اجتماعیسلامت

چگونه از مدیتیشن شکلات لذت ببریم

مدیتیشن شکلات یکی از لذت بخش ترین ، “خوشمزه ترین” انواع مدیتیشن ذهن آگاهی است. برای مبتدیان  به اندازه کافی ساده است ، اما به اندازه کافی موثر است تا علاقه مندان به تجربه مدیتیشن و جستجوی تنوع را مجذوب خود  کند.

مدیتیشن شکلات همان مزایای مدیتیشن را به شکل های دیگر به همراه می آورد.  شاید انجام آن راحت تر باشد ، زیرا دارای پاداش داخلی و بالاتر از پاداش های کلی مدیتیشن است: شکلات.

اگر از طرفداران شکلات هستید و سعی در کاهش مقدار مصرفی شکلات دارید، از این روش به عنوان نوعی غذا خوردن هوشمند استفاده کنید ، تا به خودتان کمک کنید که کمتر بخورید و استرس کمتری داشته باشید. مدیتیشن شکلات برای یادگیری عالی است. در اینجا نحوه انجام آن آورده شده است.

چگونه با شکلات مدیتیشن کنیم

یک تکه شکلات کوچک تهیه کنید

درست است؛ برای مدیتیشن شکلات ، البته به یک تکه شکلات احتیاج دارید. ما یک قطعه کوچک از شکلات تیره  با مقدار زیاد کاکائو توصیه می کنیم ، اما می توانید از  مشتی  چیپس شکلات نیمه شیرین یا هر چیز دیگری که در دست دارید استفاده کنید. لازم نیست یک قطعه شکلات بزرگ  باشد. در حقیقت ، یک مقدار کوچک   بهتر است.

بدن خود را آرام کنید

چند نفس عمیق بکشید و روی بدون تنش کردن ماهیچه های خود کار کنید تا بدن خود را شل کنید. شما می خواهید مدیتیشن شکلات خود را تا حد امکان با آرامش جسمی شروع کنید. اگر احساس راحتی کردید ، چشمان خود را ببندید.

بوییدن ، نگاه کردن و ناخنک زدن

بعد از آن شکلات را بویید و از عطر آن  لذت ببرید ، پس از اینکه شکلات را نگاه کردید و دریافتید که چقدر خوشمزه به نظر رسد ، در نهایت می توانید یک نیش کوچک از شکلات خود مصرف کنید. بگذارید روی زبان شما بنشیند و در دهانتان ذوب شود. تنفس عمیق خود را ادامه دهید و روی احساسات موجود در دهان خود تمرکز کنید.

روی احساسات متمرکز شوید

هنگام بلعیدن ، به نحوه پایین آمدن آن توجه کنید. توجه کنید که چطور دهان شما خالی می شود. سپس ، همانطور که  نیش دوم  شکلات را در دهان خود قرار می دهید ، چه حسی بین انگشتان و بعد از آن در دهان خود دارید، بازوی شما چه حسی دارد. دوباره به احساساتی که در لحظه فعلی احساس می کنید توجه کنید.

دوباره به زمان حال توجه کنید

اگر افکار دیگری در طول مدیتیشن شکلات به ذهن شما خطور می کند ، توجه خود را به سلیقه و احساسات مرتبط با شکلات مجدداً معطوف کنید. مهم است که در لحظه حاضر تا آنجا که ممکن است بمانید.

احساس را مزه کن

 هنگامی که طعم و مزه شکلات به پایان رسید ، احساس خود را در طول روز تجدید کنید  و احساس آرامش بیشتری کنید. ممکن است بعد از از بین رفتن شکلات ، مدیتیشن خود را ادامه دهید یا بلافصله پس از آن روز خود را از سر بگیرید.

نکاتی برای مدیتیشن با شکلات

در این تمرین لازم نیست مقادیر زیادی شکلات مصرف کنید. در حقیقت ، اگر این کار را با دقت انجام دهید ، دیگر به هیچ وجه نیاز به مصرف زیاد نخواهید داشت.

اگر به شکلات حساس هستید ، می توانید یک نوع مدیتیشن مشابه را با کشمش یا سایر مواد غذایی با طعم و مزه که قادر به خوردن آنها با خیال راحت هستید امتحان کنید.

اگر هر روز مدیتیشن کنید ، مزایای ماندگار و حتی مقاومت بیشتری نسبت به استرس پیدا خواهید کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن