شبکه های اجتماعیفناوری و اطلاعات

شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها

اهمیت شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی به وب سایت ها و برنامه های کاربردی گفته می شود که طراحی شده اند تا به افراد امکان دهد مطالب را به سرعت ، کارآمد و بصورت آنلاین به اشتراک بگذارند. بسیاری از افراد شبکه های اجتماعی را به عنوان برنامه هایی در تلفن هوشمند یا تبلت خود می دانند ، اما واقعیت این است که این ابزار ارتباطی با رایانه ها شروع شده اند. این تصور غلط ناشی از این واقعیت است که بیشتر کاربران شبکه های اجتماعی از طریق اپلیکیشن ها به ابزارهای خود دسترسی پیدا می کنند.

تاثیر بر کسب و کار

توانایی به اشتراک گذاشتن عکس ها ، نظرات ، رویدادها و غیره بطور آنلاین، باعث شده است که شیوه زندگی ما و همچنین شیوه انجام فعالیتهای تجاری نیز تغییر کند. خرده فروشانی که از شبکه های اجتماعی به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود استفاده می کنند ، معمولاً نتایج قابل اندازه گیری را مشاهده می کنند. اما نکته مهم در استفاده از شبکه های اجتماعی بطور موفقیت آمیز این است که با آنها به عنوان یک زائده اضافی رفتار نکنید بلکه با همان مراقبت ، احترام و توجه به تمام رفتارهای بازاریابی خود ، با آن نیز رفتار کنید.

بازاریابی رسانه های اجتماعی در حال تغییر سریع است

در اوایل بازاریابی شبکه های اجتماعی ، رقابت کمی برای پول وجود داشت و مانند امروز نبود. به عنوان مثال ، شما می توانید هزاران دلار برای یک کمپین تبلیغاتی در فیس بوک خرج کنید و بعضی اوقات ، هیچ بازده ای در ازای سرمایه گذاری خود دریافت نکنید. با توجه به ماهیت آن ، شبکه های اجتماعی یک رسانه با زمان توجه کوتاه است – جلب توجه کسی با یک توئیت بسیار دشوار است ، بنابراین جلب توجه افراد با تبلیغ روزنامه مورد توجه اصلی بود. دلیلش هم این است که نوشتن عناوین و نسخه های تبلیغاتی در توییتر یا اینستاگرام سخت تر است.

شما باید در رسانه های اجتماعی فعال باشید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که خرده فروشان مرتکب می شوند ، باز کردن حساب در هر شبکه اجتماعی ای است که فکر می کنند مرتبط است و سپس بدون هیچ گونه فعالیتی آنها را رها می کنند. داشتن حساب کاربری در هر یک از شبکه های اجتماعی محبوب به معنای این نیست که تجارت شما در شبکه های اجتماعی قراردارد دقیقا مانند اینکه داشتن باشگاه  گلف ، شما را قهرمان گلف نمی کند. در واقع ، کاربران شبکه های اجتماعی خرده فروشانی که حساب کاربری باز می کنند و با مشتری و مردم ارتباط برقرار نمی کنند را دنبال نمی کنند. واقعیت این است ، اگر قصد ندارید به طور جدی در شبکه های اجتماعی فعال باشید ، نماد رسانه های اجتماعی را در وب سایت خود قرار ندهید. معنی فعال بودن این است که روزانه فعالیت داشته باشید.

همه چیز را فقط راجع به خودتان ارائه ندهید

اشتباه بزرگ دیگر خرده فروشان این است که از رسانه های اجتماعی بهره می گیرند تا درمورد آنچه که برای آنها مهم است به جای صحبت کردن در مورد آنچه برای مشتری مهم است، صحبت کنند. به عنوان یک خرده فروش ، ممکن است فکر کنید فریاد زدن در مورد اینکه یک فروش در حال انجام است بسیار عالی است. و از بعضی جهات ، شاید درست باشد. اما اگر این تنها دلیل حضور در رسانه های اجتماعی باشد ، فایده ای نخواهد داشت.

هدف مشتری است

هدف شما باید ارائه مطالبی باشد که مربوط به مشتری شما است و با آنها مرتبط شوید تا جایی که بخواهند پست شما را با دیگران به اشتراک بگذارند. اگر از رسانه های اجتماعی استفاده می کنید ، باید با مشتریان خود درگیر شوید ، آنها را در یک گفتگو وارد کنید و از آنها نظرات شان را بخواهید. مثلا تصویری از دو آیتمی را که می خواهید در فروشگاه خود ارائه کنید ارسال نمایید و از مشتریان بپرسید که کدام یک را بیشتر دوست دارند. این امر دیالوگ ایجاد می کند که منجر به پست های اشتراکی می شود و منجر به دنبال کنندگان فعال می شود. بعلاوه ، اگر از این روش پیروی کنید ، منجر به افزایش حاشیه امن شما نیز خواهد شد زیرا مکالمات شما مانع از خرید کالایی می شود که به فروش نخواهد رسید.

تصاویر کلیدی هستند

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که متداول ترین مطالب در رسانه های اجتماعی، مطالب تصویری است. بنابراین ، همیشه تصویری را همراه با پست های خود درج کنید. این شانس شما را به طور چشمگیری افزایش می دهد که یکی از دنبال کنندگان شما پست را با شبکه خود نیز به اشتراک بگذارد. در حالی که ایجاد شبکه بزرگی از فالوورها بسیار عالی است ، در نهایت آنچه شما می خواهید این است که طرفداران خود را داشته باشید – مهم نیست که تعداد شما چند تا باشد – آنچه را که ارسال می کنید با شبکه آنها به اشتراک بگذارید ، و آن افراد پست شما را با فالوورهایشان به اشتراک می گذارند ، و به زودی تبدیل به شکل جدیدی از پیچیدن حرف بصورت دهان به دهان می شود و در حقیقت همان چیزی است که می گویند یک پست بصورت ویروسی پخش شده است.

منبع:

https://www.thebalancesmb.com

برچسب ها
نمایش بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن