بازاریابیکسب و کار

نکات مهم بازاریابی کسب و کارهای کوچک

بازاریابی

برای صاحبان کسب و کارهای کوچک همیشه فکر کردن به روش های موثر بازاریابی مهم است. شاید اخیرا احساس می کنید که تاثیر قبل را بر مخاطبان خود ندارید. یا ممکن است به نظرتان برسد که تجارت در حالت رکود است. این که شما 3 ماه یا 30 سال کار کرده اید مهم نیست، همیشه جایی برای پیشرفت وجود دارد. در اینجا لیستی از هفت ایده و راهنمایی در مورد بازاریابی کسب و کارهای کوچک ارائه شده است تا یک مزیت رقابتی به کسب و کار شما داده شود.

1- دائما اطلاعات را تصفیه کنید

تصفیه داده ها نباید یک بار در سال باشد. اگر از پایگاه داده خود غفلت کرده اید ، کل استراتژی بازاریابی شما می تواند خاموش گردد. در حقیقت ، 72 درصد از شرکت ها احساس می کنند که کیفیت داده ها بر اعتماد و درک مصرف کننده تأثیر می گذارد.

چرا؟ زیرا بازاریابی موفق به تصمیم گیری مبتنی بر داده وابسته است. اگر داده های شما نادرست باشد ، تصمیمات شما بهتر نخواهد بود. کمتر از نیمی از سازمانها در سطح جهان (44٪) به اطلاعات خود اعتماد می کنند تا تصمیمات مهم تجاری را اتخاذ کنند. همچنین در مورد فرصت از دست رفته صحبت کنید.

اطمینان حاصل کنید که استراتژی بازاریابی شما در مسیر هدف شما قرار دارد. تصفیه اطلاعات را ماهیانه انجام دهید تا به داده های قابل اطمینان تری برسید.

2- مخاطبان خود را بشناسید

هنگام بررسی ایده های بازاریابی کسب و کارهای کوچک ، به مخاطبان خود بیندیشید.

این سؤالات را از خود بپرسید:

آنها چه کسی هستند؟

آنها چه کار می کنند؟

چگونه می توانید به آنها کمک کنید تا این کار را بهتر انجام دهند؟

تشخیص خریداران بالقوه یک روش عالی برای تعریف مخاطبان از نظر جمعیتی ، مسئولیت ها و علایق است. یک خریدار بالقوه که به خوبی تعیین شود ، به شما هدف و جهت می دهد. به علاوه ، تعریف دقیق خریدار بالقوه می تواند برای تقسیم بندی لیست شما و شخصی سازی بهتر پیام های فروش و بازاریابی استفاده شود.

علاوه بر این ، فراموش نکنید که هنگام تشخیص خریدار بالقوه ، موقعیت قیف بازاریابی را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، مشتری ای که نیاز به پرورش دارد ، پیام متفاوتی را نسبت به فردی که آماده خرید است ، می خواهد. شما باید در زمان مناسب ارتباط برقرار کنید تا مطمئن شوید که خیلی دیر و یا خیلی زود عمل نکرده اید.

3- محتوای خود را بر مبنای هدف ایجاد کنید

وقتی مخاطبان خود را بشناسید ، ایجاد محتوای هدفمند ، مرتبط و (مهمتر از همه) ارزشمند بسیار ساده تر است. Clickbait و sales pitches (بازارگرمی و جذب طعمه ای) راه جلب اعتماد شبکه شما نیست. درعوض ، رسیدن به مخاطب هدف خود را در سطح شخصی تری بعنوان هدف خود قرار دهید. به آنها نشان دهید که آنها را درک کرده و به خواسته ها و نیازهای آنها اهمیت می دهید.

چطور؟ به جای صرف تبلیغ محصول ، بر ارائه بینش ، اطلاعات و شاید حتی سرگرمی تمرکز کنید. باور کنید یا نه ، این رویکرد وسیله ای بسیار مؤثرتر برای هدایت چشم اندازها در طول مسیر خریدار است. این موضوع همچنین مفهوم اصلی بازاریابی محتوا است.  

4- ایمیل های خود را بهینه کنید

بیشتر افراد احساس می کنند که ایمیل های زیادی دریافت می کنند. اما 86٪ از مصرف کنندگان، ایمیل را هنگام برقراری ارتباط برای اهداف تجاری ترجیح می دهند. بطور مختصر: ایمیل به دلیل موثر بودن آن هیچ نشانه ای از کند شدن تاثیر را نشان نمی دهد.

بازاریابی ایمیل برای صاحبان مشاغل کوچک یک تجارت مهم اما بسیار مشکل است. محتوای عالی تضمین نمی کند که گیرندگان، ایمیل شما را باز کنند. با این وجود روش هایی برای بهبود تعامل با مخاطبان ، نرخ باز کردن ایمیل و نرخ تبدیل وجود دارد.

این لیست را بررسی کنید:

1. آدرس فرستنده: اطمینان حاصل کنید که نامه های الکترونیکی شما از یک نام فرستنده قابل تشخیص ، ترجیحاً یک آدرس تجاری استفاده می کند.

2. موضوع: آیا موضوع ایمیل به خواننده می گوید چه چیزی در ایمیل است؟ آیا ارزش کلیک کردن دارد؟ اگر اینطور نیست ، بهتر است مجددا بر روی آن وقت بگذارید.

3. طراحی: آیا محتوای شما برای مشاهده در تلفن همراه بهینه شده است؟ آیا متن با موضوع ایمیل تطابق دارد؟ آیا از نظر بصری جذاب و برای خواندن آسان است؟

4- فراخواندن به عمل: فراخوان برای اقدام (CTA) شما چیست؟ آیا گیرندگان می دانند که شما می خواهید که آنها چه کاری انجام دهند؟ آیا انجام این کارها برای آنها آسان است؟

5- محتوای رسانه های اجتماعی خود را تقویت کنید

الگوریتم های رسانه های اجتماعی مدام در حال تکامل هستند. اغلب اوقات ، این تغییرات بدان معنی است که دستیابی به جذب ارگانیک دشوار است. این جایی است که تبلیغات پرداختی و پست های تقویت شده می توانند به زمین بازی شما کمک کنند.

در حقیقت ، پیش بینی می شود آگهی های پرداختی در سال 2019 بیش از 18 میلیارد دلار درآمد داشته اند. 76 درصد از بازاریابان محتوای B2C در آمریکای شمالی در سال 2016 از پست های تبلیغی تقویت شده استفاده کرده اند ، که 61 درصد گزارش داده اند که این پست ها مؤثر بوده اند. تبلیغات اجتماعی اندکی پایین آمده اند ، به طوری که 74 درصد از بازاریابان B2C از آنها استفاده می کنند و 59 درصد آنها را موثر اعلام می کنند.

6- بجای اینکه صرفا بگویید، نمایش دهید

با حرکت به سمت آینده ، همچنان محتوای تصویری محبوبیت خود را افزایش می دهد. از این گذشته ، مغز انسان تصاویر را 60 برابر سریعتر از کلمات پردازش می کند. وقتی در حال پردازش ایده های مختلف در خصوص بازاریابی کسب و کارهای کوچک هستید ، ویدیو را نیز در نظر بگیرید.

محتوای ویدیویی در حال رشد است. اگر می خواهید بهترین محتوای بصری را داشته باشید ، سعی کنید از پشت صفحه کلید خود بیرون بروید و جلوی دوربین قرار بگیرید.

ایده عالی برای اولین ویدئو شما ضبط یک معرفی سریع درباره خودتان است. زمان آن را زیر 2 دقیقه نگه دارید و آن را آموزنده و جذاب کنید.

نکته حرفه ای: برای تعامل و تأثیرگذاری حتی بیشتر ، به جای تکیه فقط به صدای صوتی خود ، زیرنویس هایی را به ویدیوی خود اضافه کنید. 85٪ فیلم ها بدون صدا تماشا می شوند. به همه افرادی که هنگام کار ، مطب پزشک یا حمل و نقل عمومی در رسانه های اجتماعی می گردند فکر کنید.

ویدیو همچنین روشی آسان و مؤثر برای جذب مخاطب شما است. Hubspot دریافته است که 72٪ از مردم فیلم را برای یادگیری در مورد یک محصول یا خدمات ترجیح می دهند. مصرف کنندگان بیشتر و بیشتر از تلفن های هوشمند خود به جای رایانه استفاده می کنند و اپلیکیشن های تصویری مانند اینستاگرام ، اسنپ چت و یوتیوب، ارسال و مشاهده و به اشتراک گذاری مطالب مانند تصاویر و فیلم ها را بسیار آسان نموده اند.

7- اتوماسیون بازاریابی را در آغوش بگیرید

هر چقدر هم که همه تلاش کنیم ، نمی توانیم همه این کارها را انجام دهیم. بسیاری از ما گرفتار مسئولیتهایی شده ایم که عملا ما را زمین گیر کرده است در حالیکه به راحتی توسط سیستم های اتوماسیون قابل انجام هستند . ممکن است شما به سرعت فعالیتهای مربوطه را انجام دهید ولی وقتی حجم این فعالیتها از حد توان خارج گردند باید به فکر چاره اساسی باشید.

تنها شما به دنبال سیستم اتوماسیون نیستید. در حقیقت ، بیشتر افراد از اتوماسیون بازاریابی استفاده می کنند. یک مطالعه Salesforce نشان داد که 67٪ از رهبران بازاریابی از اتوماسیون بازاریابی استفاده می کنند. پیش بینی می شود این تعداد تا سال 2019،  30٪ رشد کند.

اگر به دنبال ایده های بازاریابی کسب و کارهای کوچک هستید که باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شود ، شما را در شبکه خود بالا نگه دارد و مراجعه و نگهداری مشتری را به حداکثر رساند ، انجام این کارها بهتر از سیستم اتوماسیون بازاریابی ، کاری بسیار سختی است.

اتوماسیون بازاریابی می تواند به شما کمک کند تا از هر تعامل با مشتری استفاده کنید. یعنی شناسایی مسیر درست ، تبدیل افراد آماده برای خرید به خریداران، پیگیری با راندمان بی نظیر و انجام همه کارها به صورت خودکار.

حرکت را به جلو ادامه دهید

امیدواریم این هفت ایده و راهنمایی در مورد بازاریابی کسب و کارهای کوچک ، به شما در حفظ کسب و کارتان کمک کند. این لیست یک راهنمای عالی است ، اما خود را فقط به این ایده ها محدود نکنید. به فکر تجارت و مشتریان خود باشید زیرا هر دو، تغییر ، رشد و تکامل می یابند. اگر چشمان خود را باز نگه دارید ، روشهای جدیدی برای بهبود تجربه مشتری و خط اصلی خود پیدا خواهید کرد.

اگر می خواهید بر روی یکی از بهترین ایده های بازاریابی کسب و کارهای کوچک تمرکز کنید تا با شبکه خود در ارتباط باشید ، قطعا آن بازاریابی از طریق ایمیل است.

منبع:

https://www.outboundengine.com

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن