سلامتسلامت و تغذیه

شکر قهوه ای برای دیابت خوب است ؟

تصورات غلطی درباره شکر قهوه ای و سفید رایج است. اگرچه آنها از یک منبع تولید می شوند ، شکر قهوه ای اغلب به عنوان یک جایگزین طبیعی و سالم برای قند سفید مورد توجه قرار می گیرد. درک تفاوت ها و تأثیرات آنها بر سلامتی در صورت ابتلا به دیابت بسیار مهم است. آیا شکر قهوه ای برای دیابت خوب است ؟ در این مقاله توضیح داده می شود که در صورت ابتلا به دیابت آیا شکر قهوه ای بهتر از قند سفید است یا خیر.

مشخصات مواد مغذی مشابه

از آنجا که شکر قهوه ای و سفید از چغندرقند یا گیاه نیشکر تولید می شود، از نظر غذایی تقریباً یکسان هستند. شکر قهوه ای معمولاً با اضافه کردن ملاس به شکر تصفیه شده سفید، رنگ تیره تری پیدا می کند. شکر قهوه ای مقدار کمی ویتامین و مواد معدنی را تأمین می کند. در وزن مساوی ، شکر قهوه ای کم کالری تر و کربوهیدرات پایین تری نسبت به قند سفید دارد.  شکر قهوه ای همچنین حاوی کلسیم، آهن و پتاسیم بیشتری است.  اگرچه مقادیر این مواد مغذی موجود در یک وعده معمولی ناچیز است .

هر دو سطح قند خون را افزایش می دهند

شکر قهوه ای و سفید در درجه اول از ساکارز تشکیل شده است.  شاخص گلیسمی (GI) اندازه گیری می کند  که تا چه میزان غذای خورده شده خاص باعث افزایش سطح قند خون  می شود. اینکار در مقیاس 0-100 انجام می شود. در این مقیاس نمرات، ساکارز 65 است.  این بدان معنی است که شکرقهوه ای و سفید میزان قند خون را به  اندازه غذاهایی مانند سیب زمینی سرخ کرده و پاپ کورن افزایش می دهند.

حفظ سطح قند خون سالم برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم است. تعدیل مصرف غذاهای حاوی کربوهیدرات و قند می تواند قند خون را کنترل کرده و خطر طولانی مدت بروز عوارض دیابت را به حداقل برساند. 

خلاصه اینکه شکر قهوه ای و سفید هر دو از ساکارز تشکیل شده اند که ممکن است قند خون را افزایش دهد.

آیا شکر قهوه ای را بایستی به جای شکر سفید برگزید؟

اگر مبتلا به دیابت هستید ، شکر قهوه ای سالم تر از قند سفید نیست. به خاطر داشته باشید که هر نوع شکر افزودنی،  باید به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم محدود شود.

 مصرف قند بیش از حد با خطر بیشتری از بیماری های قلبی ، دیابت نوع 2 ، چاقی و بیماری کبد چرب مرتبط است .  برخی تحقیقات نشان می دهد که قند افزودنی همچنین حساسیت به انسولین را مختل می کند. این هورمون میزان قند خون شما را تنظیم می کند.

 انجمن قلب آمریکا پیشنهاد می کند که شکرهای افزودنی را به کمتر از 6 قاشق چایخوری (25 گرم یا 100 کالری) در روز برای خانمها و کمتر از 9 قاشق چایخوری (37.5 گرم یا 150 کالری) در روز برای آقایان محدود کنید.

اگر به دیابت مبتلا هستید ، مهار میزان مصرف قند شما تا حد ممکن می تواند ضمن تقویت سلامت کلی ، کنترل قند خون شما را نیز بهبود بخشد.

برای تهیه یک برنامه رژیم غذایی مناسب ، با یک متخصص بهداشت و درمان یا متخصص تغذیه معتبر مشورت کنید.

کلام آخر

آیا شکر قهوه ای برای دیابت خوب است ؟علیرغم اختلافات کمی در طعم، شکر قهوه ای و سفید دارای پروفایل غذایی و تأثیر مشابه بر سطح قند خون هستند. بنابراین، شکر قهوه ای فایده ای برای افراد مبتلا به دیابت ندارد. همه و بویژه افرادی که این بیماری را دارند  برای دستیابی به سلامتی  و حفظ آن بایستی مصرف قند خود را کنترل کنند.

منبع:

https://www.healthline.com

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن