بازاریابیکسب و کار

10 نمونه از فناوری برتر بازاریابی

فناوری برتر بازاریابی

حتما واژه Cutting Edge را قبلا شنیده اید. این واژه را اگر کلمه به کلمه معنی کنیم به معنی لبه برنده معنی می دهد ولی اصطلاحی است که نشان می دهد دقیقا در لبه های یک فن آوری و یا تکنولوژی حرکت می شود. مثلا وقتی بگوییم شرکتی که همیشه در cutting edge رسانه های الکترونیکی جدید بوده است. یعنی این شرکت همیشه پیشتاز این نوع تکنولوژی است و به نوعی پرچمدار صنعت خود می باشد. در این مقاله ما به 10 نمونه واقعی از برند هایی می پردازیم که با استفاده از فناوری برتر بازاریابی مانند واقعیت افزوده، NFC، تشخیص چهره، اسکن سه بعدی و غیره نفس تازه ای را در فعالیت های خود دمیدند.

1. آینه های هوشمند خرید را دگرگون می کنند

H&M یک آینه هوشمند را در فروشگاه اصلی نیویورک خود به نمایش گذاشت که لباس را برای مشتریان پیشنهاد می دهد. این آینه هوشمند که توسط مایکروسافت و آژانس های دیجیتال سوئدی Visual Art و Ombori ساخته شده است، تشخیص صدا و چهره را با هم ترکیب می کند. مشتریان می توانند از دستورات صوتی برای گرفتن عکس های سلفی استفاده کنند که در واقع بطور مجازی با کاتالوگ H&M یکپارچه شده اند و آینه پیشنهادات لباس را به مشتریان ارائه می دهد. که می توانند مستقیماً از طریق فروشگاه آنلاین با استفاده از کد QR سفارش داده شوند.

به همین ترتیب، Mastercard یک فناوری آینه هوشمند را توسعه داده است که به مشتریان امکان می دهد هزینه های خرید را در فضای راحت و دارای حریم خصوصی اتاق پرو پرداخت کنند. آینه هوشمند مواردی را که وارد اتاق پرو می شوند را تشخیص می دهد و یک سبد خرید مجازی ایجاد می کند. همچنین باعث تغییر در نور و زبان، اندازه و تغییرات رنگ در درخواستها می شود. موارد دیگری را که توصیه می شود، جستجو می نماید و درخواست می کند که پوشاک مستقیماً به اتاق پرو منتقل شوند.

2. واقعیت افزوده: رفع پشیمانی خریدار

برای همه ما اتفاق افتاده است که چیزی را که بصورت آنلاین خریداری می کنیم دقیقا همان چیزی که تصورش را می کرده ایم نبوده است. واقعیت افزوده (AR ) با اجازه دادن به خریداران آنلاین جهت امتحان کردن جنس قبل از خرید، سعی در رفع این مشکل کرده است. فیس بوک در بخش خبری خود تبلیغات AR را ارائه می دهد، به این معنی که افراد می توانند جلوه های یک تبلیغ را توسط واقعیت افزوده آزمایش کنند. به عنوان مثال، کاربران می توانند قبل از خرید، رژ لب را امتحان کنند. مایکل کورس اولین برندی است که تبلیغات AR را در این بخش ارائه داد و به افراد این امکان را می دهد تا عینک آفتابی را امتحان کنند و براساس تجربه خود اقدام به خرید نمایند.

3. کفش مجازی

خرید در یک فروشگاه به طور سنتی با تجربه فیزیکی همراه است، اما آدیداس راهی پیدا کرده است که بتواند فروشگاه را با قلمرو دیجیتال ترکیب کند. دیوار کفش مجازی adiVerse یک صفحه نمایش واقعی محصول است که در آن کفش ها به صورت فیزیکی روی قفسه نمایش داده می شوند، اما در حقیقت سایر اعمال مربوطه مجازی هستند. با استفاده از توان محاسباتی اینتل، فناوری صفحه لمسی و رندر سه بعدی، خریداران می توانند محصولاتی را از قفسه بطور مجازی انتخاب کنند. از هر زاویه ای به محصول نگاه کنند، چرخش، زوم و همچنین سایر محصولات مشابه را در اختیار داشته باشند.

به اطلاعات فن آوری و مطالب مرتبط نیز دسترسی پیدا کنند. سامانه قرار داده شده در این ابزار، توصیه هایی را نیز به مصرف کنندگان ارائه می کند، و همچنین معیارهایی مربوط به روند خریدها، سن خریداران و الگوهای خرید را نیز ارائه میکند، که پس از آن آدیداس را قادر می سازد تجربه شخصی سازی شده و خدمات ارزش افزوده مرتبط را نیز به خریداران ارائه دهد. مصرف کنندگان همچنین می توانند این محصول را با بطور آنلاین نیز خریداری کنند.

4- فناوری برتر بازاریابی NFC : تعامل

لگو با انتشار نسخه های LEGO Dimensions خود به بیرون از صندوق خرده فروشی نیز فکر کرده است – جایی که کودکان می توانند با استفاده از قطعات فعال NFC از آجرهای خود از طریق یک بازی ویدیویی تعامل کنند. کودکان و نوجوانان مینیفیگورها، ارقام و وسایل نقلیه قابل ساخت 3 در 1 را بر روی اسباب بازی LEGO Pad قرار می دهند و مشاهده می کنند که چگونه اینها به زندگی آنها، در بازی می آیند. کودکان و نوجوانان می توانند آنها را گروه بندی کرده و از توانایی های خود برای حل معماها، نبرد با دشمنان و شکست evil Lord Vortech استفاده کنند.

5- فناوری قابل پوشیدن: ایجاد تفریح با فناوری قابل پوشیدن

برنامه تکنولوژی جهانی قابل پوشیدن پرنسس کروز، سرانجام در استرالیا جهت تجهیز مسافران روی کشتی گلدن پرینسز با تجهیزات ocean medallion به کار گرفته شد. دستگاه قابل پوشیدن توسط یک پلتفورم تکنولوژی تعاملی در One Cruise Experience Access Network (OCEAN) ارائه شد. آن سطح جدیدی از شخصی سازی را امکان پذیر می کند و تجربه پیشرفته ای را به مهمانان ارائه می دهد. همچنین Ocean Medallion بعنوان قفل درب اتاق مهمان نیز عمل می کند.

Golden Princess (November 2018), Crown Princess (November 2018) and Ruby Princess (January 2019 آخرین سه کشتی هستند که از ocean medallion استفاده می کنند. این فن آوری نیازی به سوئیچ خاموش کننده ندارد، منو برای راهبری ندارد و می تواند به صورت آویز، بر روی مچ بند، در کلیپس یا در جیب قرار گیرد.

6- ماء الشعیر تعاملی: اولین بطری ماء الشعیر تعاملی Heineken در جهان است

هنوز در مرحله آزمایش است، اما بطری ماء الشعیر های تعاملی Heineken بخاطر پتانسیل های خود برای ایجاد یک سبک جدید از تعامل در تعطیلاتتان، جلب خوبی میکند. مفهوم Heineken Ignite بطری های ماء الشعیر را به LED و سنسورهای حرکتی مجهز می کند تا یک بطری ماء الشعیر تعاملی ایجاد کند که در بخش های مختلف شب شما روشن می شود. به عنوان مثال وقتی که با شخص دیگری شیشه ها را به هم می زنید فعال می شود. LED همچنین به محیط اطراف واکنش نشان می دهد و می تواند با موسیقی همگام شود.

7- تشخیص چهره: NAB و مایکروسافت باعث ایجاد تجربیات بهتر مشتری می شوند

NAB و مایکروسافت برای تشخیص چهره یک دستگاه خودپرداز (ATM) با استفاده از فناوری ابری و هوش مصنوعی (AI) طراحی کرده اند. در حال حاضر در مرحله اثبات فاز آزمایشی، برنامه مبتنی بر ابر، که با استفاده از  Azure Cognitive Services توسعه یافته است، برای بهبود تجربه مشتری با حذف نیاز به کارتهای فیزیکی برای گرفتن پول نقد از دستگاههای خودپرداز طراحی شده است. مشتریانی که به این سرویس مراجعه می کنند، می توانند با استفاده از تشخیص چهره و یک پین کد، از دستگاه خودپرداز پول برداشت کنند.

نتیجتا

این مرحله صرفاً برای آزمایش تجربه مشتری از استفاده از چنین فناوری برتر بازاریابی طراحی شده است. سیستم ATM، با استفاده از Azure Cognitive Services، تصاویر را ذخیره نمی کند فقط داده های بیومتریک، و داده هایی که به صورت ایمن روی سکوی ابری قابل اعتماد مایکروسافت نگهداری می شوند را ذخیره میکند که آنرا نیز پس از آزمایش پاک می کند. اطلاعات فقط به منظور احراز هویت مشتری است و برای اهداف دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد. شرکت کنندگان در این آزمایش هیچ یک از اطلاعات بانکی خود را به سیستم متصل نخواهند کرد. این ایده در حدود دو ماه توسط یک تیم کوچک از آزمایشگاه نوآوری داخلی NAB ، آزمایشگاه های NAB و بخش فناوری توسعه یافته است.

8- هدف گذاری جغرافیایی: ارائه مطالب مختلف به یک کاربر وب سایت بر اساس موقعیت جغرافیایی وی

هدف گذاری جغرافیایی حوزه ای است که برای بازاریابان روز به روز گسترش می یابد و روشهای جدیدی را برای برقراری ارتباط با مصرف کنندگان همراه با ارائه مطالب مرتبط مکانی و زمانی، هنگام بازدید از یک مکان معین ارائه می کند. فناوری برتر بازاریابی ای که حصار مجازی را در اطراف یک منطقه جغرافیایی در دنیای واقعی تعریف می کند و دارای حصار جغرافیایی مشخصی نیست. با اطلاع از مکان فعلی کاربر مکانهایی که ممکن است مورد علاقه اش باشد را پیشنهاد می دهد.

9- دستور اجتماعی: تغییر قوانین اجتماعی بازی NRL

State Origin بزرگترین مجموعه ورزشی استرالیا است و در بر گیرنده گفتگوهای اجتماعی زیادی است. متولی بازی NRL ، تصمیم گرفت با راه اندازی یک مرکز فرمان مبتنی بر شبکه اجتماعی پاپ آپ، به هر دو بحث هدایت و تعامل با این موضوع اجتماعی بپردازد.

 با همکاری آژانس VML ، NRL یک مرکز کنترل دارای استراتژیست های دیجیتال ، تیم های خلاق ، مسئولان بازی و مدیران انجمن ایجاد نمود. تا با مشاهده و تجزیه و تحلیل داده های اجتماعی در حال وقوع،  تولید محتوا کنند و تفسیر مناسب برای فیدبک به جامعه ارائه کنند.

10- اسکن سه بعدی بدن: پیدا کردن اندازه مناسب

تلاش برای یافتن لباس مناسب برای اکثر خانمها بسیار سخت است، بنابراین آمدن اسکن بدن سه بعدی در فروشگاههای خرده فروشی مد می تواند خبر خوشایندی باشد. خرده فروش استرالیا، Target ، یکی از خرده فروشان است که فناوری اسکن بدن سه بعدی را استفاده می کند و سال گذشته یک میلیون دلار برای اندازه گیری ابعاد 20،000 زن و مرد سرمایه گذاری کرده است. مصرف کنندگان ، اندازه گیری های دقیق خود را دریافت کردند و روشی مفید برای خرید لباس خود در آینده در اختیار دارند، اما هدف نهایی این بود که Target طراحی محصولات خود را جهت مناسبتر شدن برای مشتریانش به روز رسانی و بهبود بخشد. خرده فروشان دیگر در سطح جهان شامل زنجیره مد انگلستان ، New Look است که فناوری اسکن بدنه PrimeSense 3D را در سال 2011 راه اندازی کرد تا به مصرف کنندگان خود کمک کند تا شلوار جین مناسب را پیدا کنند.

منبع:

https://www.cmo.com.au

همچنین بخوانید:

بازاریابی استارت آپ

سه اصل که هر کسی در بازاریابی برای موفقیت نیاز دارد

برچسب ها
نمایش بیشتر

‫2 نظرها

  1. البته که هر شرکتی نمیتونه این هزینه ها را بکنه

    ولی خب با این هزینه ها عملا این برند در ذهن مشتری میمونه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن