فناوری و اطلاعاتوب سایت و اپلیکیشن

نکات کلیدی سئو محتوا

نکات کلیدی سئو محتوا

اهمیت محتوا در دنیای مجازی و دیجیتال مارکتینگ بر هیچ کس پوشیده نیست و توجه به سئو (SEO) نیز در تولید محتوا امری حیاتی و ضروری است. با تمرکز بر نکات کلیدی سئو محتوا می توانیم به هدف اصلی تولید محتوا که دیده شدن در صفحه نتایج موتور جستجو دست یابیم.

در اینجا لیستی از موارد اصلی و چگونگی بهینه سازی آنها وجود دارد تا محتوای شما با رتبه بندی مناسب پشتیبانی شود. در حالی که رتبه بندی ممکن است هدف اصلی کمپین محتوای شما نباشد، حداقل باید مراقب عناصر اصلی جستجوگرها در صفحه خود باشید.

عناوین صفحه

این یک مورد اساسی است، اما تعجب خواهید کرد که بسیاری از افراد بهینه سازی عناوین صفحه خود را فراموش می کنند. اگر در حال ایجاد وب سایت خود با HTML های سفارشی یا CSS های سفارشی هستید، از آنجایی که از الگویی معینی استفاده نمی کنید، باید عنوان صفحه بطور دستی تعریف شود.

در اینجا باید دو چیز اصلی راجع به آن در نظر بگیرید:

  1. به یاد داشته باشید عنوان صفحه در نتایج جستجوی Google نشان داده می شود و در صورت عدم وجود برچسب های نمودار باز، در شبکه های اجتماعی نیز استفاده می شود. شما می خواهید عنوانی جذاب داشته باشید و کسی را مجبور به کلیک بر روی محتوای خود کنید.
  • اگر در حال تهیه مطلبی هستید با امید به اینکه جذب لینک نمایید، شانس آن وجود دارد که تعدادی از کلمات کلیدی دارای رنک مناسب شود. همچنین برای بهینه سازی عنوان صفحه مورد نظر نیز نیاز است وقت بگذارید. اگر یک کلمه کلیدی مناسب و کاملاً مرتبط برای بهینه سازی صفحه را ندارید، در صورت امکان چند عبارت ثانویه اضافه کنید. سعی کنید از هدف قرار دادن یک کلمه کلیدی که توسط صفحه دیگری مورد استفاده قرار گرفته است جلوگیری کنید.

توضیحات متا

توضیحات متا در حالی که در مورد رتبه بندی به اندازه عنوان صفحه تأثیرگذار نخواهد بود، همچنان باید برای نوشتن توضیحات متای واضح، دقیق و جذاب که بیانگر محتوای شما است، وقت بگذارید. در صورتی که برچسب های گرافیکی باز را تعریف نکرده اید، این می تواند به بهبود نرخ کلیک و همچنین در شبکه های اجتماعی کمک کند.

تصاویر و متن

اینفوگرافیک یک نمونه عمومی از تصویر با استفاده از متن است. نمونه های زیادی از اینفوگرافیک های استاتیک هست که متن زیادی دارند.

استفاده از متن کوچک در اینفوگرافی غیر قابل اجتناب است اما اگر در حال استفاده از متن های بسیار بلند هستید باید برای استفاده از اینفوگرافی مجددا فکر کنید.

یک صفحه با محتوای طولانی ممکن است بهتر از اینفوگرافی باشد و به طور قطع می تواند برای رتبه بندی و تولید ترافیک از یک تصویر ثابت بهتر باشد.

پیوندهای داخلی

این یکی دیگر از موارد مهم است که نمی توان آن را نادیده گرفت. دو نوع پیوند داخلی وجود دارد که باید هنگام بهینه سازی محتوای صفحه به آنها فکر کنید.

پیوند به صفحات کلیدی

با فرض اینکه ساخت پیوند شما با محتوا موفقیت آمیز است، می خواهید پیوندهایی به محتوا در سایت خود داشته باشید. شما باید از این فرصت استفاده کنید تا در صورت امکان این لینک را به صفحات اصلی بدهید. چند روش برای انجام این کار وجود دارد:

یک منوی ناوبری را در بالای صفحه قرار دهید

 این می تواند شامل پیوندها به دسته های کلیدی باشد. شما باید مراقب باشید منو از محتوای مطلب خود تحت الشعاع قرار نگیرد و تا حد ممکن صریح است. یک گزینه جایگزین ایجاد محتوا و سپس اضافه کردن یک منوی ناوبری پس از توسعه شما است.

پیوندها را درون متن قرار دهید

 اگر بلوک متن زیادی در محتوای خود دارید، به دنبال فرصت هایی برای پیوند به صفحات کلیدی سایت خود از درون آن محتوا باشید. نکته اصلی اینجاست که پیوندهای طبیعی را به جا در متن استفاده کنیم.

پاورقی را که به صفحات کلیدی پیوند دارد، درج کنید

اگرچه به اندازه پیوندها در صفحه در موقعیت برجسته تر و بهینه نیست ولی یک پاورقی به این معنی است که شما محتوای قطعه را به خاطر لینک خطر نمی اندازید یا از آن منحرف نمی شوید، اما هنوز در حال ارائه لینک به صفحات کلیدی هستید.

پیوندها از صفحات کلیدی

پیوندها از صفحات کلیدی در سایت شما روشی مناسب برای کمک به صفحاتی است که به طور معمول از محتوای زیادی پشتیبانی نمی کنند یا ممکن است جزئی از ناوبری اصلی نباشند. در مواردی از این قبیل، به راحتی می توان ادعا كرد كه Google ممكن است ارزش خوبی برای محتوا (یا پیوندهایی كه به آن اشاره می كنند) قائل نشود. اگر یک صفحه به طور برجسته با داخل پیوند نداشته باشد، پیوند جریان نمی یابد، و ممکن است رتبه خوبی نداشته باشد. حتی اگر این صفحه پیوندهای خارجی زیادی را در خود جای دهد، قادر به برجسته سازی این لینک نیست مگر اینکه یک ساختار پیوند داخلی قوی وجود داشته باشد.

برچسب های کانونیکال

این مسئله معمولاً در صورت استفاده از یک سیستم مدیریت محتوای خوب که به طور صحیح تنظیم شده باشد، بصورت پیش فرض رعایت می شود، اما اگر از یک نوع الگوی سفارشی استفاده می کنید، ممکن است مشکل ایجاد کند. نداشتن برچسب های کانونیکال به هیچ وجه پایان جهان نیست، اما اگر در دسترس هستند باید آنها را بررسی کنید که به طور صحیح استفاده شوند و به URL صحیح اشاره کنند. چند نکته ظریف در این خصوص وجود دارد، مانند:

Http در مقابل https

WWW در مقابل بدون WWW

برش دنباله دار در مقابل غیر برش دنباله دار.

Google گاهی اوقات می تواند اشتباهاتی از این قبیل را تشخیص دهد و برچسب کانونیکال را نادیده بگیرد، اما یک بررسی سریع هنگام تهیه مطلب و یا مدت کوتاهی پس از انتشار مطلب، اطمینان از عدم وجود اشتباه را بوجود می آورد.

طرح نوع داده

اگر یک محتوا را ارائه می دهید که شامل مجموعه ای از انواع داده ها است، ممکن است بخواهید از نشانه گذاری Schema مناسب استفاده کنید تا موتورهای جستجو بتوانند متن صفحه شما را بفهمند. سپس، اگر مجموعه داده ها تشخیص داده شد و به اندازه کافی قابل اعتماد شد، ممکن است از rich snippet ها نیز بهره مند شوید.

تصاویر

اگر قصد راه اندازی یک متن به منظور ایجاد پیوند دارید، احتمالاً عناصر بصری قدرتمندی از جمله تصاویر و نمادهای سفارشی را در آن ایجاد نموده اید. اگر آنها را به درستی بهینه نکرده اید، می تواند صفحات شما را کند کرده و تعداد زیادی تصویر را به یک صفحه اضافه کند.

در سطح پایه، شما باید همه تصاویر را فشرده سازی کنید، که به زمان بارگذاری صفحه کمک می کند. این مهم است اگر به وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران که احتمالاً محتوای شما را در دستگاه های تلفن همراه خود باز می کنند توجه داشته باشید زیرا ممکن است دارای اتصال سریع نباشند.

همچنین حتماً برای نامگذاری پرونده های خود و بهینه سازی تصویر متن ALT را استفاده کنید تا به Google در درک آنها کمک کند.

پیگیری و اندازه گیری

ردیابی موفقیت در محتوای شما یک ضرورت مطلق است و شما برای انجام این کار چند گزینه دارید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

‫2 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن