شبکه های اجتماعیفناوری و اطلاعات

رسانه های اجتماعی وب سایت ها

رابطه پیچیده بین رسانه های اجتماعی و سئو

بازاریابی درونگرا در میانه تحولی جالب است. از نظر تاریخی ، جستجو منبع اصلی ترافیک بوده و منجر به اعمال نفوذ کسب و کارهایی می شود که از بازاریابی آنلاین استفاده می کنند.اما ، با رشد رسانه های اجتماعی ، بازاریابی رسانه های اجتماعی امروزه حتی بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است.

اما ، ممکن است بپرسید ، کدام مهمتر است؟ جواب، هر دو می توانند برای استراتژی شما مهم باشند.

شبکه های اجتماعی در مقابل سئو

مدیریت شبکه های اجتماعی مربوط به ارسال و بهینه سازی محتوای شما در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر یا اینستاگرام است. استراتژی SEO مربوط به جستجو در وب سایت یا مطالب شما می باشد، تا افرادی که در جستجوی عبارات یا سوالات مربوط به محصولات یا موضوعات مربوط به صنعت شما هستند ، سایت شما را در نتایج جستجو مشاهده کنند.

جستجو یک منبع عظیم از مشتریان است ، اما به تدریج ، رسانه های اجتماعی به عنوان یک بستر بازاریابی از اهمیت برخوردار می شوند. وجه تمایز مهم این است که جستجو و شبکه ای اجتماعی رقیب نیستند. درعوض ، این دو جنبه بازاریابی درونگرا ، می توانند برای تقویت نتایج یکدیگر کمک کنند.

شبکه های اجتماعی و سئو

در حالی که مدیریت شبکه های اجتماعی و بهینه سازی سئو دو استراتژی بسیار متفاوت هستند ، آنها می توانند یکدیگر را تکمیل کنند. در حالی که شبکه های اجتماعی به افراد امکان می دهد محتوای جدید یا برندهایی را که ممکن است آنها یا دوستانشان علاقه مند باشند کشف کنند ، سئو به شما امکان می دهد از افرادی که سوالات یا عبارات مربوط به شغل شما را جستجو می کنند ، ترافیک ایجاد کنید. استفاده پر نفوذ از هر دو می تواند به شما در دستیابی به ترافیک از منابع مختلف کمک کند.

کلید شناخت اینکه جستجو و بازاریابی شبکه های اجتماعی نیاز به کار با یکدیگر دارند ، فکر کردن در مورد مسئله ای است که هم جستجو و هم شبکه های اجتماعی حل می کند: کشف اطلاعات. افراد برای یافتن پاسخ به یک سؤال از Google استفاده می کنند. مردم از شبکه های اجتماعی برای کشف جواب به سؤالاتی که هنوز به آن فکر نکرده اند ، استفاده می کنند. با این حال ، تفاوت بین موتورهای جستجو و پلت فرم های رسانه های اجتماعی در حال محو شدن است. به عنوان مثال ، جستجوی فیس بوک یکی از ویژگی های اصلی شبکه است.

به عنوان یک بازاریاب ، چگونه می توانید تلاش های خود را در هر پلت فرم انجام دهید؟

استراتژی سئو در شبکه های اجتماعی

1. دکمه های اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی در وب سایت شما

به نظر می رسد ساده باشد ، اما موتورهای جستجو مانند Google شروع به استفاده از داده های به اشتراک گذاری شده در رسانه های اجتماعی برای تأثیرگذاری در رتبه بندی های جستجوها کرده اند. به عنوان یک بازاریاب ، داشتن دکمه های به اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی در وبلاگ و وب سایت برای تشویق بازدید کنندگان به اشتراک گذاری مطالب در رسانه های اجتماعی بسیار مهم است. این دکمه ها نه تنها به افزایش ترافیک از طریق رسانه های اجتماعی کمک می کند بلکه امروز و در آینده نیز برای رتبه بندی جایگاه ها در موتورهای جستجو نقش مهمی ایفا می کنند.

2. استراتژی کلمه کلیدی یکپارچه

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، خط بین موتورهای جستجو و پلت فرم های های رسانه های اجتماعی در حال از بین رفتن است. استراتژی کلمه کلیدی را که برای وب سایت خود استفاده می کنید ، برای رسانه های اجتماعی خود نیز استفاده کنید. این بدان معنا نیست که توییتی پر از کلمات کلیدی باشد. درعوض ، از نحوه بیان پیام های رسانه های اجتماعی آگاه باشید. با درج کلمات کلیدی در محتوای رسانه های اجتماعی ، می توانید بازدیدکنندگان خود را افزایش دهید.

3. پیوندها را در پروفایل شبکه اجتماعی وارد کنید

پیوندهای موجود در پیامهای رسانه های اجتماعی مانند توییتها و پست های فیس بوک ، غالبا بصورت غیر پیوندی هستند. این بدان معنی است که آنها هیچ اعتبار SEO را به سایتی که به آن لینک می شوند منتقل نمی کنند. در حالی که موضوع در حال تغییر است ، درک این نکته ضروری است که URL اشاره شده در یک حساب رسانه اجتماعی یک پیوند معتبر است. این را به خاطر داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که از این لینک های اضافی استفاده کرده اید.

4- پیوندها را در محتوای فیلم و ارائه دهید

برخی از قدرتمندترین پلت فرم های شبکه های اجتماعی مواردی هستند که به اشتراک گذاری محتوا را تسهیل می کنند ، مانند YouTube برای فیلم و SlideShare برای پرزنتیشن ها. هنگام اشتراک گذاری محتوا در این نوع شبکه ها ، حتما پیوندهایی را با پست های مرتبط با وبلاگ یا سایر مطالب وب سایت خود به اشتراک بگذارید. بله ، این باعث افزایش ترافیک به وب سایت شما می شود ، اما به ایجاد لینک های جدید داخلی نیز کمک می کند. هنگامی که شخصی یک پست وبلاگ در مورد محتوای شما می نویسد ، به احتمال زیاد آنها پیوندی نیز از پرزنتیشن را درج می کنند ، فقط به این دلیل که این کار “آسان” است.

5. بهینه سازی پروفایل های شبکه های اجتماعی

به صفحات پروفایل رسانه های اجتماعی به عنوان افزوده ای از وب سایت خود فکر کنید. به همان روشی که صفحات وب سایت را برای عناوین صفحه و کلمات کلیدی بهینه می کنید ، پروفایل رسانه های اجتماعی خود را نیز ممیزی کنید تا از استراتژی بهینه سازی موتور جستجو در وب سایت شما بهره برده باشند.

6. ایجاد لینک ها و دسترسی به رسانه های اجتماعی

بهینه سازی موتور جستجو مدتهاست در مورد پیوندهای ورودی به وب سایت شما فعال است. در حالی که پیوندهای ورودی هنوز هم بسیار مهم هستند ، یک معیار ثانویه برای بازاریابانی که به دنبال افزایش ترافیک جستجو هستند باید به رسانه های اجتماعی برسد. همانطور که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم ، داده های رسانه های اجتماعی به عاملی در رتبه بندی موتورهای جستجو تبدیل می شوند. برای اینکه افراد بیشتری مطالب شما را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند ، باید تعداد طرفداران یا دنبال کنندگان حساب خود را افزایش دهید. با انجام این کار از طریق ایجاد محتوای با کیفیت و تشویق بازدیدکنندگان ، نه تنها ورودی به رسانه های اجتماعی ایجاد خواهید کرد بلکه لینکهای ورودی نیز خواهید داشت.

7. ایجاد روابط جدید

وب اکنون یک کانال ارتباطی اجتماعی است. مشابه فروش ، روابط برای هدایت لینک های ورودی و توجه رسانه های اجتماعی بسیار مهم است. ایجاد روابط با استفاده از رسانه های اجتماعی می تواند فرصت هایی را برای پست های وبلاگ مهمان و سایر فرصت های ایجاد لینک ایجاد کند.

چگونه رسانه های اجتماعی SEO را تحت تأثیر قرار می دهند

همانطور که در بالا اشاره کردیم ، استفاده از هر دو استراتژی شانس بیشتری برای کشف برند شما توسط مخاطبان ایجاد می کند. اما ، ممکن است کمی به طور غیر مستقیم به رتبه بندی صفحه نتایج جستجو کمک کند.

وقتی ترافیک زیادی به وب سایت خود وارد می کنید ، موتورهای جستجوگر که صفحه شما را بررسی می کنند متوجه می شوند و فکر می کنند برند شما معتبر است. سپس ، آنها ممکن است نتیجه جستجوی شما را بالاتر از دیگران قرار دهند. بنابراین ، اگر مطالب جالبی را در رسانه های اجتماعی ارسال کنید که ارزش کلیک کردن داشته باشند ، ممکن است باعث افزایش ترافیک شوید.

علاوه بر این ، اگر افراد یا مارک های معتبر پست های شما را در شبکه های اجتماعی مشاهده کنند و لینک وب سایت شما را در وبلاگ ها یا وب سایت های خود به اشتراک گذارند ، می تواند باعث افزایش قدرت صفحه شما شود. این چیزی است که ممکن است شما را در رتبه بندی نیز بالا ببرد.

اگرچه این ممکن است در رتبه بندی شما یا Page Authority شما اعتبار خاصی ایجاد نکند ، به خصوص هنگام شروع کار ، بازاریابی رسانه های اجتماعی برای شما ضرر نخواهد داشت.

منبع

https://blog.hubspot.com

برچسب ها
نمایش بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن