روانشناسیسلامتسلامت و تغذیهمهارت ارتباط

چگونه استرس را با هنر درمانی کنترل کنید

در حالی که هنر درمانی یک زمینه خاص می باشد، می توانید از مزایای هنر برای بیان خلاقیت و مهارت های ترسیم خود در کاهش استرس استفاده کرده و با احساسات خود در تماس باشید. بسیاری از ما این را بطور غریزی مختص به کودکان می دانستیم.

با این وجود ، غیر از ایجاد نقشهای تصادفی و بدون اندیشه در حاشیه یک صفحه، در حالی که مشغول وقت کشی هستید، اگر دوست دارید شبیه بیشتر بزرگسالان باشید ، احساسات خود را با هنری مانند کودکان بیان نمی کنید. شاید این گونه تصور نکنید که  در ایجاد هنر “خوب” هستید یا ممکن است فکر نکنید که ارزش وقت گذاشتن را داشته باشد ، اما هنر در واقع سرگرمی ارزشمندی است ، حتی برای کسانی که خود ، تمایلی به آن ندارند. دلایل زیادی وجود دارد که هنر ابزاری عالی برای کاهش استرس است ، حتی برای کسانی که خود را هنرمند نمی دانند.

استرس و هنر درمانی

مزایای هنر درمانی

یکی از دلایل تأثیر هنر درمانی بالینی این است که عمل ترسیم و ایجاد هنر می تواند به  رفع استرس از چند طریق کمک کند. در ادامه خواهیم دانست چرا ایجاد هنر نیازی به قالب خاص ندارد تا ایده خوبی باشد.

چند روش ایجاد هنر که می تواند استرس را کاهش دهد:

حواس پرتی: نقاشی و هنر می تواند ذهن شما را از فشارهایی که درگیر آن هستید، رها کند و یا حداقل برای چند دقیقه دور کند. هنگام تمرکز بر ایجاد هنر، فکر کردن درباره مشکلات دشوار است ، و اگر مشکلات در کنار شما باشند ، می توانید آنها را در خلاقیت  خود بگنجانید. وقتی کار را به پایان رساندید، آنها در طرح شما حک شده اند ، باید ذهنیت شفاف تری پیدا کنید تا بتوانید دوباره مشکلات خود را برطرف کنید.

جریان: یک کیفیت خاص است  که به گفته متخصصان برای ما بسیار سودمند است. این به وضعیتی اشاره دارد که در حال درگیر شدن کامل، در وضعیتی هستید که بسیار به آغاز مراقبه نزدیک است ، هنگام انجام این کار استرس بسیار کمی به شما وارد می شود. شما می توانید “جریان” را هنگام انجام فعالیتهای خلاقانه مانند نوشتن و حتی باغبانی تجربه کنید.

خود مراقبتی: فقط عمل داشتن سرگرمی می تواند شما را در سبک زندگی متعادل تر کند. بعضی اوقات ، با تمام مسئولیت های زندگی ، فراموش می کنیم که لیاقت وقت گذاشتن و مراقبت از خود را داریم. اختصاص حتی چند دقیقه به طور منظم برای یک سرگرمی می تواند بیش از آنچه  که تصور می کنید در این مقوله به شما کمک کند. با ترسیم ، شما این مزیت اضافی را دارید که با چیزی زیبا (یا لااقل جالب) برای نمایش دادن، این رویه را ادامه دهید.

ایده های پروژه هنری برای تسکین استرس

یک روش ایده آل برای استفاده از عمل ترسیم برای تسکین استرس ، حفظ دفترچه خاطرات است. نگه داشتن یک دفترچه از طرح های اولیه، می توانید نوعی روزنامه نگاری باشد و می تواند ضمن خلاقانه بودن، تسکین دهنده استرس باشد. می توانید از مجله ای برای هنر درمانی شخصی و مدیریت استرس از طریق روش های زیر استفاده کنید:

عکسهایی را بکشید که احساسات شما در ارتباط با چیزهایی  در زندگی را توصیف می کند که در حال حاضر باعث ایجاد استرس  شده اند. اگر به ذهن شما خطور می کند ، این می تواند راهی برای پردازش احساسات مرتبط با شما باشد و برخی از استرس های آنها را کاهش دهد.

تصاویر انتزاعی را ترسیم کنید که احساسات مربوط به تجربیات استرس زا گذشته را بیان می کنند ،. این می تواند نوعی روزنامه نگاری باشد اما به ویژه برای کسانی که راحت تر با ایده ها و احساساتی هستند که نیازی به گفتار ندارند ، بسیار مفید است.

“خاطرات طراحی رویایی” را نگه دارید ، و صحنه هایی از رویاهایی که می خواهید آنها را بخاطر بسپارید یا بهتر بشناسید ، بکشید. همچنین می توانید یک دفترچه خاطرات شکرگذاری را برای فهرست کردن آنچه در زندگی سپاسگزار هستید ، تهیه کنید. چندین نوع مختلف از خاطرات طراحی وجود دارد که می توانید ایجاد کنید و لذت ببرید.

دفترچه خاطرات خود را از آنچه فکر می کنید در زندگی زیبا است، انباشته کنید. چهره کسانی را که دوست دارید ، جاهایی که آرامش به شما می بخشد یا سایر زیبایی ها . روند طراحی می تواند یک  کاهش دهنده استرس عالی باشد و تجدید نظر در خلاقیت های شما همچنین می تواند آرامش را در آینده به ارمغان آورد.

از بعضی از کتابهای رنگ آمیزی بزرگسالان که محبوبیت زیادی پیدا کرده اند لذت ببرید –  به خصوص برای کسانی که احساس زیبایی ندارند اما می خواهند تصاویر آسان ، زیبا و بدون استرس ایجاد کنند ، می تواند آرامش بخش باشد.

همچنین بخوانید:

تعادل زندگی و کار

11 مهارت برای داشتن یک ذهن قوی و شاد
برچسب ها
نمایش بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن