بازاریابیکسب و کار

روندهای مدرن بازاریابی دیجیتال

به راحتی می توان گفت که سال 2020 سالی به یاد ماندنی بود. تأثیر شبیه زمین لرزه 12 ماه گذشته به شدت در دنیای تجارت احساس می شود و بازتاب آن برای مدتی ادامه خواهد یافت. اما در محیط آنلاین “شرایط عادی جدید” برجسته ترین شرایط است. بازاریابی دیجیتال مهمترین موضوعی مورد توجه است.

جهان از قبل در حال تغییر از آنالوگ به دیجیتال بود و رویدادهای اخیر این انتقال را بیش از پیش تسریع کرده اند. اگر قبلاً حضور آنلاین خود را بنیان نهاده اید، در رقابتی که تازه برای درک اهمیت اینترنت آغاز شده است، جلوتر هستید.

هرچند زمان آن نیست که آرام باشید، دنیای آنلاین با سرعت زیادی در حال چرخش است و آنچه که دیروز بعنوان چیزی به روز مطرح بود شاید تا سال 2022 منسوخ شود. برای اطمینان از اینکه کسب و کار شما همچنان از موفقیت برخوردار است، این روندهای بازاریابی را که احتمالا در سال 2021 محیط دیجیتال را کنترل می کنند، بپذیرید.

مسئولیت اجتماعی

سال 2020 احتمالاً سال صفر برای تجدید علاقه به جامعه شناسی، برابری و فرهنگ دسترسی یکسان توسط نسل های آینده تلقی می شود. این بدان معنی است که تمام مشاغل باید نشان دهند که اهمیت موضوعات اجتماعی و تنوع را درک می کنند.

جنبش #BlackLivesMatter در سال 2013 تاسیس شد، اما سال 2020 بود که شاهد جهانی شدن واقعی آن بود. تعداد بیشماری از برندها و مشاغل بزرگ متعهد شدند که در نیمه دوم سال از این امر حمایت کنند. این موضوع باید در استراتژی بازاریابی دیجیتال مورد توجه قرار گیرد.

این چیزی فراتر از یک حرکت عمومی بود. این امر برای بقا در دنیای فزاینده آگاهی اجتماعی ضروری بود، زیرا 70٪ از مصرف کنندگان خواستار موضع گیری برندها در مورد موضوعات برجسته روز بودند. مصرف کنندگان گروه های اقلیت، به ویژه کسانی که قبلاً احساس می کردند به حاشیه رانده می شوند، آشکارا از مشاغلی استقبال می کنند که نشان دهنده تنوع و برابری در برند و بازاریابی آنها است.

اعتبار پایدار

در میان ناآرامی های جامعه و همه گیری جهانی، شاید شما برای فراموشی این موضوع که در میان شرایط اضطراری تغییر آب و هوا نیز زندگی می کنیم بخشیده شوید. گرچه بسیاری از مصرف کنندگان اجازه نداده اند که این مسائل فکر آنها را دچار لغزش کند. پایداری و اعتبار محیط زیست دوستی برای مشتریان قرن 21 به طور فزاینده ای مهم است.

این می تواند یک طناب سخت برای راه رفتن مشاغل روی آن باشد. در حالی که مصرف کنندگان بدون شک به محیط زیست اهمیت می دهند، این دلسوزی فقط تا این حد پیش می رود. قیمت و راحتی هنوز برای بسیاری از مشتریان در خط مقدم تفکرشان قرار دارند. ایجاد تعادل بین ارائه این مزایا بدون به خطر انداختن سلامت کره زمین می تواند برند شما را برای مخاطبان معاصر محبوب کند.

پخش زنده

اکثر مصرف کنندگان بیشتر سال 2020 را در تعطیلی گذراندند. این به طور طبیعی منجر به تغییر در عادت ها و حضورها شد.

با دستورالعمل ماندن در خانه، پخش زنده باعث افزایش محبوبیت شد. مصرف کنندگان دوست دارند بدانند که جهان همچنان در بیرون از خانه در حال جریان است. پخش مستقیم می تواند به مخاطبان شما کمک کند با کسب و کارتان ارتباط برقرار کنند.

برای پذیرش کامل پخش زنده، در استراتژی رسانه های اجتماعی خود تجدید نظر کنید. چهار شرکت بزرگ فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین همیشه مهم خواهند بود و باید در آنها پخش زنده داشته باشید.

تیک تاک بچه جدیدی است که در این بلوک قرار دارد، بنابراین بر هرگونه بدبینی که در مورد زنده بودن این سیستم عامل دارید غلبه کنید. تیک تاک به طور فزاینده ای در قلمرو تجارت محبوب می شود. این را بپذیرید، زیرا این برنامه بیش از 500 میلیون کاربر جهانی دارد – مطمئناً تعداد آنها در سال 2021 افزایش می یابد.

تمرکز خود را بر ساختن یک جامعه بگذارید، نه فروش

زمان هم برای مشاغل و هم مصرف کنندگان سخت است. این بدان معنی است که در تلاش برای تقویت درآمد و جبران حاشیه سود از دست رفته، ساختن 2021 سال “فروش سخت” شاید جذاب باشد. از این وسوسه پرهیز کنید.

همانطور که توسط Yorkshire Tea Twitterstorm در ماه فوریه مشخص شد، گاهی اوقات کاربران فراموش می کنند که انسان ها یک کسب و کار را اداره می کنند – چه در رسانه های اجتماعی و چه در جاهای دیگر بصورت آنلاین. با تأکید بر این نکته و تمرکز بر محتوای تولید شده توسط کاربر، نام تجاری شما می تواند پل هایی ایجاد کند و جوامعی به وجود آورد. این مهم در سال 2021 بیش از هر زمان دیگری برای مصرف کنندگان مهم خواهد بود.

پیشروی فناوری صوتی و تصویری را در نظر بگیرید

مدت هاست که SEO در صف مقدم هر استراتژی بازاریابی دیجیتال قرار دارد. هرچند که این وضعیت همچنان ادامه دارد – ترافیک ارگانیک وب همیشه مطمئن ترین راه برای جذب مخاطبان است – باید نحوه جستجوهای افراد را به همان اندازه آنچه که آنها جستجو می کنند، در نظر بگیریم.

مخفی نیست که موبایل و تبلت جایگزین استفاده معمول رایانه رومیزی شده است. این بدان معناست که تعداد بی شماری از مصرف کنندگان از سیری، کورتانا، گوگل و الکسا برای انجام جستجوهای خود استفاده می کنند. ظهور نرم افزارهایی مانند Google Lens همچنین باعث افزایش محبوبیت جستجوهای بصری خواهد شد.

این را در استراتژی های SEO خود برای سال آینده در نظر بگیرید. در حالی که کلمات کلیدی همیشه مهم خواهند بود، نسل هزاره ها و Z به فناوری جستجو صوتی و تصویری علاقه روزافزونی نشان می دهند. انتخاب زود هنگام آنها به طور قابل توجهی شانس وفاداری به برند را در سال 2021 و بعد از آن افزایش می دهد.

پادکست

به عنوان توسعه اگر قبلاً چنین کاری نکرده اید، انقلاب پادکست را در نظر بگیرید. متخصصان جوان بازار هدف پادکست ها هستند و به احتمال زیاد این نوع فناوری را می پذیرند. آنها از صمیمیت گفتگوی مستقیم با خود لذت می برند. همانطور که قبلاً بحث کردیم، پادکست به مصرف کنندگان یادآوری می کند که برند شما توسط انسان مدیریت و نگهداری می شود، نه ماشین.

شفاف باشید و با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید

مسلماً این مهمترین ملاحظه است. بیش از هر زمان دیگری، مصرف کنندگان می خواهند احساس کنند که پول شان را با مشاغلی که ارزشهایش را به اشتراک می گذارد خرج می کنند. این به معنای مقابله و صادق بودن در مورد اهداف خود است.

در طی همه گیر شدن بیماری در سال 2020، مشاغل و افراد مختلفی با اقدامات اشتباه وحشتناک روابط عمومی به پای خود شلیک کرده اند. از این اشتباهات بیاموزید و اطمینان حاصل کنید که برند شما صادق، شفاف و قابل اعتماد است.

این توصیه می تواند به شما کمک کند تا در سفر دیجیتالی خود برای سال آینده شروع کنید. به بازاریابی دیجیتال توجه ویژه ای داشته باشید.

منبع:

https://www.forbes.com

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا