زیبایی و تناسب اندامسلامت و تغذیه

چرا چربی دور شکم آب نمی شود

گاهی با وجود ورزش کردن و کم کردن غذا و کارهایی که فکر می کنید درست است باز هم چربی دور شکم آب نمی شود. در اینجا با یازده دلیل از بین نرفتن چربی دورشکم آشنا می شویم.

غذاهای نامناسبی می خورید

عمده ترین دلیل اینکه چربی دور شکم آب نمی شود تغذیه ناسالم است. غذای ناسالم بزرگترین محرک داشتن شکم بزرگ است. کربوهیدراتهای حاوی نشاسته ی زیاد و چربیهای بد، عاملی برای گسترش قسمت میانی بدن هستند. بجای اینها، مقدار زیادی سبزیجات مصرف کنید، پروتئین های بدون چربی را انتخاب کنید و از چربی های گوشت قرمز دوری کنید. چربی های سالم تری را در چیزهایی مانند ماهی، آجیل و آووکادو وجود دارد، استفاده کنید.

حتی کاهش متوسط ​​کربوهیدرات ها (غلات، ماکارونی، قندها) نیز می تواند کمک کند.

خیلی غذا می خورید

این چربی های شکمی زیر پوستی (به نام زیر جلدی) و چربی های زیر عضلات شکم و اطراف اندام های حیاتی (احشایی) بایستی از بین بروند. چربی احشایی احتمال بیماری قلبی عروقی و دیابت را بیشتر می کند. همچنین می تواند منجر به فشار خون بالا و موارد دیگر شود. چربی دور شکم آب نمی شود مشخص است که زیاد غذا خوردن حداقل تا حدی مقصر آن است. محدود کردن وعده های شما می تواند چربی احشایی را پایین نگه دارد.

شما سیگار می کشید

همه ما خطرات سیگار کشیدن را می دانیم. این را به لیست اضافه کنید: یک مطالعه نشان داد که منجر به افزایش چربی شکمی و احشایی می شود. بنابراین اگر به یک دلیل دیگر برای ترک آن نیاز داشتید، یک دلیل دارید.

استرس

وقتی هورمون استرس کورتیزول از بدن عبور می کند، چربی در شکم شما قرار می گیرد. با پزشک خود در مورد نحوه کنترل استرس خود صحبت کنید. ورزش می تواند به بهتر شدن آن کمک کند. مراقبه یا مدیتیشن کنید. یوگا انجام دهید. در صورت نیاز با یک متخصص بهداشت روان صحبت کنید.

شما به اندازه کافی ورزش نمی کنید

هیچ کس نگفته که کاهش و آب کردن چربی شکم آسان است. اگر ورزش کافی و مناسب نداشته باشید چربی دور شکم آب نمی شود.  اگر دور شکم تان بیش از حد کشش پیدا کرده – برای مردان ، بیش از100 سانت دور کمر ، و زنان بیش از 88 سانت، شما به فعالیت بدنی متوسط ​​(مانند پیاده روی) به مدت حداقل 150 دقیقه در هفته نیاز دارید، یا شدید (دویدن) به مدت 75 دقیقه، و حداقل دو بار در هفته تمرینات قدرتی. قبل از شروع هر برنامه ورزشی ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

شما در حال انجام حرکات ورزشی اشتباه هستید

دراز و نشست کافی نیست. برای عضله سازی به تمرین با وزنه نیز نیاز دارید. عضله بیشتر به معنای کالری سوزی بیشتر است.

گفته شده، اگر فقط می توانید یک تمرین انجام دهید، ورزش هوازی (مانند پیاده روی یا دویدن) را انتخاب کنید. برای سوزاندن چربی بهترین عملکرد را دارد. این کار را به یک عادت تبدیل کنید و به آرامی شدت آن را افزایش دهید تا به نتیجه ای که بدنبال آن هستید برسید.

آبجو دوست دارید

فقط آبجو و کربوهیدرات موجود در آبجو نیست که باعث چربی شکم می شود. تمام الکل ها کالری دارند. اگر بیش از حد کالری دریافت کنید – به خصوص اگر ورزش نمی کنید و سالم غذا نمی خورید – وزن تان اضافه می شود. اگر می نوشید، یادتان باشد که اعتدال را رعایت کنید.

یخچال شما پر از نوشیدنی های ورزشی و انرژی زا  است

نوشیدنی های ورزشی می توانند قند زیادی داشته باشند. این کالری به ارمغان می آورد. اگر بیش از حد از این موارد را بنوشید، خود را برای افزایش وزن آماده می کنید که ممکن است در اطراف شکم شما تجمع یابد. نوشیدنی های شیرین و پرکالری را کاهش دهید. این شامل نوشیدنی های انرژی زا و نوشابه های غیر رژیمی هم هست.

به اندازه کافی آب نمی نوشید

مطالعات نشان می دهد که نوشیدن آب بیشتر می تواند به کاهش وزن کمک کند. انتخاب H2O به جای نوشیدنی های شیرین به معنای کالری کمتری است. این می تواند به شما کمک کند تا چربی شکم خود را آب کنید. همچنین این تنها نوشیدنی است که می تواند بدون افزودن قندها یا سایر ترکیبات آبرسانی می کند. برای سوخت و ساز چربی به آب نیاز است پس اگر آب کافی ننوشید چربی دور شکم آب نمی شود.

ژنتیک

بله، شجره نامه شما روی احتمال چاقی شما تأثیر می گذارد. همچنین در جایی که چربی ذخیره می کنید حرفی برای گفتن دارد. هنوز هم امید وجود دارد. برقراری تعادل مناسب بین میزان کالری دریافتی (رژیم غذایی) و میزان سوزاندن آن (از طریق ورزش) می تواند به شما کمک کند تا علی رغم ژن ها، از افزایش وزن جلوگیری کنید.

شما خوب نمی خوابید

این حملات شبانه به یخچال قاتلان رژیم هستند. نه تنها این، اگر خواب نیستید، هورمون های استرس شروع به کار می کنند. این هورمون ها  بدن شما را ترغیب می کنند تا چربی نگه دارند.

عادت های خوب در زمان خواب را بیاموزید، مانند:

تلفن همراه را کنار بگذارید

لپ تاپ را خاموش کنید.

هر شب در یک ساعت مشخص بخوابید.

قبل از خواب از مصرف الکل خودداری کنید.

ورزش خود را انجام دهید.

شما به ترازو وسواس پیدا کرده اید

در اینجا چند خبر خوب وجود دارد: ممکن است شما چربی شکم خود را از دست داده و حتی متوجه آن نشوید. اگر سالم و درست غذا می خورید و درست ورزش می کنید، ببینید که چگونگی لباس شما سایز شما می شود – دور کمر را اندازه گیری کنید – از آنچه ترازو می گوید مهم تراست. اگر نوار اندازه گیری دور کمر تنگ تر شده است، ممکن است مقداری از چربی شکم را با عضله جایگزین کرده باشید.

منبع: Webmed.com

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا