اجتماعیروانشناسی

غلبه بر ترس

4 ترفند ذهنی برای غلبه بر ترس

اگر ترس بر شما حاکم باشد نمی توانید موفق باشید. در این مطلب چگونگی برنامه ریزی مجدد مغز برای شجاعت بیشتر و غلبه بر ترس ارائه می شود. ترس دشمن موفقیت است. پاداش های بزرگ فقط ناشی از ریسک های نسبتاً بزرگ است. اگر ترس بر شما حاکم باشد، هرگز به اندازه کافی ریسک نخواهید کرد و هرگز به موفقیتی که شایسته آن هستید، نخواهید رسید.

اگر در زندگی چیزی یاد گرفته ام، از اقداماتی بوده که باعث بیشترین ترس من در آن زمان شده اند (ترک کردن یک شغل با درآمد پایین و شروع کار بعنوان فریلنسر، درخواست خواستگاری از همسرم و پذیرفتن دو فرزند) بیشترین موفقیت را برایم به ارمغان آورده اند. این بدان معنا نیست که این حرکت ها در آن زمان سخت نیستند، اما توانسته ام مغزم را مجددا آموزش دهم تا ترس لحظه ای را پشت سر بگذارم و به سمت موفقیت بروم. در اینجا چهار ایده وجود دارد که بخشی جدایی ناپذیر از تفکر خود قرار داده ام:

1. شجاعت را نسبت به امنیت بها دهید

نظرسنجی های مکرر نشان داده است که اکثر مردم برای “امنیت” نسبت به هر چیز دیگری در زندگی ارزش بیشتری قائل هستند. مردم مشاغلی را که از آنها متنفرند، ازدواج هایی را که باعث بدبختی آنها می شود و عاداتی را که باعث از بین رفتن آنها می شود تحمل خواهند کرد (به “فست فود” فکر کنید) فقط برای اینکه امنیت بیشتری داشته باشند.

برای غلبه بر ترس، باید بطور آگاهانه “امنیت” را به عنوان چیزی که بیشترین ارزش را در زندگی تان دارد، برکنار کنید و “شجاعت” را جایگزین آن نمایید. باید یک بار برای همیشه تصمیم بگیرید که برای موفقیت از همه مهمتر داشتن شجاعت است و نه اینکه به چیزهایی که باعث می شود احساس امنیت کنید، پایبند باشید.

2. بین ترس و احتیاط تفاوت قائل شوید

بیشتر ترس ها غیر منطقی و غیر معقول هستند. به عنوان مثال، ممکن است از برقراری تماس مهم ترس داشته باشید زیرا اگر تماس به خوبی پیش نرود، باید با این واقعیت روبرو شوید که “شکست خورده اید”. یا ممکن است از رویارویی با یک همکار که مانند یک زورگو رفتار می کند یا برای شروع کسب و کار خود به دلیل عدم اطمینان از آنچه لازم است، بترسید. همین ترس های غیر منطقی است که شما را عقب نگه می دارد و شما را از موفقیت بیشتر بازمی دارد.

همانطور که گفته شد، انواع دیگری از ترس وجود دارد که در واقع فقط یک احتیاط ساده است. به عنوان مثال، ممکن است از رانندگی تهاجمی ترسیده باشید زیرا ممکن است تصادف کنید. یا اگر محصولی را بفروشید که باعث کشته شدن مردم شود، از دستگیری می ترسید. احتیاط چیز خوبی است. فقط مطمئن شوید که تظاهر به احتیاط نمی کنید، زمانیکه سعی می کنید مثلاً از ریسک معقول تجاری خودداری کنید یا خودتان را برای انجام کارهای ضروری آماده می کنید. غلبه بر ترس بسیار مهم است و ترس را با احتیاط اشتباه نگیرید.

3. با ترس به عنوان مبارزه طلبی برخورد کنید

اگر چیزی که از آن می ترسید خارج از کنترل شما است (مانند رکود اقتصادی)، برنامه خاصی از مراحل دقیق اقدامات خود برای تطبیق با امکان اتفاق و یا زمان اتفاق بنویسید. بعد از اتمام این کار، برنامه را کنار بگذارید و شجاعت داشته باشید که آن را فراموش کنید. شما آنچه می توانستید را انجام داده اید، وقت آن است که حرکت کنید.

اما اگر آنچه که از آن می ترسید در کنترل شما باشد (اقداماتی که از انجام آن می ترسید) چند لحظه زمان بگذارید تا خود را آماده کنید، سپس کاری را انجام دهید که باعث ترس شما شده است. منظورم همین الان است. نه فردا، نه هفته بعد. همین حالا، قبل از اینکه بقیه این مطلب را بخوانید. با آن شخص تماس بگیرید. آن ایمیل را بنویسید. یک طرح تجاری ایجاد کنید. همین حالا این کار را انجام دهید.

4. ترس را به هیجان تبدیل کنید

سرانجام، با جنبه ای از ترس که واقعا سرگرمی است هماهنگ شوید. به آخرین باری که ترن هوایی سوار شدید فکر کنید: احتمالاً ترس زیادی داشته اید اما اوقات خوبی را نیز سپری کرده اید. بیایید این واقعیت را بپذیریم که زندگی بدون ترس (و بدون شجاعت برای غلبه بر ترس) بسیار ناپسند و بی مزه خواهد بود.

زمانی در زندگی من وجود داشت که “امنیت” برای من آنقدر مهم بود که حاضر بودم اینکه واقعا بدبخت باشم را تحمل کنم. من شما را با جزئیات خسته نمی کنم، اما بگذارید فقط بگویم که فقط زمانی که من فکر خود را تغییر دادم (با استفاده از فرمول بالا) زندگی من به نتیجه رسید.

امروز واقعاً هر وقت چیزی که کشف می کنم که از انجام آن می ترسم من را بسیار هیجان زده می کند، زیرا می دانم که اتفاق شگفت انگیزی قرار است رخ دهد . به شرطی که جرات اقدام داشته باشم!

منبع:

https://www.inc.com/

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن