بازاریابیشبکه های اجتماعیکسب و کار

موتورهای جستجو محبوب بازاریابی در جهان

در اینجا به موتورهای جستجو محبوب  بازاریابی در جهان نگاهی خواهیم داشت. درست است، بیش از یک موتور جستجو وجود دارد.  کاوش مختصری در مورد هر کدام از آنها خواهیم داشت.

1- گوگل

گوگل با داشتن بیش از 86 درصد سهم بازار جستجو، نیازی به معرفی ندارد. گوگل به وضوح در صدر فهرست موتورهای جستجو محبوب بازاریابی در جهان قرار دارد.

گوگل به عنوان یک پروژه تحقیقاتی در سال 1996 توسط سرگئی برین و لری پیج ایجاد شد. آنها پیشنهاد کردند موتور خود را در سال 1999 به Excite با مبلغ فوق العاده 750،000 دلار بفروشند. این پیشنهاد رد شد و گوگل نیز در بالای لیست “تماس های بد تجاری” من قرار گرفت. شرکت مادر گوگل Alphabet در حال حاضر حدود 1.012 تریلیون دلار ارزش دارد.

علاوه بر قدرت بخشیدن به نتایج جستجوی خود، Google همچنین نتایج جستجو برای طیف وسیعی از موتورهای دیگر را ارائه می دهد. از جمله Ask.com قدیمی که مورد علاقه خیلی ها است.

جوانب مثبت منفی

جذابیت بزرگ رتبه بندی در گوگل به وضوح به دلیل ترافیک بالقوه گسترده آن است.

نکته منفی این است که همه این ترافیک را می خواهند. این موضوع جستجوی رایگان را رقابتی ترین و جستجوی پولی را اغلب بسیار گرانتر از سایت های دیگر می کند.

علاوه بر این، بسیاری استدلال می کنند که گوگل جستجوگران را از کلیک کردن روی وب سایت ها و جستجو در آنها به جستجوی مستقیم در وب سایت گوگل هدایت می کند که نتیجه آن کاهش جستجوی رایگان و افزایش جستجوهای پولی است.

چند منبع ارزشمند در زمینه بازاریابی در Google در آدرس زیر یافت می شود:

2- YouTube

یوتیوب در سال 2005 توسط پیشکسوتان PayPal تاسیس شد و یک سال بعد توسط Google خریداری شد. گوگل کنترل دو موتور از موتورهای جستجو محبوب بازاریابی این لیست را در اختیار خود قرار داد.

YouTube بیش از 2 میلیارد کاربر در ماه دارد.  روزانه بیش از 1 میلیارد ساعت ویدئو به کاربران (درست است … میلیارد) ارائه می دهد.

اگر درباره اولین ویدیوی بارگذاری شده (که بیش از 41 میلیون بازدید داشته است) کنجکاو هستید، این یک کلیپ 19 ثانیه ای از موسس جاوید کریم در باغ وحش است.

جوانب مثبت منفی

مانند Google، به راحتی می توان جذابیت چنین ترافیک عظیمی را مشاهده کرد، اما این نیز برای بازاریابان مشکل ساز است.

با این حال، با توجه به اینکه بیش از 500 ساعت ویدیو در هر دقیقه در YouTube بارگذاری می شود، برجسته بودن آن می تواند چالش برانگیز باشد.

با وجود فرصت های پرداخت شده تحت سیستم Google Ads، رقابت در این زمینه نیز می تواند گران تمام شود.

با این اوصاف ، اگر بتوانید با کمپین های شگفت انگیزی مانند کمپانی Geiko یا Blendtec ، توجه جمعیتی مورد نظر خود را در YouTube جلب کنید، می توانید به صورت ارزان قیمت در معرض دید باورنکردنی قرار بگیرید.

چند مطلب ارزشمند در زمینه بازاریابی در YouTube را می توانید در آدرس زیر بیابید:

3- آمازون

رتبه سوم موتورهای جستجو محبوب بازاریابی جهان به آمازون تعلق دارد. آمازون در سال 1995 راه اندازی شد.  بنابراین، به عنوان یکی از اولین شرکت های بزرگی است که کالاها را به صورت آنلاین به فروش می رساند.

آنها در ابتدا شروع به فروش آنلاین کتاب کردند اما به سرعت گسترش یافت. در سال 1999، بنیانگذار جف بزوس به دلیل محبوبیت و دسترسی به خریدهای آنلاین برنده شخصیت سال شد.

آمازون آنقدر موفق است که سال گذشته تقریبا نیمی از جستجوهای خرید آنلاین نه در گوگل (22 درصد) بلکه در آمازون با (49 درصد) آغاز شد.

این را با امکان خرید غذا ترکیب کنید، و تقریباً می توان مطمئن بود که شاهد افزایش این تعداد خواهیم بود.

جوانب مثبت منفی

جنبه مثبت آن مانند Google واضح است که مقیاس آن است. اگر ویدجت های آبی می فروشید و می خواهید جایی باشید که مردم آنها را جستجو می کنند، می خواهید در آمازون باشید.

در واقع، برخی می توانند بر اساس اعداد و ارقام استدلال کنند که داشتن یک تن از محتوای عالی و مفید ممکن است به شما در رتبه بندی در گوگل کمک کند و همه کسانی را که می خواهید بفهمند ویدجت های آبی چیست و چه کسی به به آن نیاز دارد، اما اگر در آمازون باشید، شما در جایی که مشتری هست و آن چیز را جستجو می کند نخواهید بود.

نکته منفی این است که رقابت شدید است، قیمت و سایر جزئیات به راحتی قابل مقایسه با محصولات رقیب است و هزینه فروش در آنجا گاهی اوقات بسیار گران تمام می شود. انتقال ارزش افزوده های منحصر به فرد شما در یک سیستم محصول محور دشوار است.

اگر محصول منحصر به فردی ندارید، ورود زودهنگام دشوار است، زیرا فروش و بررسی ها برای رتبه بندی مهم هستند. به همین دلیل، شرکت های معتبر با محصولات و شهرت خوب می توانند موقعیت خود را به خوبی حفظ کنند.

همچنین گزینه های CPC برای تبلیغ محصول وجود دارد. که می تواند گران باشد.

هنوز زود است بگوییم الکسا چگونه بر جستجوها و فروش تأثیر می گذارد، اما این منطقه ای است که باید تماشا کرد. برای آماده سازی خود برای سناریوی احتمالی که آمازون برنده می شود.

چند مطلب ارزشمند در زمینه بازاریابی در آمازون را می توانید در آدرس زیر بیابید:

4- Facebook

در سال 2006، فیس بوک (همانطور که می شناسیم) متولد شد. از سال 2004 تا آن زمان، فقط برای دانشجویان قابل دسترسی بود. در سال 2006، به روی جهان باز شد.

وقتی به موتورهای جستجو فکر می کنید، یک مسیر طبیعی نیست. با این حال، این جستجو به خوبی از 2 میلیارد جستجو در روز فراتر رفته است، و آن را از مایکروسافت بینگ جلو می اندازد.

با بیش از 1.62 میلیارد بازدیدکننده وارد شده در ماه، فیس بوک همچنین به مشاغل و تبلیغ کنندگان دسترسی فوق العاده ای به بازار می دهد. در جایی که افراد مشغول کار نیستند، به این معنی که آنها در شرایط بهتری قرار دارند. جایی که افراد به احساساتشان اعتماد می کنند و علائق خود را دنبال می کنند.

جوانب مثبت منفی

بسته به مشخصات جمعیتی مورد نظر شما، قیمت آن می تواند تا دلارهای زیادی برای هر کلیک افزایش یابد، که باعث می شود از Google Ads ارزان تر باشد اما همچنان گران است. برخی هم استدلال کمی نند که ترافیک آنقدر هدفمند نیست.

یکی دیگر از موافقان و مخالفان این است: در حالی که ترافیک از طریق سیستم جستجوی Google Ads حول محور جستجو (حداقل در Google ) ایجاد می شود که بین آنها ارتباط برقرار می کند، بسیاری از تبلیغات فیس بوک حول عناوین شغلی، مکان ها، علایق و سایر داده های جمعیت شناختی می چرخد. ارتباط کمی دارید.  با این حال، این یک وسیله عالی برای قرار گرفتن در برابر افرادی است که شما را جستجو نمی کنند.

آیا می خواهید محصول جدیدی را راه اندازی کنید؟

آیا کتاب الکترونیکی جدید خود را می خواهید ارائه دهید در مقابل گروهی از متخصصان SEO که ممکن است “ebook seo  ” را جستجو نمی کنند؟ فیس بوک انعطاف پذیری زیادی در این زمینه ارائه می دهد.

در حالی که دسترسی رایگان آنها در چند سال گذشته به طور چشمگیری کاهش یافته است، فیس بوک همچنین می تواند منبع محکمی از ترافیک بدون هزینه باشد.

این شامل اطمینان از وفاداری به نام تجاری و تولید محتوای خوب به طور مداوم است زیرا مشارکت مداوم کلید رتبه بندی بدون هزینه است.

چند مطلب ارزشمند در زمینه بازاریابی در فیس بوک را می توانید در آدرس زیر بیابید:

5- میکروسافت بینگ

بینگ در سال 2009 جایگزین MSN Search به عنوان پاسخ مایکروسافت به گوگل شد. آنها به سرعت از 10 درصد سهم بازار جستجوعبور کردند و در یک معامله، بعداً در همان سال قدرت جستجوی یاهو به 28.1 درصد رسید. در سال 2016، آنها AOL را به سایت هایی که نتایج جستجو برای آنها ارائه می دهند، اضافه کردند.

این افزودنی ها آنها را به یک مدعی واقعی تبدیل کرد و در همه محصولات و ویژگی های مایکروسافت، سهم بازار آنها به 25.7 نزدیک می شود.

Bing در تلاش برای جلب نظر نسبت به گوگل بازی های زیادی را در زمینه تبلیغات انجام داده است و تعدادی ویژگی به تبلیغات مایکروسافت اضافه کرده است. هرچند آنها عموماً در تلاش هستند تا سیستم خود را از نظر سهولت و مدیریت با Google مطابقت دهند.

در اکتبر 2020، Bing رسماً به Microsoft Bing تغییر نام داد.

جوانب مثبت منفی

در حالی که مایکروسافت بینگ سهم بازار گوگل را ندارد، در بسیاری از بازارها، از جمله ایالات متحده و بریتانیا قابل احترام است.

الگوریتم های آنها به اندازه گوگل پیچیده نیستند، هرچند در فضای AI حرکت های بزرگی انجام می دهند.

این شکاف در پیچیدگی باعث می شود که درک، پیش بینی و بهینه سازی آنها آسان تر شود. اگرچه این حالت نامعلوم نخواهد بود، اما احتمالاً برای آینده کوتاه مدت صادق است.

با توجه به ترافیک کمتر، تعداد کمی از متخصصان SEO که برای 10 موقعیت برتر رقابت می کنند الگوریتم هایی را ارائه می دهند.

در سمت تبلیغات، سیستم های پیچیده تری برای کار وجود دارد. به دلیل حجم کمتر و سهولت راه اندازی کمپین های موجود در Google Ads، ترافیک کمتر را می توان به راحتی با CPC کمتر جبران کرد.

توجه: این بدان معنا نیست که کمپین های Google Ads خود را به سادگی در Microsoft Ads کپی کرده و با آن کار کنید. هر موتور باید به طور جداگانه برای CPC و جمعیت شناسی خود (در نتیجه نرخ تبدیل متفاوت و غیره) مدیریت شود. با این حال، کمپین های کپی می توانند روند راه اندازی را تا حد زیادی تسریع کنند.

چند مطلب ارزشمند در مورد بازاریابی در Bing را می توانید در آدرس زیر بیابید:

6- Baidu

Baidu در سال 2000 تأسیس شد و موتور جستجوی غالب در چین است ، با بیش از 69.55 share سهم بازار که در آن سهم گوگل 3.76 است.

آنها سرمایه گذاری های عظیمی در زمینه هوش مصنوعی انجام می دهند، پیشنهادات اصلی خود را به طریقی بسیار شبیه به Google گسترش می دهند

در خارج از چین، بایدو نفوذ چندانی ندارد. در داخل کشور، بایدو روزانه 3.3 میلیارد جستجو انجام می دهد.

جوانب مثبت منفی

نقطه ضعف Baidu این است که فقط به یک بازار دسترسی دارد. نکته مثبت این است که بازاری که به آن دسترسی دارد بسیار بزرگ است.

با این وجود، درک این نکته ضروری است که دسترسی به بازار چین مانند دسترسی به بازارهای دیگر نیست (این نفرین سئوی بین المللی است).

جلوه های بصری، کلمات و آداب و رسوم کاملاً متفاوت است و Google Translate به شما در جلب مشتری کمک نمی کند.

برای دسترسی به بازار چین از طریق بایدو، به فردی در کارکنان نیاز دارید که به زبان آنها صحبت کند و فرهنگشان را  درک کند (نه فقط “کسی در تیم من که دو سال ماندارین در دبیرستان گذراند”).

به طور کلی، الگوریتم های اساسی ساده تر از الگوریتم های گوگل هستند و سیستم های پولی آنها می توانند پس از راه اندازی آسان تر شوند، اما اگر در خارج از چین زندگی می کنید، راه اندازی آن دشوارتر است.

Baidu یکی از موتورهای جستجو محبوب بازاریابی در چین است. چند مطلب ارزشمند در زمینه بازاریابی در Baidu را می توانید در آدرس زیر بیابید:

7- Yandex

ریشه Yandex از پروژه ای است که توسط دو محقق روسی برای کمک به طبقه بندی اختراعات در سال 1990 تحت شرکت Arkadia آغاز شده است  گرفته شده است.

اصطلاح Yandex در سال 1993 به معنی ” Yet Another iNDEXer ” به کار رفت. دامین Yandex.ru در سال 1997 راه اندازی شد.

در سال 2011، آنها در بورس اوراق بهادار نیویورک با IPO 1.3 میلیارد دلار به بازار عمومی رفتند، که آن را به عنوان دومین بزرگ آن زمان (درست بعد از گوگل) تبدیل کرد.

در حال حاضر Yandex حدود 42.35 of از کل جستجوها را در روسیه انجام می دهد.

جوانب مثبت منفی

الگوریتم های مورد استفاده Yandex پیچیده گی کمتری نسبت به الگوریتم گوگل دارند و بنابراین، ارزیابی و بهینه سازی آنها آسان تر است.

مانند اکثر موتورهای جستجو کوچکتر (حداقل در مقایسه با گوگل)، ترافیک کمتری در Yandex وجود دارد، اما رقابت مجانی و پولی کمتر است.

حالا خبر بد: در حالی که الگوریتم های Yandex کمتر پیچیده  از گوگل هستند، دارای عناصری هستند که کار را برای خارجیان دشوار می کند.

بدیهی است که سیستم پولی از این نظر انعطاف پذیری بیشتری دارد. در مقایسه با گوگل، فیس بوک و مایکروسافت بینگ، هزینه آن برای هر کلیک کمتر است. به عنوان مثال، رتبه #1 برای “کازینو” در ایالات متحده بیش از 55 دلار برای هر کلیک و فقط 0.82 دلار در Yandex هزینه دارد. البته، این یک کلمه انگلیسی است، اما حتی “казино ” یک کلمه روسی تنها 1.54 دلار هزینه دارد.

Yandex یکی از موتورهای جستجو محبوب بازاریابی است. چند مطلب ارزشمند در زمینه بازاریابی در Yandex را می توانید در آدرس زیر بیابید:

منبع: https://www.searchenginejournal.com

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا