تغذیه و رژیم غذاییسلامت و تغذیه

ده ماده غذایی حاوی شکر که نمی دانستید شکر دارند

متخصصان معتقدند که آمریکایی ها بیش از حد،  قند را در رژیم های خود مصرف می کنند. بیشتر آمریکایی ها روزانه بیش از 22 قاشق غذاخوری شکر مصرف می کنند. مصرف زیاد قند می تواند منجر به مشکلاتی از جمله چاقی شود. هرچه غذاهای فرآوری شده بیشتر شوند ، شیوه های مصرف قندهای پنهان بیشتر می شود. خواندن برچسب های غذایی اولین قدم هوشمندانه برای جلوگیری ازمصرف قند اضافه شده ی غیر ضروری است. بسیاری از غذاهای عادی که به طور معمول مصرف می شوند ، می توانند بزرگترین عامل ناشناس قند در رژیم غذایی شما هستند. با ده ماده غذایی حاوی شکر که نمی دانستید شکر دارند، آشنا شوید.

مواد غذایی کم چرب

در دهه 1990 ، هنگامی که شیر کم چربی مطرح شد، تولید کنندگان مواد غذایی چربی محصولات خود را حذف کردند و در این فرآیند ، اضافه کردن قند بیشتری را برای جبران کمبود طعم آنها شروع کردند. اکثر فرآورده های غذایی که چربی کم و بدون چربی دارند ، قند بیشتری نسبت به نوع معمولی خود دارند. کالاهایی که باید مراقبت آنها باشید مواد پخته شده با برچسب کم چربی یا بدون چربی برای کوکی ها ، کیک ها و پایها ، بستنی و کره بادام زمینی هستند.

مرینیت ها و سس های باربیکیو

مرینیت ها و سس های مخصوص کباب کردن اغلب برای بهبود طعم گوشت، مرغ و ماهی بخصوص هنگام استفاده از روشهای پخت و پز کم چرب استفاده می شوند. بطری مرینیت ها و سس های مخصوص کباب ، حاوی شکر هستند. شکر به صورت شهد ذرت یکی از مواد اولیه این سس هاست.  برای جلوگیری از مصرف این محصولات بهتر است برچسب های مواد تشکیل دهنده را بخوانید یا حتی بهتر است خودتان آن را تهیه کنید.

سس گوجه فرنگی و کچاپ

متأسفانه، بیشتر فرآورده های حاوی گوجه فرنگی ، سس گوجه فرنگی و کچاپ، اغلب پر از شکر هستند.  در هر 1 ق .غ کچاپ ، 1 قاشق چایخوری شکر وجود دارد. با توجه به اینکه بیشتر افراد نزدیک به 2 تا 4 قاشق غذاخوری سس گوجه فرنگی استفاده می کنند ، این واقعاً می تواند زیاد باشد.  تهیه سس گوجه فرنگی خانگی می تواند بهترین راه کنترل مصرف مواد قندی باشد.

ماست

ماست معمولاً در لیست سالم ترین غذاها یافت می شود که در رژیم غذایی شما وجود دارد. متأسفانه، فقط 170 گرم ماست میوه ای بسته بندی شده می تواند حاوی 7 قاشق چایخوری شکر باشد. ماست یک غذای عالی است که می تواند در رژیم غذایی شما قرار بگیرد.  پروتئین ، کلسیم و پروبیوتیک ها را فراهم می کند. بهترین راه  این است که ماست ساده بخورید و میوه تازه یا میوه های کم قند موجود را برای مقداری شیرینی به آن اضافه کنید.

جو دوسر و غلات صبحانه

خوردن غلات (Cereal)  برای صبحانه می تواند شروع خوبی برای روز شما باشد. برخی از غلات حاوی کشمش می توانند فقط به اندازه غلات شیرین شده،  حاوی قند باشند. به دنبال غلاتی باشید که حاوی کمتر از 5 گرم مواد قندی در هر وعده باشد. بلغور جو دوسر طعم دار نیز حاوی شکر است. با بلغور جو دوسر ساده استفاده کنید  و میوه ای را  برای طعم دادن به آن اضافه کنید یا نوع کم قند آن را خریداری کنید.

سس سالاد

سالاد به عنوان یک غذای سالم است که با افزودن سس به آن می تواند به میزان قابل توجهی تغییر کند. سس سالاد تجاری می توانند پر از شکر به شکل شهد ذرت باشند.  نوعهای کم چرب و بدون چربی آنها از لحاظ قند بدتر هستند. سالم ترین انتخاب این است که با ترکیب سرکه یا آب لیمو، روغن زیتون و گیاهان معطر خودتان سس را تهیه کنید. اگر مجبور هستید از بیرون تهیه کنید از سس فرانسوی و هزار جزیره خودداری کنید.

اسنک ها

آخرین مورد از ده ماده غذایی حاوی شکر، اسنک ها هستند که بین بزرگسالان و کودکان به عنوان میان وعده استفاده می شود.  بسیاری از اسنک ها حاوی مقدار زیادی مواد قندی هستند. عسل ، آگاوا ، شکر قهوه ای و آب نیشکر فقط نامهای دیگری از   لیست مواد قندی هستند. مردم به اشتباه تصور می كنند كه این مواد به دلیل سالم تر بودن آنها متفاوت هستند.  میان وعده سالم یک تکه میوه و یک قاشق غذاخوری کره دانه های مغز دار مثل بادام زمینی، بادام و … است.

کلام آخر

از غذاهایی که مصرف می کنید که ممکن است قندهای پنهان داشته باشند آگاه باشید. اولین قدم این است که انتخاب سالم تری داشته باشید. خوشبختانه، پس از آگاهی ، گزینه های سالم تری برای هر محصول غذایی نیز وجود دارد. وقت بگذارید و شروع به خواندن برچسب ها، به ویژه مقدار شکر و لیست مواد تشکیل دهنده کنید. ممکن است مدتی طول بکشد، اما تنظیم وعده غذایی با غذاهایی که کمتر شیرین هستند، برای سلامتی شما بهتر خواهد بود.

منبع: https://healthyeating.sfgate.com

همچنین بخوانید: چگونه چربیهای شکم را از بین ببریم

برچسب ها
نمایش بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن