کسب و کارمدیریت

دلیل شکست مدیران

باورهای غلط رایج در مدیریت

بر اساس نظرسنجی سال 2014 گالوپ، شکست مدیران نسبتا حالت اپیدمی دارد. همانطور که این مطالعه توضیح می دهد، شرکتها در 82 درصد از مواقع در انتخاب مدیران اشتباه می کنند. این مطالعه همچنین نشان داد که مدیران باعث 70 درصد از مشارکت های کارمندان هستند. مشارکت کم کارمندان منجر به بهره وری کم می شود که خبر بدی برای نتیجه نهایی است. در اینجا چهار گام اشتباه وجود دارد که دلیل شکست مدیران را توضیح می دهد.

انتظار اینکه کارمندان نزد آنها بیایند

مدیرانی که شکست می خورند معتقدند که ایجاد سیاست درهای باز با کارمندان کافی است. آنها انتظار دارند كه كارمندان هنگام بروز مشكلات به آنها مراجعه كنند، اما به طور معمول این اتفاق نمی افتد. نزدیک شدن به یک مدیر می تواند کار دلهره آوری باشد. کارمندان همیشه تمایل ندارند که وارد دفتر مقام برتر شوند، کار او را قطع کنند و در مورد چیزهای منفی خود را خالی کنند.

برای اینکه از آنچه در جریان است مطلع شوید، باید به جستجوی مشکلات بپردازید، زیرا بعید است خود مشکلات به سراغ شما بیایند. از دریچه باز خود عبور کرده و با کارمندان خود مشارکت نمایید تا مشکلات را پیدا و حل کنید. از این عامل شکست مدیران پرهیز کنید.

نگران کردن کارمندان

یکی از مهمترین مسئولیتهای مدیر تنظیم شرایط محیط کار است. اگر شرایط محل کار به گونه ای باشد که افراد از نادان یا بی کفایت شمرده شدن هراسان باشند، این امر مانع پیشرفت و گفتمان مفید خواهد شد. کارمندان در آن محیط تمایلی به درخواست کمک، اعتراف به اشتباهات یا حتی به اشتراک گذاشتن ایده ها ندارند.

بخشی از مدیریت خوب، پرورش محیط امن روانشناختی برای تشویق این تعاملات معنی دار است. بازدهی انجام این کار قابل توجه است. یک مطالعه نشان داد که یک محیط کار مثبت می تواند نتایج مالی را تقریباً 30 درصد بهبود بخشد. هراسان کردن کارمندان یکی از عوامل شکست مدیران است.

مشغله زیاد داشتن یا وانمود کردن

مدیری که وانمود می کند یا واقعا بیش از حد مشغول است، باعث می شود افراد اطرافش احساس بی اهمیت بودن و شنیده نشدن کنند. بعلاوه، مدیری که دائماً مشغول است کمتر در معرض دید کارمندان قرار می گیرد و ارتباطی با اوضاع و شرایط ندارد.

اگر به عنوان مدیر برنامه های کاری بیش از حدی دارید، سعی کنید کارهای با اهمیت کمتر را تفویض اختیار کنید و در عوض زمان خود را برای قدم زدن در دفتر کار سپری نمایید. شما با تعامل منظم با افراد خود و نشان دادن اینکه کارمندان شما اولویت اصلی تان هستند، از آنچه به دست می آورید متعجب خواهید شد. مشغله بیش از حد عامل شکست مدیران است.

تأکید بیش از حد بر مسئولیت پذیری فردی

اغلب اوقات، مدیرانی که دوست دارند بگویند «من انتظار مسئولیت پذیری فردی را دارم» فقط این را می گویند تا مسئولیت را به دوش کارمندان بیاندازند. قرار دادن فشار ناعادلانه ی مسئولیت پذیری بر کارمندان به مدیر اجازه می دهد تا دست خود را از مسئولیت شسته و کارکنان را از گفتگو در مورد مشکلات منصرف کند.

وقتی کارمندان مسئولیت را بر عهده نمی گیرند، معمولاً به این دلیل است که مدیران شان آنها را برای موفقیت توانمند نمی کنند و سپس آنها را مسئول هرگونه شکست می دانند. بجای تبلیغ مسئولیت پذیری، مدیران باید سعی کنند مسئولیت پذیری خودشان را نشان دهند.

متأسفانه شکست مدیران قانون است و نه استثنا. با این حال، اجتناب از این چهار اشتباه که عامل شکست مدیران است می تواند تغییرات زیادی را در موفقیت مدیریت و در نتیجه مشارکت کارکنان ایجاد کند. مدیرانی که به دنبال مشکلات هستند، قابل دسترسی و مسئولیت پذیر هستند و با کارمندان شان به شیوه ای مثبت مشارکت می کنند تا نتایج عالی به دست آورند.

منبع:

https://businessdegrees.uab.edu/

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا