اجتماعیروانشناسیسلامت

مدیتیشن برای کاهش استرس

مدیتیشن برای کاهش استرس و سلامت بسیار مفید است.  انواع مختلف مدیتیشن وجود دارد که در تسکین استرس موثر است ، اما هر کدام چیزی بی نظیر به همراه می آورند. برخی از مدیتیشن ها ممکن است نسبت به انواع دیگر احساس راحتی بیشتری داشته باشند. باید مراقبه هایی را انجام دهید که احساس می کنید درست هستند.

انواع مدیتیشن برای کاهش استرس

 انواع مختلف مدیتیشن ها برای کاهش استرس وجود دارد. چندین مورد را امتحان کنید و ببینید چه نوع مدیتیشن برای شما بهتر است. سپس مرتباً تمرین کنید و بگذارید مدیتیشن های انتخاب شده زندگی شما را دگرگون کند.

مدیتیشن ذهن آگاهی مقدماتی

مدیتیشن ذهن آگاهی شامل افزایش آگاهی از لحظه حاضر است. با تمرین ، می توان از آن در هر مکانی استفاده کرد و می تواند مزایای زیادی برای کاهش استرس به همراه داشته باشد.

این تکنیک ساده مدیتیشن را می توان به سرعت یاد گرفت و از نظر خیلی ها یکی از آسان ترین مدیتیشن ها برای کاهش استرس است.

مدیتیشن شکلات

مدیتیشن شکلات یکی از خوشمزه ترین مدیتیشن ها است و می توانید طی چند دقیقه کامل شود. این مدیتیشن متمرکز به شما امکان می دهد بسیاری از حواس خود را به یکباره درگیر کنید و خود را در تمام آنها گم کنید.

مدیتیشن مهربانی

مدیتیشن مهربانی ساده است و انجام آن مزایای بسیاری برای مدیریت استرس و رضایت از زندگی به همراه دارد.

مانند اکثر مدیتیشن ها ، این تکنیک از چند طریق قابل استفاده است و یک نسخه کاملاً مؤثر شامل تمرکز روی خود ، دوستان نزدیک و سایر عزیزان در یک قالب خاص است.

مدیتیشن موسیقی

موسیقی می تواند نه تنها بر احساسات بلکه بر فیزیولوژی ما نیز تأثیر بگذارد. در مورد اثرات موسیقی بخوانید.

استفاده از موسیقی به عنوان نقطه کانونی می تواند به شما در آرامش در مدیتیشن کمک کند ، می تواند تمرکز فعلی را فراهم کند و می تواند یک تجربه لذت بخش را ایجاد کند.

مدیتیشن وان

مدیتیشن حمام شامل جنبه های منظم مدیتیشن است ، اما با محیط آرامش بخش حمام.

قرار گرفتن در وان گرم مزایای بی نظیری را به همراه دارد و می تواند بعد از یک روز طولانی و استرس زا ، بسیار آرامش بخش باشد. اگر نیاز به حمام کردن دارید ، چرا مدیتیشن حمام را امتحان نکنید؟

مدیتیشن اسکن بدن

هنگامی که دچار استرس می شوید ، حمله استرس به شکل تنش در بدن معمول است. ما اغلب این تنش را چنان عادی احساس می کنیم که وقتی آن را تجربه می کنیم و تنش را به طور نامحدود تحمل می کنیم ، متوجه نمی شویم.

تنش جسمی می تواند منجر به افزایش تنش عاطفی شود و “یک حلقه بازخورد” از استرس ایجاد کند. مدیتیشن اسکن بدن می تواند به شما کمک کند تا با تنش جسمی خود در ارتباط باشید و می تواند به شما در آزاد کردن همزمان کمک کند.

مدیتیشن ذهن آگاهی

بسیاری از تکنیک های مدیتیشن ذهن آگاهی وجود دارد که می تواند برای کاهش استرس و آرامش موثر باشد.در حال حاضر می تواند به عنوان یک تکنیک مدیتیشن ذهن آگاهی حساب شود و در صورت تمرین منظم ، می تواند مزایای مدیتیشن را به زندگی شما منتقل کند.

مدیتیشن پیاده روی

این نوع از مدیتیشن، نقاط قوت مدیتیشن را همراه با مزایای ورزش فراهم می کند . این مهارت را برای یادگیری و تمرین ساده است ، در نتیجه مدیتیشن پیاده روی روشی بسیار مفید برای افراد تازه وارد به مدیتیشن است.

مدیتیشن مانترا

مراقبه مانترا یکی از مراقبه های ساده برای یادگیری است و به عنوان یک تکنیک کاهش استرس اثبات شده است.

ممکن است برخی افراد تکرار یک کلمه با صدای بلند یا حتی در زیر نفس آنها عجیب باشند ، اما برای کسانی که از تمرکز در حین تمرین لذت می برند ، مراقبه مانترا می تواند بسیار مفید باشد. این فواید به شما امکان می دهد روی کلماتی تمرکز کنید که معنی آن به شدت روی شما تأثیر گذار  باشد ، مانند “امید”.

مدیتیشن 5 – دقیقه ای

دو مدیتیشن پنج دقیقه‌ای دو فایده اصلی دارد. در مرحله اول ، هنگامی که وقت کافی برای یک جلسه بیست دقیقه کامل ندارید ، می توانند برای تسکین سریع استرس موثر باشند.

دوم ، هنگامی که با تمرین منظم می توانند شما را به مکان آرامش ، آرامش شبیه آنچه در جلسات مدیتیشن منظم خود نسبتاً سریع تجربه می کنید ، برگردانند. این باعث می شود آنها موثر و راحت باشند.

مدیتیشن آروماتراپی

آروماتراپی مزایای اثبات شده ای برای کاهش استرس به همراه دارد. همچنین می تواند بعد از مداخله در تمرین مدیتیشن خود ، بعد دیگری از لذت و آرامش را به شما اضافه کند.

در پست های بعدی در خصوص یکایک این مدیتیشن ها و نحوه استفاده و فوایدشان بحث خواهیم کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن