کسب و کارمدیریت

مدیریت ارزش

مدیریت ارزش همه چیز در مورد بهبود سازمانی ، تعیین اهداف روشن ، بهبود بهره وری ، خلاقیت و بازگشت سرمایه گذاری است.

بسته به فرد یا گروهی از افراد که نیازهای شان باید برآورده شود ، ارزش می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال ، یک بطری آب را در نظر بگیریم و آنچه را که ممکن است برای برآورده شدن نیاز لازم باشد را کشف کنیم. برای برخی ممکن است به اندازه کمک به حفظ زندگی اساسی باشد ، برای برخی دیگر ممکن است جهت جلوگیری از آلوده شدن مهم باشد (برای مثال در بعضی از کشورها تأمین آب آنچنان ایمن نیست) ، امکان انتقال ، تأمین آب تازه و غیره.

از نظر مدیریت ارزش ، مفهوم ارزش مبتنی بر ارتباط بین نیازهایی که باید برآورد شوند و اهداف و منابع مورد نیاز برای دستیابی به آنها است. هدف از مدیریت ارزش ، تطبیق دادن دیدگاههای ذینفعان و دستیابی به بهترین تعادل بین نیازهای قانع کننده و منابع است.

مدیریت ارزش چیست ؟

این یک مفهوم برجسته است که در سیستمها و رویکردهای مدیریت موجود اعمال شده و مبتنی بر تفکر ارزشی و عملکرد محور ، رفتارها و روشها ، به ویژه برای ایجاد انگیزه در افراد ، توسعه مهارتها ، ارتقاء هم افزایی و نوآوری ، با هدف به حداکثر رساندن عملکرد کلی یک سازمان است.

مدیریت ارزش می تواند در صورت استفاده قوی از آن ، مزایای بزرگی کسب کند. مدیریت ارزش مربوط به ایجاد ارزش پایدار است ، چه در سطح پروژه ، محصول ، فرآیند ، سازمانی یا اجتماعی.

دغدغه اصلی آن بهبود و حفظ تعادل مطلوب بین نیازها و خواستهای ذینفعان و منابع مورد نیاز برای برآوردن آنهاست. داوری های مربوط به ارزش ذینفعان متفاوت است و مدیریت ارزش برای دستیابی به ارزش مطلوب برای همه ذینفعان اولویت های مختلف را ارائه می دهد.

مدیریت ارزش مبتنی بر تعریف و افزودن ارزش قابل اندازه گیری است ، با تمرکز بر روی محرک های عملیاتی و اهداف عملکردی قبل از یافتن راه حل ، با هدف تقویت نوآوری در کل.

چهار اصل مدیریت ارزش

تقویت جهت گیری ارزش؛ اعمال تفکر عملکردی؛ استفاده از یک رویکرد جامع ساختار یافته؛ و مدیریت پیچیدگی ، ریسک و عدم اطمینان.

این اصول توسط چهار محرک (اهرم) پشتیبانی می شود. یک سبک مدیریتی مشترک. ایجاد پویایی مثبت انسانی؛ در نظر گرفتن فضای داخلی و خارجی؛ و استفاده از روشها و ابزارهای اثبات شده

مزایای مدیریت ارزش

اگر رویکردها ، اصول و محرکهای (اهرمهای) مربوطه ​​و روشها و ابزارهای اثبات شده بصورت قوی استفاده شوند ، مدیریت ارزش می تواند باعث ایجاد منافع عظیم بعنوان یک مفهوم شود.

مدیریت ارزش مربوط به ایجاد ارزش پایدار است ، چه در سطح پروژه ، سبد محصولات ، برنامه ، محصول ، فرآیند ، خدمات ، سطوح سازمانی یا اجتماعی.

مدیریت ارزش می تواند در صورت کاربرد مؤثر ، مزایای زیر را ارائه دهد:

  • بهبود ارزش ، بیش از 20٪ ، شامل صرفه جویی بین 10 تا 25٪
  • بازگشت ملموس سرمایه گذاری بین 20 تا 40 برابر منابع تامین شده غیر معمول نیست
  • مزایای قابل توجه از نظر بهبود روابط کاری و یادگیری سازمانی
  • تصمیمات کاری بهتر ، “اولین تصمیم صحیح” ، که توسط مشتریان ، کاربران و سایر ذینفعان می تواند با تامین اطلاعات شفاف پشتیبانی شود
  • اثربخشی بالاتر با سازماندهی و استفاده از وجوه ، زمان و منابع به سمت کسب بهترین نتیجه ، ارائه نتایج بهتر محیطی ، اجتماعی ، اقتصادی و مالی
  • رقابت را با تسهیل نوآوری فنی و سازمانی و بهره وری منابع افزایش می دهد
  • تقویت ارتباط و کارآیی از طریق کار گروهی چند رشته ای و چند هدفی و همکاری متمرکز

منبع:

www.ivm.org.uk

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن