتبال یا کلوپ شبانه حرکت نکنید. از مکانهایی که تجمع بالایی از دانش آموزان در آن حضور دارند ، خودداری کنید.

برای تمرکزاز بدن خود نگذرید

اطمینان حاصل کنید که گرسنه یا تشنه نیستید

گرسنگی یا تشنگی باعث می شود تمرکز شما کاهش یابد و شما را نسبت به محرک های خارجی مانند سر و صدا آسیب پذیرتر کند.

سعی کنید سالم بخورید. ثابت شده است که سطح بالای قند خون  بر تمرکز شما تأثیر می گذارد. غذای بی خاصیت و دارای ارزش غذایی پایین  نیز با کاهش مدت زمان تمرکز و توجه مرتبط است.

نوشیدن مقدار زیادی آب برای بدن شما مفید است و تحقیقات نشان داده است که توانایی مغز شما در تمرکز را تقویت می کند.

از مصرف محرک ها خودداری کنید

از محرک هایی مانند قهوه ، نوشیدنی های انرژی زا ، شکر و چای خودداری کنید. در حالی که کافئین می تواند بلافاصله پس از مصرف باعث افزایش انرژی شود ، ولی این فواید می تواند کوتاه مدت باشد. مصرف کافئین  می تواند در ما وابستگی ایجاد کند و عوارض ترک آن  سردرد و مشکل در تمرکز است.

خوب بخوابید

محرومیت از خواب برای تمرکز شما بد است و شما را نسبت به صداهای پس زمینه حساس تر می کند. اگر در یک محیط پر سر و صدا کار می کنید ، سعی کنید به میزان کافی استراحت داشته باشید.

استراحت در خارج از محیط کار

اگر از سر و صدای بیش از حد دچار استرس می شوید ، سعی کنید در خانه استراحت کنید. می توانید آروماتراپی را امتحان کنید یا به سراغ ماساژ بروید. بهزیستی شما در توانایی مقاومت در برابر صداهای خارجی تأثیر گذار خواهد بود.

  • ورزش راهی عالی برای استراحت عضلات و بدن است.
  • با دوستان خود ملاقات کرده و سعی کنید محیط کار خود را فراموش کنید. در مورد سر و صدا وسواسی نباشید.
  • اگر دیگر نمی توانید استراحت کنید ، با پزشک خود صحبت کنید. استرس و سر و صدا می تواند به فرسودگی منجر شود .

منبع: https://m.wikihow.com

برچسب ها
نمایش بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن