بازاریابیرشته ها و مشاغل

کپی رایتینگ چیست

کپی رایتینگ چیست و چرا کپی رایتینگ یک مهارت پر تقاضا در بازاریابی آنلاین است ؟

کپی رایتینگ مهارت و زمینه کاری است . جایی که افرادی تبلیغات فروش و سایر مواد بازاریابی را برای محصولات ، خدمات ، کمپین های جذب سرمایه و غیره می نویسند.

این، هنر نوشتن پیام های وادار کننده است که باعث می شود افراد دست به اقدام بزنند (خرید چیزی ، سؤال از خدمات ، دانلود کتاب الکترونیکی رایگان ، اهداء به یک علتی و غیره).

هنگامی که نوبت به بازاریابی و تبلیغات کسب و کارتان می رسد ، کپی رایتینگ تنها مهارت مهمی است که باید یاد بگیرید. خواه خودتان این کار را انجام دهید یا آن را به یک نویسنده حرفه ای برون سپاری کنید.

تفاوت کپی رایتینگ و نوشتن معمولی

در تکمیل پاسخ به سوال کپی رایتینگ چیست ، باید گفت کپی رایتینگ بسیار متفاوت از نوشتن معمولی است ، مانند نوشتن مقاله ، پست وبلاگ یا سایر مطالب. کپی رایتینگ یک هنر ویژه از نوشتن است مخصوصا برای هدایت افراد برای اقدام به عمل خاصی مانند خرید کردن یک محصول.

آیا می دانید تبلیغات تلویزیونی که دقیقا قبل از اخبار عصر تماشا می کنید را یک کپی رایتر برای تبلیغات نوشته است.

در مورد بروشورهایی که در نمایشگاه های محلی برداشته اید چطور؟ بله ، کپی رایترها آن را نوشته اند.

و محتوایی که در آن وب سایتی که تازه بازدید کرده اید؟ بله. احتمالاً یک یا چند کپی رایتر مطالب هر صفحه از آن سایت را نوشته اند.

اینها نمونه هایی از فایل صوتی ، چاپی و آنلاین هستند ، و برای روشنتر شدن آن، کپی رایتینگ با حق قانونی حفاظت از آثار کاملا متفاوت است. توجه داشته باشید که کپی رایتینگ را با حق کپی رایت اشتباه نکنید زیرا این دو مقوله کاملا متفاوت هستند.

جواب به سوال کپی رایتینگ چیست

کپی رایتینگ ، مهارتی است که امروزه همه جا مورد نیاز است. در هزاران هزار مطالب و پیام های ارسال شده برای دسترسی مخاطبان خاص در هر ساعت و هر روز استفاده می شود. این بدان معناست که شغل های بسیاری در زمینه بازاریابی، برای کپی رایترهایی که می توانند برای طیف گسترده ای از پروژه ها بنویسند ، وجود دارد.

به طور سنتی ، قبل از وجود اینترنت ، کپی رایتینگ برای ده ها نوع مواد بازاریابی مختلف از جمله بسته های پستی مستقیم ، کارت پستال ، تبلیغات روزنامه و مجله ، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی ، بروشورها ، پوسترها، کوپن ها و غیره مورد نیاز بود.

امروزه دنیای کپی رایتینگ به عنوان یک مؤلفه مهم برای 75 تا 100 و یا حتی بیشتر از انواع مختلف ابزارها و تاکتیک های بازاریابی مانند وب سایت ، ایمیل ، مقالات آنلاین ، پست های رسانه های اجتماعی ، وبلاگ ها ، تبلیغات آنلاین ، ویدئو ها ، وب سمینارها به کار می رود.

فکرش را بکنید یک کمپین بازاریابی فقط برای یک محصول واحد، بسته به نوع محصول ممکن است به همه انواع این کپی رایتینگ و موارد دیگر نیاز داشته باشد:

نیاز کپی رایتینگ در یک کمپین تبلیغاتی

  • صفحه آنلاین فروش محصول
  • بسته بندی / برچسب محصول  
  • تبلیغات محصول در Google ، تبلیغات Facebook و سایر مکانهای آنلاین محبوب
  • تبلیغات محصول در مجلات چاپی
  • بروشورهایی که در یک نمایشگاه تجاری توزیع می شوند
  • ویدیو (های) نمایشی محصول
  • گزارش ویژه در مورد مشکلی که محصول حل می کند
  • ایمیل هایی که محصول را تبلیغ می کنند
  • مطالعات موردی که سود مشتریان از محصول را توضیح می دهد
  • برگه مشخصات محصول و صفحات وب نحوه استفاده از محصول
  • مقالات و پست های وبلاگ در مورد محصول
  • تصدیق نامه ها و نظرات مشتریان
  • نامه های فروش مستقیم و یا صفحات وب آنلاین

ضرورت هزینه کردن برای کپی رایتینگ

می توان موارد دیگری را نیز ذکر نمود ولی موضوع روشن شده است. هر شرکتی که محصولاتی را تولید می کند ، خدمات می فروشد و پول در می آورد ، نیاز به کپی رایتینگ دارد تا بتواند برای مشتریان و پول رقابت کند.

برای اکثر مشاغلی که بازاریابی را خودشان انجام می دهند ، آنها صرفاً کلمات را در هر یک از این رسانه ها با حدس و گمان قرار می دهند. در بسیاری از موارد ، آنها فقط از تبلیغات سایر رقبا وام می گیرند. نمی توان غافل از این بود که کلماتی که شما استفاده می کنید می تواند باعث موفقیت شگرف و یا شکست قابل توجه شما شوند. کپی رایتینگ خود یک تخصص است که باید به دقت مورد توجه قرار گیرد.

برون سپاری کپی رایتینگ

اگر در نظر دارید که کپی رایتینگ را برون سپاری کنید ، ممکن است دریابید که نرخی که یک کپی رایتر شارژ می کند بسیار بیشتر از یک نویسنده معمولی است. این امر به این دلیل است که کپی رایترها به طور خاص در مورد نوشتن نسخه هایی که در واقع فروش می کنند آموزش دیده اند. شما می توانید از شخصی استفاده کنید که فقط یک پست وبلاگ می نویسد ، اما اگر این پست به طور موثری محصول یا خدمتی را که ارائه می دهید را به فروش نرساند آنگاه به منظورتان نرسیده اید. یک کپی رایتر آموزش دیده، می تواند یک پست وبلاگ بنویسد که در واقع منجر به خرید ، فروش یا هر عملی که شما می خواهید شود، البته مسلما هزینه ای که باید برای این نوشته بپردازید بیشتر خواهد بود.

کپی رایتینگ خوب چیست ؟

تفاوت بزرگی بین کپی رایتینگ معمولی و کپی رایتینگ مؤثر وجود دارد. کپی رایتینگ مؤثر نوشته ای است که در هدایت واکنشها و افزایش خرید واقعاً کارایی دارد.

بیایید به پنج مورد از مؤلفه های کپی رایتینگ خوب بپردازیم ، با استفاده از یک محصول خاص برای آب دادن به گربه ها جهت نشان دادن نکات آن.

کپی رایتینگ خوب برای مخاطبان خاص نوشته می شود

اگر شما محصولی را تبلیغ می کنید که آب تازه در طی ساعت های مختلف روز به گربه ها می دهد ، کپی رایتینگ باید با صاحبان گربه ها صحبت کند. در یک “مکالمه” یک به یک ، شما می خواهید توضیح دهید که چگونه محصول شما نیاز صاحب گربه را برای ارائه آب تازه و سالم به گربه حل می کند.

یکی از بهترین راه های بهبود مواد بازاریابی ، توقف این فکر است که “فوق العاده حرفه ای” به نظر برسید و همچنین نوشتن از نگاه شخص سوم. کسی که با لحنی مکالمه ای می نویسد بسیار خوب کار می کند. در صورت برون سپاری نسخه خود ، می خواهید با نویسنده ای کار کنید که در بازار شما تجربه دارد و خواسته ها ، نیازها و مطلوب بازار شما را می فهمد و از نوع زبان و لهجه مخاطب شما استفاده می کند.

کپی رایتینگ خوب منافع یا وعده ای بی نظیر را به مخاطب پیشنهاد می دهد

صاحبان گربه هزاران گزینه برای این محصول را پیش رو دارند ، بنابراین کپی رایتینگ باید این محصول آب دادن به گربه را از سایر محصولات موجود متمایز کند. چه چیزی این راه حل را بهترین (ساده ترین ، ایمن ترین ، سالم ترین و غیره) می سازد؟

بسیاری از افراد از این به عنوان USP یا پیشنهاد فروش بی نظیر یاد می کنند. چه چیزی شما را از هر محصول یا خدمات دیگری که در آنجا قرار دارد متفاوت می کند؟

کپی رایتینگ خوب اثباتی محکم مبنی بر برنده بودن محصول را ارائه می دهد

برای اطمینان از اینکه صاحبان گربه مکث نکنند یا نگران نباشند که محصول به قول و وعده خود عمل نکند ، بهتر است اثبات خاصی را ارائه دهید. مانند تصدیق مشتری ها ، نتایج آزمایش در مقایسه با سایر محصولات مربوط به آب دادن به گربه ، شاید یک ویدئو بازاریابی در مورد چگونگی استفاده از آن و غیره هم مفید باشد.

اگر در بازاریابی خود از تصدیق ها استفاده نمی کنید ، سریعاً این کار را انجام دهید! اگر تصدیقی ندارید ، می توانید برای حمایت از ادعاهایی که در زمینه بازاریابی و تبلیغات خود ارائه می دهید ، از مراجع معتبر تاییدیه بگیرید.

کپی رایتینگ خوب ، مخاطب را به سمت “فراخوان اقدام” جذاب یا سودمند راهنمایی می کند

اگر می خواهید صاحبان گربه ها را به تماشای نسخه ی نمایشی از این اختراع درخشان آب دادن به گربه ها دعوت کنید ، به کپی رایتینگ نیاز است که آنها را به طور واضح برای اقدام مناسب راهنمایی کند . این متن می تواند یک نمونه خوب باشد: بر روی ویدیو کلیک کنید تا ببینید چقدر ساده است. علاوه بر این ، کپی رایتینگ باید چیزی ویژه ارائه دهد که باعث شود صاحب گربه بخواهد اکنون عمل کند: “در صورت سفارش تا تاریخ XX / XX ، 25 دلار صرفه جویی کنید.”

گفتن اینکه آنچه مخاطبان باید در قدم بعدی انجام دهند و چرا باید هم اکنون این کار را انجام دهند ، دو چیز است که هر نوشته بازاریابی که ایجاد می نمایید باید دارا باشد. ارائه پاداش ، تخفیف ، انگیزه و از همه مهمتر دلیلی که چرا آنها باید اکنون عمل کنند نه اینکه به تعویق بیندازند ، بسیار مؤثر است.

در حالت ایده آل ، کپی رایتینگ خوب تست می شود و به منظور بهبود نتایج ، به مرور زمان تغییر می کند

چند تغییر ساده می تواند پاسخ را 10٪ ، 20٪ … حتی 150٪ افزایش دهد ، بنابراین برای آزمایش پیام ها و پیشنهادات مختلف توجه نیاز است.

اگر کارهایی را که انجام می دهید ردیابی نمی کنید ، پس چگونه می دانید چه چیزی خوب کار می کند و چه چیزی نه؟ علاوه بر این ، شما باید دائماً در حال آزمایش باشید تا ببینید که آیا می توانید نتایجی را که قبلاً بدست آورده اید بهبود بخشد.

اطلاعات بیشتری در مورد نوشتن مطالب کپی رایتینگ کسب کنید

می توانید مقاله های نوشته شده توسط متخصصین این زمینه را مرور کنید ، که شامل نکات تخصصی برخی از معتبرترین کپی رایترهای این صنعت است. همچنین با یادگیری عمیق این تخصص می توانید برای خود یک شغل مستقل و البته پر درآمد داشته باشید.

پس از مطالعه این مقاله شما پاسخ مناسبی به سوال کپی رایتینگ چیست گرفته اید. ولی این ابتدای کار است و باید تحقیقات گسترده ای را برای یادگیری بیشتر انجام دهید و از همه مهمتر باید تمرین کنید.

منبع

https://www.thebalancesmb.com

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا