کسب و کارمدیریت

مهارت های مدیریتی ضروری

مهارت های مدیریتی ضروری برای موفقیت بعنوان یک کارآفرین

کارآفرین بودن یعنی اینکه شما خودتان مدیر خودتان باشید و در ضمن یک مدیر برای دیگران باشید. برای موفقیت، مهارتهای شما باید گسترده باشد. یک کارآفرین باید بتواند به طور مؤثر افراد ، بودجه ، عملیات و در برخی موارد سرمایه گذاران را مدیریت کند. این امر به فردی با سبک کاری چند وظیفه ای نیاز دارد که بتواند اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تجارت خود را برنامه ریزی کند. لذا مهارت های مدیریتی زیر برای یک کارآفرین ضروری هستند.

مدیریت زمان

یک کارآفرین موفق باید بتواند در مورد نحوه استفاده از وقت خود تصمیمات عاقلانه‌ای اتخاذ کند ، مرتباً با توجه به اهمیت و ارتباط آیتمها، وظایف خود را ارزیابی و اولویت بندی کند. این نوع مدیریت زمان شامل برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت و امکان حضور در پیش بینی اقتصادی و تحقیقات بازار است. کارآفرینان همچنین باید زندگی حرفه ای خود را در کنار زندگی خانوادگی خود مدیریت کنند و تعادل بین کار و خانه برقرار کنند.

برنامه ریزی تجاری

یک کارآفرین موفق مهارت های مدیریتی برای تحقیق دقیق در مورد بازار مربوط به خود و تدوین یک برنامه تجاری چند ساله و جامع دارد. این شامل حسابداری برای رشد و توسعه ، به کارگیری کارکنان ، تأمین مالی عملیات و بازاریابی و اجرا یا نظارت بر کارکردهای روزمره در تجارت است. این نوع برنامه ریزی تجاری شامل توانایی مدیریت پیش بینی های اقتصادی است.

مدیریت کارمندان

کارآفرینان موفق باید مهارتهای مدیریتی لازم را برای ارزیابی کارکنان بالقوه ، استخدام و آموزش کارمندان را داشته باشند و آنها را در موقعیتهای مناسب در شرکت خود قرار دهند. این به معنای داوری خوب شخصیتی ، پیدا کردن افرادی که به خوبی در کنار هم کار کنند و حصول اطمینان از اینکه کارمندان برای شغل خود واجد شرایط هستند، می باشد. هنگامی که کارمندان مشغول به کار هستند ، یک کارآفرین موفق باید توانایی مدیریت تیم ها ، نظارت بر اختلاف و حل اختلاف را داشته باشد و آموزش های مداوم را برای تشویق عملکرد با کیفیت بالا ارائه دهد.

مدیریت مشتری

یافتن و نگه داشتن مشتری یکی از مهمترین وظایف مدیریتی کارآفرین است زیرا درآمد از طریق مشتریان تجارت را زنده نگه می دارد. کارآفرینان باید توانایی مدیریتی را برای جذب مشتری ، حل مشکلات مشتری ، نظارت بر تعامل مشتری با کارکنان داشته و از رضایت مشتری اطمینان حاصل کنند. کارآفرینان موفق همچنین به طور مداوم در حال یافتن زمینه های کاری جدید هستند و شبکه های جدید تجاری خود را توسعه می دهند.

مدیریت فروش

کارآفرین باید بتواند محصولات و خدمات خود را بفروشد. توانایی تبدیل تبلیغات به فروش و فروش به پیشرفت کسب و کار ، یک ویژگی مهم برای همه کارآفرینان ، به ویژه کارآفرینان نوپا است. حتی اگر یک نیروی فروش استثنایی به عنوان نماینده شرکت خود داشته باشید ، مشتریان به احتمال زیاد به همان اندازه که بر روی شما حساب می کنند بر روی تجارت شما نیز سرمایه گذاری می کنند.

مدیریت مالی

حتی اگر کارآفرین برای ردیابی پول و دارایی های دیگر ، یک حسابدار یا یک متخصص امور مالی را استخدام کند ، در نهایت مسئولیت مدیریت مالی شرکت خود را بر عهده دارد. این مسئله اهمیت بیشتری می یابد وقتی یک شرکت به سرعت در حال رشد است یا سرمایه گذاران را به ارمغان می آورد. یک کارآفرین موفق مهارت های مدیریتی لازم برای بررسی دفاتر و صورت های مالی را برای اطمینان از اینکه همیشه از امور مالی کسب و کار خود آگاه است ، دارا می باشد.

مدیریت کسب و کار

کارآفرینان موفق باید مهارتهای کلی کاملی در مدیریت کسب و کار داشته باشند. این بدان معنی است که همه جوانب نحوه عملکرد کسب و کار از جمله الزامات نظارتی صنعت درک کند. کارآفرینان باید نسبت به قوانین کار ، اشتغال و مالیات آگاهی داشته باشند و از صنعت و روند بازار بطور مداوم آگاه باشند. این امر به او کمک می کند سریعا جهت را با توجه به شرایط  اقتصادی تغییر دهد.

منبع

https://work.chron.com

برچسب ها
نمایش بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن