رشته ها و مشاغلکسب و کار

کسب و کار را چگونه شروع کنیم

راهنمای گام به گام

با هر کارآفرین یا صاحب مشاغل کوچک صحبت کنید به سرعت خواهید فهمید که شروع یک کسب و کار به تلاش زیادی نیاز دارد. ایجاد ایده کسب و کار یک نقطه شروع عالی است ، اما یک ایده بدون تلاش تبدیل به یک کسب و کار نمی شود. برخی از کارآفرینان جوان ، تلاش لازم برای ایجاد یک کسب و کار را درک می کنند ، اما ممکن است با بسیاری از مراحل مورد نیاز برای راه اندازی یک کار تجاری آشنا نباشند. اگر مایل به تلاش برای ایجاد یک کسب و کار هستید ، قطعا می خواهید مراحل لازم برای رسیدن به اهداف خود را بدانید.

کارهایی مانند نامگذاری کسب و کار و ایجاد لوگو واضح است ، اما در مورد مراحل کم اهمیت تر ولی به همان اندازه مهم چطور؟ اینکه ابتدا به ساختار کسب و کار فکر کنید و یا به جزئیات استراتژی بازاریابی تمرکز کنید، می تواند زمان زیادی را از شما به خود اختصاص دهد. به جای چرخیدن به دور خود و فکر کردن به اینکه از کجا شروع کنید ، این چک لیست 10 مرحله ای را دنبال کنید تا کسب و کار خود را از یک ایده به یک شرکت واقعی تبدیل کنید.

مراحل شروع کسب و کار

1. ایده خود را اصلاح کنید

2. یک برنامه تجاری بنویسید

3. وضعیت مالی خود را ارزیابی کنید

4- ساختار قانونی تجارت خود را تعیین کنید

5- شرکت را ثبت کنید

6. خرید بیمه نامه

7. تیم خود را بسازید

8. فروشندگان خود را انتخاب کنید

9. خود را برند کنید و تبلیغ کنید

10. تجارت خود را رشد دهید

بررسی مراحل شروع کسب و کار

1- ایده خود را اصلاح کنید.

اگر به فکر راه اندازی یک کسب و کار هستید ، احتمالاً تاکنون ایده ای راجع به آنچه می خواهید بفروشید یا حداقل بازاری که می خواهید وارد آن شوید ، دارید. جستجوی سریع شرکت های موجود در صنعت انتخابی خود را انجام دهید. بدانید که رهبران برندهای فعلی چه کاری انجام می دهند و بفهمید که چگونه می توانید این کار را بهتر انجام دهید. اگر فکر می کنید تجارت شما می تواند کاری را انجام دهد که سایر شرکت ها آن را انجام نمی دهند (یا همان چیز را سریع تر و ارزان تر تحویل نمی دهند ) ، شما ایده کاملی دارید و برای ایجاد یک برنامه تجاری آماده هستید.

گلن گوتک ، مدیر عامل شرکت مشاوره و مربیان بیدار گفت: “به تعبیر سیمون سینک ،” همیشه از چرا شروع کنید. خوب است بدانید که چرا شما تجارت خود را راه اندازی کرده اید. در این فرآیند ، عاقلانه است که بین سوال چرا شخصی و سوال چرا مربوط به بازار تفاوت قائل شوید. وقتی که این سوال چرای شما بر روی رفع نیاز در بازار متمرکز باشد، دامنه شغل شما همیشه بزرگتر از مشاغلی خواهد بود که برای تأمین نیاز شخصی طراحی شده اند.

گزینه دیگر باز کردن شعبه ای از یک شرکت تأسیس شده است. مفهوم کلی این است که ، برند تجاری و مدل تجاری از قبل موجود هستند. همه چیزهایی که شما نیاز دارید یک مکان خوب و وسیله ای برای تأمین اعتبار عملیات شما است. صرف نظر از گزینه ای که شما انتخاب می کنید ، درک استدلال ایده خود بسیار مهم است. استفانی داسولنیز ، مدیر عملیات و برنامه های مشاغل زنان در مرکز Covation ، کارآفرینان را از نوشتن یک برنامه تجاری یا نگرانی در مورد یک نام تجاری قبل از تعیین ارزش ایده بر حذر می دارد.

Desaulniers گفت: “بسیاری از مردم فکر می کنند که آنها ایده خوبی دارند و به سمت راه انداختن کسب و کار خود حرکت می کنند بدون اینکه فکر کنند مشتری آنها چه کسانی خواهند بود و یا چرا این مشتریان باید از آنها خرید کنند یا آنها را استخدام کنند. دوم ، شما باید این مسئله را روشن كنید كه چرا می خواهید با این مشتریان كار كنید – آیا اشتیاق دارید زندگی مردم را آسان تر كنید؟ یا از ایجاد هنر برای آوردن رنگ به دنیای آنها لذت می برید؟ شناسایی این پاسخ ها به روشن شدن مأموریت شما كمك می كند. سوم ، شما تعیین کنید چطور می خواهید این ارزش را به مشتری خود ارائه کنید و چطور با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید تا آنها مایل به پرداخت در برابر آن باشند.

در مرحله ایده پردازی ، باید جزئیات اصلی را ذكر كنید. اگر ایده چیزی نیست که شما به آن علاقه مند شوید یا اگر بازاری برای ایده شما وجود ندارد ، ممکن است زمان آن باشد که ایده های دیگر را بررسی کنید.

2- یک برنامه تجاری بنویسید.

هنگامی که ایده خود را عملی کردید ، باید چند سؤال مهم از خود بپرسید: هدف تجارت شما چیست؟ به چه کسی می فروشید؟ اهداف نهایی شما چیست؟ هزینه های راه اندازی خود را چگونه تأمین می کنید؟ این سؤالات را می توان در یک برنامه کاری کاملاً مکتوب پاسخ داد.

اشتباهات زیادی توسط مشاغل جدید انجام می شود که بدون تامل در این جنبه های کسب و کار به کار خود ادامه می دهند. شما باید پایگاه مشتری هدف خود را پیدا کنید. چه کسی قصد دارد محصول یا خدمات شما را خریداری کند؟ اگر نمیتوانید شواهدی پیدا کنید که تقاضای ایده شما وجود دارد ، پس نکته چیست؟

انجام تحقیقات دقیق بازار و جمعیت مشتریان بالقوه بخش مهمی از تهیه یک برنامه تجاری است. این شامل انجام نظرسنجی ها ، برگزاری گروه های خاص و تحقیق در مورد سئو و داده های عمومی است. همچنین ایده خوبی است که هنگام تدوین برنامه کاری خود ، یک استراتژی خروج را در نظر بگیرید. ایجاد ایده هایی در مورد چگونگی خروج از کسب و کار در انتها ، شما را مجبور به نگاه به آینده می کند.

جاش تولی مدیرعامل هردو شرکت Tribal Holdings و Kavana گفت: “اغلب اوقات ، کارآفرینان جدید از کسب و کار خود بسیار هیجان زده هستند و بنابراین مطمئن هستند که همه افراد در هر کجا مشتری شان خواهند بود .

” کاوانا وی گفت: “وقتی سوار هواپیما می شوید ، اولین چیزی که آنها به شما نشان می دهند چیست؟ چگونه از هواپیما پیاده شوید. وقتی به دیدن یک فیلم می روید ، قبل از شروع این فیلم به شما چه می گویند؟ راه خروج از کجاست؟ در بسیاری از موارد شاهد مدیران کسب و کارهایی بوده ام که سه یا چهار مسیر خروجی از پیش تعیین شده نداشته اند. این منجر به کاهش ارزش شرکت و حتی تخریب روابط شده است.

یک طرح تجاری به شما کمک می کند تا دریابید که شرکت شما به کجا می رود ، چگونه می توانید بر هرگونه مشکلات احتمالی غلبه کنید و آنچه برای حفظ شرکت نیاز دارید را در پیش پای شما قرار می دهد.

3- وضعیت مالی خود را ارزیابی کنید.

شروع هر کسب و کار دارای یک قیمت است ، بنابراین شما باید تعیین کنید که چگونه می خواهید آن هزینه ها را بپردازید. آیا وسیله ای برای تأمین اعتبار استارتاپ خود دارید یا نیاز به قرض گرفتن پول دارید؟ اگر قصد دارید شغل فعلی خود را برای تمرکز روی کسب و کار خود ترک کنید ، آیا پول خود را برای حمایت خود کنار گذاشته اید تا زمانی که شروع به کسب سود کنید؟ دریابید که به چه مقدار پول نیاز دارید.

معمولاً کارشناسان قبول دارند كه مشاغل نوپا اکثرا شکست می خورند زیرا خیلی سریع قبل از ایجاد سود ، با مشکل بی پولی مواجه می شوند. ایده بدی نیست که میزان سرمایه اولیه مورد نیاز خود را بیش از حد ارزیابی کنید ، زیرا مدتی طول می کشد تا کسب و کار به درآمدهای پایدار برسد. علاوه بر این ، هنگام شروع یک شغل بیش از حد هزینه نکنید. انواع خریدهایی را که برای تجارت شما معنا می یابد درک کنید و از مبالغ اضافی در تجهیزات جدید فانتزی که به شما در رسیدن به اهداف تجاری خود کمک نمی کند ، بپرهیزید.

ژان پالدان ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Rare Form New Media گفت: “بسیاری از استارتاپ ها تمایل دارند که برای کارهای غیرضروری هزینه کنند.” وی گفت: “ما با یک استارتاپ کار می کردیم که دو نفر کارمند داشتند اما مبلغ زیادی را در فضای اداری خرج کرده بود که 20 نفر را در خود جای می داد. آنها همچنین یک چاپگر حرفه ای با سطح بالا را اجاره کرده بودند که برای تیم 100 نفره مناسب تر بود (این پرینترصفحه کلیدی داشت که بتواند ردیابی کند که چه کسی و به چه میزان پرینت می گیرد). تا آنجا که ممکن است در ابتدای شروع استارت آپ صرفه جویی کنید و فقط جهت چیزهایی که برای رشد اقتصادی و موفقیت در تجارت ضروری است ، هزینه نمایید. تجملات وقتی شما پایدار شدید قابل حصول هستند.

اگر به کمک مالی احتیاج دارید ، وام تجاری از طریق بانک نقطه شروع خوبی است ، هرچند که ضمانت این وام ها غالبا دشوار هستند. اگر قادر به گرفتن وام بانکی نیستید ، می توانید از طریق اداراتی که به کسب و کارهای کوچک کمک می کنند، تامین مالی نمایید.

استارت آپ ها که نیاز به بودجه قابل توجهی در ابتدا دارند ممکن است بخواهند یک سرمایه گذار را در نظر بگیرند. سرمایه گذاران می توانند چندین میلیون دلار یا بیشتر برای یک شرکت تازه کار تأمین کنند ، با این انتظار که پشتیبانان نقش موثری در اداره تجارت شما داشته باشند. از طرف دیگر ، می توانید برای جمع آوری مبلغ کمتری پول از پشتیبان ها و یا شتاب دهنده ها استفاده کنید.

4- ساختار قانونی تجارت خود را تعیین کنید.

قبل از ثبت شرکت خود ، باید تصمیم بگیرید که موجودیت آن چیست. ساختار کسب و کار شما به طور قانونی بر همه چیز تأثیر می گذارد ، شامل اینکه در صورت بروز اشتباه ، چگونه مالیات را با مسئولیت شخصی ارائه دهید.

اگر صاحب کسب و کار به طور کامل خودتان هستید و تصمیم دارید مسئولیت تمام بدهی ها و تعهدات را بر عهده بگیرید ، می توانید برای یک مالکیت اختصاصی ثبت نام کنید. هشدار داده می شود که این مسیر می تواند به طور مستقیم بر اعتبار شخصی شما تأثیر بگذارد. از طرف دیگر ، مشارکت ، همانطور که از نام آن پیداست ، بدین معنی است که دو یا چند نفر شخصاً به عنوان صاحبان کسب و کار مسئولیت را تقبل می نمایند. اگر بتوانید شریک تجاری با مهارت های مکمل خود را پیدا کنید ، مجبور نیستید راه را به تنهایی طی کنید. معمولاً ایده خوبی است که اشخاصی را به این ترکیب اضافه کنید تا به شکوفایی کسب و کار خود کمک کنید.

اگر می خواهید مسئولیت شخصی خود را از مسئولیت شرکت خود جدا کنید ، ممکن است بخواهید یکی از چندین نوع شرکت مطابق با این نگرش را در نظر بگیرید. این باعث می شود یک کسب و کار به یک نهاد جداگانه از صاحبان خود تبدیل شود و بنابراین ، شرکت می تواند مالکیت تجهیزات و مستقلات را داشته باشد ، مسئولیت بپذیرد ، مالیات بپردازد ، وارد قرارداد شود ، مورد شکایت واقع شود و مانند هر فرد دیگری شکایت کند. با این حال ، یکی از معمول ترین ساختارها برای مشاغل کوچک ، شرکت با مسئولیت محدود  است. این ساختار ترکیبی ضمن داشتن مزایای مالیاتی یک مشارکت ، از حمایت های قانونی یک شرکت برخوردار است.

دریک جوردن ، مدیر وکالت در جوردن کانون گفت: “شرکت ها ، به ویژه شرکت هایی که شخصیت کاملا مجزایی از صاحبان خود دارند ، به طور ویژه برای مشاغل جدیدی که هدفی در” برنامه های عمومی ” دارند یا به دنبال تأمین بودجه از سرمایه داران با سرمایه گذاری هستند ، مناسب هستند.”

در نهایت ، این وظیفه شماست که تعیین کنید کدام نوع موجودیت برای نیازهای فعلی و اهداف تجاری آینده شما بهترین و مناسبترین است. اگر در تلاش برای عینیت بخشیدن به ایده خود هستید ، مشاوره در مورد این تصمیم با یک مشاور تجاری یا مشاور حقوقی بد نیست.

5- شرکت را ثبت کنید

برای تبدیل شدن به یک نهاد تجاری رسمی ، باید شرکت را ثبت کنید. شرکت ها به یک اساسنامه نیاز دارند ، که شامل نام تجاری شما ، هدف تجاری ، ساختار شرکت ، جزئیات سهام و سایر اطلاعات مربوط به شرکت شما است. در غیر این صورت ، فقط کافی است نام تجاری خود را ثبت کنید ، که می تواند نام قانونی شما باشد.

نیازمندیهای مربوط به ادارات بیمه و مالیات را نیز در این مرحله می بایست به انجام برسانید

6- خرید بیمه نامه

این ممکن است از نگاه شما یک چیز اضافی باشد ، اما خرید بیمه مناسب برای تجارت شما یک گام مهم است که باید قبل از شروع رسمی آن اتفاق بیفتد. برخورد با حوادثی مانند خسارت اموال ، سرقت و یا حتی دعوی مشتری می تواند پرهزینه باشد و باید مطمئن باشید که به درستی در مقابل آن محافظت می شوید.

اگر کسب و کار شما دارای کارمندانی نیز باشد ، شما حداقل نیاز به بیمه کردن کارمندان خواهید داشت. همچنین ممکن است بسته به موقعیت مکانی و صنعت خود به انواع دیگری از پوشش ها نیز نیاز داشته باشید ، اما به اکثر مشاغل کوچک توصیه می شود بیمه مسئولیت عمومی هم خریداری کنند.

اگر تجارت شما خدمات ارائه می دهد ، ممکن است بخواهید بیمه مسئولیت حرفه ای را نیز در نظر بگیرید.

7- تیم خود را بسازید

اگر قصد ندارید تنها کارمند خود باشید ، باید تیم بزرگی را استخدام کنید تا شرکت شما از زمین بلند شود. جو زاوادسکی ، مدیر عامل و بنیانگذار MediaMath گفت: کارآفرینان باید همان توجه را که به محصولات خود می کنند به عنصر مهم “افراد” داشته باشند.

زاوادسکی گفت: “محصول شما توسط افراد ساخته شده است. “مشخص کردن تیم موسس شما ، فهمیدن شکاف های موجود و تعیین اینکه چگونه و چه موقع به آنها رسیدگی می کنید باید در اولویت اول باشد. تعیین اینکه چگونه تیم با هم کار خواهند کرد … به همان اندازه مهم است. نقش ها و مسئولیت ها ، تقسیم کار ، نحوه بازخورد دادن یا چگونگی همکاری با هم وقتی همه در یک فضا نیستند ، دردسرهای زیادی را از شما کم می کند. “

8- فروشندگان خود را انتخاب کنید

راه اندازی یک تجارت می تواند بسیار سخت باشد ، و احتمالاً شما و تیمتان نمی توانید به تنهایی قادر به انجام این کار باشید. اینجاست که فروشندگان وارد می شوند. شرکت هایی در هر صنعت از منابع انسانی تا سیستم های تلفن تجاری وجود دارند که با شما همکاری می کنند و به شما کمک می کنند تا تجارت خود را بهتر اداره کنید.

هنگامی که در جستجوی شرکای B2B هستید ، باید با دقت انتخاب کنید. این شرکتها به داده های تجاری و بالقوه حساس دسترسی خواهند داشت ، بنابراین پیدا کردن شخصی که بتوانید به آن اعتماد کنید بسیار مهم است.

9- خود را برند کنید و تبلیغ کنید.

قبل از شروع فروش محصول یا خدمات ، باید برند خود را بسازید و افرادی که مشتاق محصول شما باشند.

یک لوگو ایجاد کنید که به افراد کمک کند تا به راحتی برند شما را شناسایی کنند ، و در استفاده از آن در تمام پلت فرمهای تان از جمله وب سایت شرکت کوشا باشید. از شبکه های اجتماعی برای پخش اسم تجارت جدیدتان استفاده کنید ، به عنوان ابزاری تبلیغاتی تخفیفاتی را برای فالوورهای تان قائل شوید. مطمئن شوید که این رسانه های دیجیتال را نیز با مطالب جالب مربوط به تجارت و صنعت خود به روز نگه داشته اید. به گفته روتان بوون ، متخصص روابط مشتری در EastCamp Creative ، بسیاری از استارت آپ ها طرز فکر اشتباهی درباره وب سایت های خود دارند.

بوون گفت: “مسئله این است که آنها وب سایت خود را به عنوان هزینه می بینند ، نه یک سرمایه گذاری.” وی گفت: “در عصر دیجیتال امروز این یک اشتباه بزرگ است. صاحبان مشاغل کوچکی که می دانند حضور گسترده آنلاین چقدر مهم است ، شروع به کار جدی در این زمینه می کنند.”

ایجاد یک برنامه بازاریابی که فراتر از فروش شما باشد برای ایجاد مشتری دائم در کسب و کار شما ضروری است. این فرایند ، به ویژه در آغاز ، به همان اندازه مهم است که یک محصول یا خدمات با کیفیت ارائه می دهید.

10- تجارت خود را رشد دهید.

راه اندازی و فروش اول شما فقط شروع کار شما به عنوان کارآفرین است. برای رسیدن به سود و ماندگاری بیشتر ، همیشه باید در حال رشد کسب و کار خود باشید. این کار به زمان و تلاش نیاز دارد ، در حقیقت هر چه که بکارید، درو خواهید کرد.

همکاری با برندهای معتبر در صنعت شما یک روش عالی برای دستیابی به رشد است. به شرکت های دیگر یا حتی وبلاگ نویسان با نفوذ مراجعه کرده و در ازای دریافت نمونه یا خدمات رایگان محصول ، از برخی تبلیغات استفاده کنید. با یک سازمان خیریه شریک شوید و مقداری از وقت یا محصولات خود را برایشان صرف کنید تا نام تان آنجا درج گردد.

در حالی که این نکات کمک می کند تا تجارت خود را راه اندازی کنید و به رشد خود ادامه دهید ، اما هیچگاه یک نقشه کامل و جامع وجود ندارد. شما می خواهید مطمئن شوید که برای شروع یک تجارت کاملاً آماده می شوید ، اما تقریباً همه چیز بد پیش می رود. برای اداره یک تجارت موفق ، باید خود را با شرایط متغیر سازگار کنید.

استفانی موری ، مدیر عامل و بنیانگذار شرکت آب نبات Fiddlestix گفت: “آماده باشید تا خود را با شرایط تنظیم کنید.” “یک حرف در ارتش وجود دارد که می گوید:” هیچ نقشه ای اولین برخورد را پایدار نگه نمی دارد “به این معنی که شما می توانید بهترین برنامه را در جهان داشته باشید اما به محض اینکه عمل انجام شود ، اوضاع تغییر می کند ، و شما باید آماده و مایل باشید که سازگار شوید و مشکل را حل کنید. به عنوان یک کارآفرین ، ارزش شما در حل مشکلات است که آیا این محصول یا خدمات شما برای حل مشکلات دیگران است یا اینکه شما مشکلات خود را در سازمان خود حل می کنید. “

منبع

https://www.businessnewsdaily.com

برچسب ها
نمایش بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن