اجتماعیروانشناسیسلامت

مدیتیشن موسیقی

موسیقی مزایای بسیار شگفت انگیزی برای مدیریت استرس و سلامت کلی دارد. این می تواند به شما در آرام کردن فیزیولوژی بدون انجام یک تلاش آگاهانه کمک کند ، و استرس ذهنی شما را کاهش دهد. موسیقی همچنین می تواند روحیه شما را بالا ببرد ، تنفس شما را کند کرده و تغییرات تحریک کننده بر استرس ایجاد کند.

مدیتیشن نیز به دلایلی یکی از محبوب ترین استراتژی های مدیریت استرس است. مزایای کوتاه مدتی چون یک ذهن و بدن آرام را به همراه می آورد و با گذشت زمان باعث ایجاد مقاومت در برابر استرس می شود. تلفیق موسیقی با مدیتیشن می تواند اثرات مثبت هر دو را عمیق تر کند و باعث کاهش استرس بیشتر شود. به عنوان یک امتیاز اضافی ، برای بسیاری از افراد مبتدی که به مدیتیشن می پردازند و یا کمال گرا هستند ، مدیتیشن موسیقی می تواند نسبت به بسیاری از روش های دیگر تمرین ساده تر و کم استرس تر باشد. بنابراین ، این یک روش کاهش استرس است که من توصیه می شود هر کسی استفاده کند. با تمرین منظم ، این مدیتیشن می تواند به شما کمک کند تا هرچه از استرس ناشی می شود را بهتر مدیریت کنید.

نحوه انجام مدیتیشن موسیقی

انتخاب موسیقی مدیتیشن

موسیقی مدیتیشن را انتخاب کنید که می تواند به شما در آرامش کمک کند. این به معنای پیدا کردن موسیقی ای است که از گوش دادن به آن لذت می برید – برای مثال اگر از موسیقی کلاسیک لذت نمی برید ، آن را انتخاب نکنید. همچنین باید به دنبال نوعی از موسیقی باشید که سرعت کمتری داشته باشد و ترجیحاً بدون اشعار که می تواند منحرف کننده باشد و ذهن آگاهانه شما را درگیر کند – بخشی از ذهن شما که امیدواریم “خاموش شود”.

به یک موقعیت راحت برسید و استراحت کنید

بسیاری از افراد فکر می کنند که باید به روشی خاص و یا از یک کوسن مدیتیشن استفاده کنند ، اما واقعاً ، هر موقعیتی که احساس راحتی می کنید موقعیتی است که باید امتحان کنید. برخی از افراد از خوابیدن خودداری می کنند زیرا در صورت خستگی در این حالت می خوابند. می توانید آزمایش کنید و تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شما مناسب است. هنگامی که موقعیت خود را پیدا کردید ، چشمان خود را ببندید ، عضلات خود را شل کنید و از دیافراگم خود تنفس کنید. بگذارید شانه ها ، شکم و حتی عضلات صورت شما آرام شوند.

روی موسیقی متمرکز شوید

اگر خود را در حال فکر کردن در مورد چیزهای دیگر (یا حتی فکر کردن در مورد موسیقی) می دانید ، توجه خود را به لحظه فعلی ، صدای موسیقی و احساساتی که در موسیقی ایجاد می کنید ، به آرامی تغییر دهید. سعی کنید موسیقی را واقعاً حس کنید.

تمرین را تا پایان ادامه دهید

این تمرین را برای چند دقیقه ادامه دهید ، تا زمان شما تمام شود. وقتی افکاری به ذهن شما می رسد ، به آرامی آنها را رها کنید و توجه خود را به صدای موسیقی ، لحظه فعلی و احساسات جسمی که احساس می کنید تغییر دهید. هدف از این تمرین این است که صدای درونی خود را خاموش کنید و فقط “باشید”. بنابراین فقط “با موسیقی” باشید و کاملاً خود را در موسیقی غوطه ور کنید و سریع.

زمان لازم برای مدیتیشن موسیقی

در حالی که 20 دقیقه حداقل زمان مناسب برای مدیتیشن است ، حتی یک آهنگ مدیتیشن نیز می تواند در کاهش سطح استرس و بازیابی مقداری از انرژی شما مفید باشد.  بنابراین زمانی را که برنامه شما اجازه می دهد صرف مدیتیشن کنید.

نکات

شاید بخواهید فقط با چند آهنگ شروع کنید و راه خود را برای تمرین طولانی تر باز کنید.

اگر فهمیدید که موسیقی بسیاری از افکار ، خاطرات و گفتگوی داخلی را یادآوری می کند ، به نوع دیگری از موسیقی بروید. موسیقی ساز می تواند به اشکال مختلفی از جمله کلاسیک ، جاز ، عصر جدید و موارد دیگر ایجاد شود و نسبت به سایر انواع موسیقی کمتر دلهره آور باشد.

می توانید به تعداد آهنگهایی که انتخاب کرده اید، برای تمرین وقت بگذارید ، بنابراین اگر زمان بیشتری لازم دارید ، نگران نباشید.

اگر “بیش از حد فکر می کنید” ، خود را سرزنش نکنید. این برای کسانی که تمرین مدیتیشن را شروع می کنند، طبیعی است. درعوض ، به خود تبریک بگویید و توجه خود را به لحظه فعلی هدایت کنید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن