کسب و کارمدیریت

مدیریت منابع چیست

مدیریت منابع فرایندی است که بوسیله آن، کسب و کار منابع مختلف خود را بطور مؤثر مدیریت می کند. این منابع می توانند نامشهود باشند مانند افراد و زمان یا مشهود باشند مانند  تجهیزات ، مواد و منابع مالی.

مدیریت منابع شامل برنامه ریزی است به گونه ای که منابع مناسب به کارهای صحیح اختصاص یابد. مدیریت منابع شامل برنامه ها و بودجه هایی برای افراد ، پروژه ها ، تجهیزات و تامین ها است.

در حالی که اغلب از آن برای اشاره به مدیریت پروژه استفاده می شود ، در بسیاری از زمینه های دیگر مدیریت کسب و کار صدق می کند. به طور خاص یک کسب و کار موفق کوچک به مدیریت منابع در تعدادی از زمینه ها توجه می کند ،

سوالات مدیریت منابع برای کسب و کار کوچک

امور مالی – آیا می تواند هزینه های جاری را تأمین کند یا از پس هزینه های سرمایه گذاری در تجهیزات جدید یا آموزش کارکنان بر می آید؟

پرسنل – آیا افراد مناسب برای کار در اختیار است؟ آیا در صورت به دست آوردن مشتری جدید ، نیاز به استخدام وجود دارد و اگر چنین باشد ، این افراد چه مهارتهایی را باید داشته باشند؟

فضای فیزیکی – آیا فضای اداری یا تولید شرکت طوری تنظیم شده است که بتوان منابع دیگر را برای حداکثر بهره وری مدیریت کرد؟

تجهیزات – آیا ابزارهای لازم برای انجام آنچه مورد نیاز است وجود دارد؟

فناوری – چه چیزی برای موفقیت آن کسب و کار لازم است و آیا منابع مالی باید مجدداً برای تأمین اعتبار آنچیزی که از دست رفته استفاده شود؟

مدیریت منابع در مدیریت پروژه

وقتی از عبارت مدیریت منابع در مدیریت پروژه استفاده می شود ، مدیریت منابع اغلب جهت تسطیح منابع و بهره گیری متعادل منابع به کار می رود.

تسطیح منابع

تسطیح منابع برای جلوگیری از کمبود یا موجودی اضافی با نگه داشتن ذخایر منابع در سطحی که از هر دو مشکل جلوگیری می کند ، طراحی شده است. نرم افزارهای تخصصی می توانند به تعیین آن سطح کمک کنند.

همچنین در اشاره به زمان لازم برای تکمیل یک پروژه استفاده می گردد. با تسطیح کردن منابع، تاریخ شروع و پایان به گونه ای تنظیم می شود که با در دسترس بودن منابع در هم تنیده می شوند. تسطیح منابع ممکن است جدول زمانی پروژه را تمدید کند.

بهره گیری متعادل از منابع

بهره گیری متعادل از منابع یک تکنیک برنامه ریزی است که سعی می کند ضمن جلوگیری از قله ها و دره ها بر روی منابع ، یک مهلت مشخص را معین کند. هدف ، استفاده مداوم از منابع در طول زمان است.

در ساده ترین سطح خود برای مشاغل کوچک ، مدیریت منابع در مورد اطمینان از این است که یک شرکت از استعدادها و مواد خود بطور عاقلانه و موثر استفاده می کند.

منبع

https://www.shopify.com

برچسب ها
نمایش بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن