اجتماعیروانشناسیسلامت

مدیتیشن مانترا چیست

مدیریت استرس

مدیتیشن مانترا یکی از ساده ترین روشها برای یادگیری مدیتیشن است. مانند سایر اشکال مدیتیشن ، می تواند در یک جلسه سطح استرس شما را تغییر دهد و با تمرین مکرر می تواند نحوه مدیریت استرس در آینده تغییر دهد.  سادگی یادگیری مدیتیشن مانترا این مزیت را دارد که می توانید آن را برای نیازهای خاص خود برای مدیریت استرس شخصی سازی کنید.

مزایای مدیتیشن مانترا

اگر در حال خواندن این مطلب هستید ، احتمالاً قبلاً شنیده اید که مدیتیشن به این دلیل که می تواند چشم انداز و سلامت کلی شما را بهبود بخشد ، یک عامل تسکین دهنده استرس است. مدیتیشن با کاهش استرس مزمن و همچنین کاهش ضربان قلب و فشار خون ، افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن و بسیاری از مزایای دیگر مرتبط است.

به ویژه ، مدیتیشن مانترا  با کاهش افکار مزاحم ، افزایش معنی و کیفیت زندگی در بیماران است و همچنین با کاهش استرس ، اضطراب و عصبانیت و افزایش کیفیت زندگی پرستاران مرتبط است. یک مطالعه دیگر در مورد جانبازان نشان داد که مدیتیشن مانترا وقوع افکار مزاحم را کاهش می دهد و همچنین استرس را به حداقل می رساند. بسیاری از افراد می دانند که مدیتیشن مانترا هنگام شروع برای تسلط ساده تر است زیرا یک کانون قدرتمند فراهم می کند. بسیاری از افراد با هدایت افکار خود به لحظه فعلی مشکلی ندارند و درعوض احساس می کنند که داشتن یک چیز خاص تر برای درک آسان تر است.

نکته آخر این است که با مدیتیشن مانترا ممکن است بعد از یک جلسه استرس کمتری داشته باشید. با تمرین مکرر ، ممکن است نسبت به استرسهای بعدی کمتر واکنش نشان دهید.

تمرین مدیتیشن مانترا

چند دقیقه وقت بگذارید و به یک موقعیت راحت برسید

در ابتدا بهتر است یک اتاق آرام و عاری از حواس پرتی داشته باشید. با تمرین مکرر ، شما ممکن است خود را قادر به تمرین مدیتیشن مانترا در هر کجا و شرایط کمتر آرام ببینید.

یک مانترا را برای مدیتیشن انتخاب کنید

مانترا کلمه یا عباراتی است که خودتان آن را تکرار می کنید. این می تواند یک کلمه معنوی بسیار معنادار یا می تواند یک کلمه یا عبارت مانند “آرام” یا “من در صلح باشم” باشد. کلمات یا اصوات انتخاب شده تا زمانی که ساده و راحت برای تکرار باشند مهم نیستند.

چشمان خود را ببندید و مانترا خود را تکرار کنید

همینطور که انجام می دهید ، سعی کنید فقط روی صدا و احساس مانترای خود و نه چیز دیگری تمرکز کنید. اگر فکرهای دیگری به ذهنتان خطور کرد، از خودتان تشکر کنید که متوجه آن  شدید و به آرامی توجه خود را به مانترا هدایت کنید.

چند دقیقه ادامه دهید

خودشه. فقط کافی است مانترا خود را تکرار کنید و روی صدا و روشی که برای ایجاد صدا احساس می کنید تمرکز کنید. توجه خود را به دور از حواس پرتی ، و به مانترا برگردانید. می توانید جلسات 5- یا 10 دقیقه ای را شروع کنید و تا 20 یا 30 بار تکرار کنید. با مدیتیشن مانترا ، هر زمان تمرین بهتر از هیچ است.

نکات

  • سعی کنید در هر مکانی از چندین بار در هفته تا دو بار در روز مدیتیشن مانترا انجام دهید. بسیاری از افراد ساده تراست یک جلسه سریع را یک بار در روز انجام دهند تا به یک عادت معمولی تبدیل شود اما وقت زیادی را صرف نکنید.
  • اگر راحت تر از این حرف می توانید صدا را در سکوت خود تکرار کنید. برخی افراد این را آسانتر می دانند و این باعث می شود خودآگاهی کمتری داشته باشند اگر با دیگران زندگی کنند.
  • همچنین می توانید هنگام پیاده روی، مدیتیشن مانتررا انجام دهید تا ورزش را با مدیتیشن تلفیق کنید. همانطور که قدم می زنید فقط مانترا را به صورت ریتمیک استفاده کنید (مدیتیشن پیاده روی را همراه با تکرار مانترا، انجام دهید).

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن