اجتماعیروانشناسیسلامت

چگونه با آروماتراپی مدیتیشن کنید

روشهای مختلفی برای مدیتیشن وجود دارد و تا زمانی که یک تکنیک مدیتیشن فرصتی برای آرام کردن ذهن و آرامش بدن فراهم می کند، مزایای زیادی  برای سلامتی و کاهش استرس دارد. مدیتیشن آروماتراپی، مزایای استفاده از محصولات آروماتراپی را با سادگی مدیتیشن برای ایجاد یک شکل آسان از مدیتیشن حتی برای افرادی که تازه کار هستند یا  این تمرین را چالش برانگیز می دانند ، ترکیب می کند. این کار را تا حد ممکن مرتباً تمرین کنید و در لحظه کنونی احساس استرس کمتری داشته باشید و نسبت به استرس آینده مقاومتر باشید.

نحوه انجام مدیتیشن آروماتراپی

وارد یک موقعیت راحت شوید و مطابق دستورالعمل یک چوب بخور (عود) بسوزانید.

فقط روی تماشای مسیرهای پر پیچ ​​و تاب و به سمت بالای دود ، تمرکز کنید. ذهن خود را در مسیرهای مختلف دود غوطه ور کنید.

اگر افکار دیگری به سرتان آمد ، به آرامی توجه خود را به دنباله دود باقی مانده از بخور(عود) برگردانید. فقط در لحظه کنونی بمانید و از این نمایش ساده و زیبا لذت ببرید.

این روند را تا زمانی که می توانید ادامه دهید (با در نظر گرفتن زمان در دسترس و توانایی تمرکز خود). شما ممکن است بخواهید در ابتدا فقط پنج تا ده دقیقه و چند بار در هفته وقت بگذارید ، و با توجه به اینکه توانایی تمرکز و حضور در شما رشد می کند ، جلسات خود را طولانی تر کرده و بیشتر تمرین کنید.

نکات مدیتیشن آروماتراپی

یک چوب بخور تهیه کنید.

در حالی که ایده اصلی این مدیتیشن ماندن در لحظه فعلی است ، در ابتدا افکار شما سرگردان خواهد شد. از آنجا که این اتفاق می افتد ، به جای اینکه خودتان را برای از دست دادن تمرکز حساس کنید ، به خودتان تبریک بگویید که متوجه این افکار شده اید، بنابراین می توانید دوباره تمرکز خود را به زمان حال هدایت کنید.

به گفته بسیاری از متخصصان آروماتراپی ، بهترین عطرهای آرامش ، اسطوخودوس (برای خواص آرامش بخش) ، مریم گلی (برای توانایی های پاکسازی) و نعناع (برای تمرکز ذهنی) هستند ، اما می توانید از هر رایحه ای که با شما سازگار است استفاده کنید.

از آنجا که رایحه حاصل از سوزاندن چوب عود از طریق دود توزیع می شود ، مراقب باشید که مسیرهای دود بیش از حد به چهره شما نزدیک نشود.

اگر در سوزاندن عود مشکل دارید (به عنوان مثال به دلیل مشکلات تنفسی) ، نوع دیگری از مدیتیشن را امتحان کنید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن