کسب و کارمدیریت

فرآیند برون سپاری

نگاهی به فرآیند برون سپاری و راهبردهای آن

فرآیند برون سپاری یک روش تجاری برای استخدام گروهی در خارج از شرکت برای انجام خدمات و تولید کالاهایی است که به صورت سنتی توسط کارمندان و نیروهای خود شرکت انجام می پذیرفته است. سازمانها برای انجام این امر از راهبردهای برون سپاری مختلفی استفاده می کنند. برون سپاری عملی است که معمولاً توسط شرکتها به عنوان یک اقدام برای کاهش هزینه ها انجام می شود. به این ترتیب ، می تواند طیف وسیعی از شغل ها از پشتیبانی مشتریان تا تولید و دفاتر خدمات پشتیبان را تحت تأثیر قرار دهد.

فرآیند برون سپاری برای اولین بار در سال 1989 به عنوان یک استراتژی تجاری شناخته شد و در طول دهه 1990 به بخشی جدا ناپذیر از اقتصاد تجاری تبدیل شد. برون سپاری در بسیاری از کشورها مورد بحث و جدل است. مخالفان معتقدند كه این امر باعث از دست رفتن شغل های داخلی به ویژه در بخش تولید شده است. حامیان می گویند که این مشوقی برای مشاغل و شرکت ها ایجاد می کند تا منابع را در جای موثرتر تخصیص دهند و برون سپاری کمک به حفظ ماهیت اقتصاد بازار آزاد در مقیاس جهانی می کند.

راهبردهای برون سپاری

برون سپاری می تواند به کسب و کارها کمک کند تا هزینه های نیروی کار را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. هنگامی که یک شرکت از خدمات برون سپاری استفاده می کند ، برای انجام برخی وظایف ، از کمک سازمانهای خارجی که به شرکت وابسته نیستند ، بهره مند می شود. سازمانهای خارجی معمولاً ساختارهای متفاوت حقوق و دستمزد را نسبت به شرکت برون سپاری کننده با کارمندان خود ایجاد می کنند و به این روش آنها قادر می شوند که کار را با هزینه کمتری انجام دهند. در نهایت باعث می شود فرآیند برون سپاری بتواند هزینه های انجام کار را کاهش دهد. کسب و کارها همچنین می توانند از هزینه های مرتبط با سربار ، تجهیزات و فناوری جلوگیری کنند.

مهم

علاوه بر صرفه جویی در هزینه ، شرکت ها می توانند از راهکارهای برون سپاری برای تمرکز بهتر بر روی جنبه های اصلی تجارت خود استفاده کنند. برون سپاری فعالیت های غیر هسته ای می تواند بهره وری و کارایی را بهبود بخشد زیرا نهاد دیگر وظایف کوچکتر را بهتر از خود شرکت انجام می دهد. این استراتژی همچنین ممکن است به کاهش زمان انجام کار ، افزایش رقابت در یک صنعت و کاهش هزینه های عملیاتی کلی منجر شود.

شرکتها برای کاهش هزینه های نیروی کار و هزینه های کسب و کار از برون سپاری استفاده می کنند ، همچنین به آنها این امکان رامی دهد تا روی جنبه های اصلی تجارت تمرکز کنند.

نمونه هایی از برون سپاری

بزرگترین مزایای برون سپاری ، صرفه جویی در وقت و هزینه است. تولید کننده رایانه های شخصی ممکن است اجزای داخلی دستگاه های خود را از شرکت های دیگر خریداری کند تا در هزینه های تولید صرفه جویی نماید. یک موسسه حقوقی ممکن است پرونده های خود را با استفاده از ارائه دهنده خدمات ابری ذخیره و از آنها نسخه پشتیبان تهیه کند ، بنابراین به این فناوری دست می یابد بدون سرمایه گذاری مقادیر زیادی پول برای در اختیار داشتن خود فناوری .

یک شرکت کوچک ممکن است تصمیم بگیرد که وظایف حسابداری را به یک شرکت حسابداری واگذار کند ، زیرا انجام این کار ممکن است ارزان تر از در اختیار داشتن حسابدار داخلی باشد. شرکت های دیگر برون سپاری عملکرد بخش های منابع انسانی مانند حقوق و دستمزد و بیمه را سودمند می دانند. در صورت استفاده صحیح ، برون سپاری یک استراتژی مؤثر برای کاهش هزینه ها است و حتی می تواند یک تجارت را با مزیت رقابتی نسبت به رقبا مطرح کند.

نقد برون سپاری

برون سپاری معایبی نیز دارد. امضای قرارداد با سایر شرکت ها ممکن است برای تیم حقوقی یک شرکت زمان و زحمت بیشتری داشته باشد. تهدیدهای امنیتی در صورتی که طرف دیگر به اطلاعات محرمانه یک شرکت دسترسی داشته باشد، رخ می دهند و امکان نشت اطلاعات بروز می کند. عدم ارتباط بین شرکت و ارائه دهنده خدمات خارج از شرکت ممکن است رخ دهد ، که می تواند تأخیر در تکمیل پروژه ها را باعث شود.

ملاحظات خاص برون سپاری

برون سپاری در سطح بین المللی می تواند به شرکت ها کمک کند تا از اختلاف هزینه های نیروی کار و تولید در بین کشورها بهره مند شوند. اختلاف قیمت ها در یک کشور دیگر ممکن است یک تجارت را برای جابجایی بخشی یا تمام عملیات خود به کشور ارزان تر به منظور افزایش سودآوری و رقابتی ماندن در یک صنعت ترغیب کند. بسیاری از شرکتهای بزرگ کل مراکز خدمات مشتری خود را از بین برده اند و این عملکرد را به شرکتهای مستقر در مکانهای با هزینه کمتر سپرده اند.

نکات کلیدی برون سپاری

  • شرکتها برای کاهش هزینه های نیروی کار ، از جمله دستمزد پرسنل ، سربار ، تجهیزات و فناوری خود از فرآیند برون سپاری استفاده می کنند.
  • برون سپاری همچنین توسط شرکت ها برای تمرکز بر روی جنبه های اصلی تجارت مورد استفاده قرار می گیرد و عملکردهای کم اهمیت را به سازمانهای خارجی می سپارند.
  • از نقطه نظر منفی ، برقراری ارتباط بین شرکت و ارائه دهنده خارجی می تواند دشوار باشد و تهدیدات امنیتی هنگام دسترسی چندین گروه به داده های حساس تقویت می شوند.

راهبردهای برون سپاری برای سازمان های مختلف متفاوت است ولی حفظ اطلاعات اصلی در درون شرکت و برون سپاری بخش های غیر حساس با در نظر گرفتن جنبه های امنیتی و هزینه و زمان مورد توجه است.

منبع:

https://www.investopedia.com

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن