فرهنگ و هنرهنر و معماری

پنج نکته که هنگام طراحی لوگو باید در نظر داشت

طراحی لوگو

طراحی لوگو یکی از مراحل برند سازی و هویت دادن به کسب و کار می باشد. نکات بسیار مهمی در این خصوص هست که باید در نظر گرفته شود. لوگو بعنوان پرچم یک سازمان و یک کسب و کار می باشد و اهمیت دادن به آن قطعا بر هیچ کس پوشیده نیست. نکات مهمی که هنگام طراحی لوگو می بایست در نظر گرفته شود را در این مطلب ارائه می دهیم.

طرح های اولیه شما نیازی به کامل بودن ندارند

هنگامی که شما مراحل طراحی لوگو را شروع می کنید ، ممکن است به این فکر متمایل شوید که ساخت لوگو اولیه شما نیاز به یک نقشه کش با کیفیت و ماهر دارد ولی این نیاز اصلی نیست. مستطیل های مبهم ، خش خش های ضعیف و نوشته های شبیه به کتیبه های قدیمی در این مرحله از فرآیند کار کاملاً قابل قبول هستند. مهمترین چیز این است که ، هرچه می کشید ، موضوعی است که برای شما معنی دارد ، بنابراین هنگامی که بعدا برای کشف بیشتر شکل ها اقدام می کنید، می توانید ایده های اولیه خود را در اختیار داشته باشید. مهمتر آن است که قبل از فراموش کردن آنها ، جوهره آن لحظه های واقعاً خلاقانه را ثبت کنید به جای آنکه به طور کامل نقشه لوگو را در یک مرحله ارائه دهید.

لوگو شما تاریخچه دارد

یک نشان تجاری خوب فقط یک نتیجه نهایی طراحی مانند آنچه که در سایتی مانند Dribbble دیده اید ، نیست. برعکس ، لوگو هرگز نباید داستانی تصویری که مختص به خود نیست را ارائه کند. طراحی لوگوی با کیفیت با دقت و تحقیق کشف می شود و باید از یک مکانی دارای دانش طراحی و تاریخچه طراحی بیرون بیاید. مشتری به شما مراجعه کرده است تا چیزی کاملاً جدید برایش ایجاد کنید ، اما این طرح در چارچوب تاریخچه طراحی گرافیک و داستان پردازی تصویری به وجود می آید. یک راه کلیدی برای ایجاد لوگوی برجسته ، درک چگونگی ایجاد داستانهای تصویری است که در آزمون زمان ایستاده اند و در یک بافت تاریخی وجود دارند.

150 پیکسل یا بزرگ

یک اشتباه معمول در طراحی لوگو این است که به این موضوع توجه نکنیم که در یک صفحه که فقط در حدود 150 پیکسل فضا وجود دارد آن لوگو چطور به نظر می آید. اگر یک لوگو خیلی پیچیده و مفصل باشد یا دارای خطوط بسیار نازک باشد ، به یک شکل ناخوانا تبدیل می شود که بسیار کوچک است. بنابراین ، هنگامی که شما در حال طراحی یک آرم هستید ، باید مطمئن شوید همانطور که در حالت بزرگ زیبا و خوب به نظر می رسد، در حال بسیار کوچک مثل 150 پیکسل هم خوب و زیبا به نظر آید.

روی حروف کار کنید

یکی از راه های برجسته شدن به عنوان یک طراح آرم آماتور ، انتخاب یک فونت و سپس نوشتن نام شرکت مربوط به مشتری با آن فونت است بدون اینکه به کافی بودن یا نبودن این حروف فکری بکنید. این فرایند Kerning نامیده می شود و چیزی است که به هر طراح اولیه آموزش داده می شود ، بنابراین این بسیار مهم است که برای یک لوگو به طور خاص شما روی آن حروف کار کنید تا اینکه خوب به نظر برسند. برای یادگیری اصول مربوطه دوره ای برای تایپوگرافی را پیشنهاد می کنیم. هنگامی که اصول تشکیل حروف را فهمیدید ، حتی می توانید حروف را بطور کامل مورد نظر خود قرار دهید و برای هر طراحی آرم ، حروف دلخواه بسازید.

طراحی لوگو را به روز کنید

مهم است که طرحی را ایجاد کنید که در یک بافت تاریخی ارائه شود و یک امر تازه نیز باشد. اطمینان حاصل کنید که در مورد مشتری خود تحقیق کاملی انجام داده اید تا بتوانید به طور خاص ایده های منحصر به فردی را در مورد آنها بیابید – در غیر اینصورت احتمالاً چیزی را که انتظار می رود را نمی توانید ایجاد کنید و برای آن سرزنش خواهید شد. از کلیشه هایی مانند حباب های فکری ، حباب های سبک ، آدمک ها ، مارپیچ ها ، صورتکها ، اشکال دستها و پرندگان خودداری کنید. اگر فکر می کنید یک کبوتر برای آرم مشتری شما منطقی است ، به عنوان مثال سعی کنید روش جدیدی برای نشان دادن این نوع پرنده پیدا کنید.

همچنین بخوانید:

تهویه طبیعی در ساختمان
برچسب ها
نمایش بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن