اجتماعیتربیت کودک

10 نکته برای افزایش فعالیت بدنی در کودکان

با تشویق فرزندان خود به فعالیت بدنی روزانه، می توانید به آنها در حفظ وزنشان و جلوگیری از بیماری هایی که بعدا در زندگی ممکن است دچار شوند کمک کنید. حال برای افزایش فعالیت بدنی در کودکان چه باید کرد ؟

کودکان مانند بزرگسالان، برای سالم ماندن، باید از نظر جسمی نیز فعال باشند. به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، تنها 50 درصد پسران و کمتر از 34 درصد دختران 12 تا 15 ساله تناسب اندام دارند. بچه هایی که تناسب اندام ندارند بیشتر در معرض خطر بیماری های قلبی عروقی و همچنین اختلالات روانی هستند.

به علاوه، تحقیقات نشان می دهد 80٪ از کودکان دارای اضافه وزن در بزرگسالی نیز چاق می شوند. کارول هریسون ، فیزیولوژیست ارشد ورزش در MD Anderson در دانشگاه تگزاس می گوید: چاق بودن فرد، او را در خطر بسیاری از سرطانها از جمله سرطان روده بزرگ، سینه و آندومتر قرار می دهد.

او می گوید کودکان وقت زیادی را در پشت تلویزیون، رایانه، تلفن و صفحه نمایش های الکترونیکی می گذرانند.

خوشبختانه، شما می توانید کمک کنید تا به رویکرد مناسب برگردند. با ترغیب هر روز کودکان خود به فعالیت بدنی و ورزش، شما می توانید به آنها در حفظ وزن درست و زندگی سالم آنها در آینده شان کمک کنید.

کودکان زیر 6 سال بایستی از فعالیت های بدنی روزانه مانند دویدن، پریدن و پرش لذت ببرند. کودکان 6 تا 17 ساله بایستی  با شدت زیاد ورزش کنند تا ضربان قلب خود را حداقل برای یک ساعت در روز، برای پنج روز در هفته افزایش دهند.

هریسون 10 نکته را برای کمک به فرزندان خود برای حرکت و فعالیت بدنی بیشتر و کمتر نشستن به اشتراک می گذارد.

1- نقش یک الگو را داشته باشید

 فرزندان شما عادت های شما را چه خوب و چه بد تماشا می کنند و از آنها تقلید می کنند. اگر کودکان شما می بینند که از نظر جسمی فعال هستید و از آن لذت می برید، آنها نیز مثل شما فعال خواهند بود و در طول زندگیشان فعال می مانند.

2- از ورزش به عنوان حمل و نقل استفاده کنید

کودکان خود را پیاده به مدرسه  ببرید، با دوچرخه به دیدن دوستان خود بروید یا با اسکیت به پارک بروید. همچنین می توانید گاهی در انتهای پارکینگ پارک کنید و به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید.

3- تمام خانواده را درگیر کنید

 از همه دعوت کنید تا در ورزشها شرکت کنند. هریسون می گوید: این یکی از موفق ترین روش ها برای تغییر عادت های ورزشی بچه هاست. شما می توانید به صورت داوطلبانه مربیگری در یک تیم فوتبال داشته باشید و فرزندان خود را به بازی تشویق کنید. برای عضویت در کلاس هنرهای رزمی به عنوان یک خانواده ثبت نام کنید. به یک ماجراجویی در فضای باز، شنا یا باشگاه دو بپیوندید. هنگامی که با خانواده خود به پارک می روید همراه خود توپ یا بدمینتون ببرید.

4- روی تفریح ​​تمرکز کنید

 بچه ها دوست دارند از ورزش لذت ببرند، بنابراین اگر فعالیتی را که از آن لذت می برند انجام دهید، بیشتر ورزش می کنند. موسیقی را روشن کنید و برقصید یا پیاده روی های زیادی را در طول سفر به باغ وحش، پارک یا زمین گلف انجام دهید.

5- فعالیت را اجتماعی کنید

از دوستان بچه های خود دعوت کنید تا با هم ورزش کنند. هریسون می گوید: دلیل شماره یک که افراد به ورزش می پردازند این است که آنها با دیگران درگیر و پاسخگو هستند و احتمالاً بیشتر برای آنها سرگرم کننده خواهد بود.

6- از رقابت به عنوان محرک استفاده کنید

 مثلا این مسابقه را بین خود و بچه ها قرار دهید  تا ببینید چه کسی می تواند سریعتر بدود، یا پرش بیشتری انجام دهد. به برنده جایزه بدهید و برای پیگیری نتایج و پیشرفت خود از فناوری هایی مانند گام سنج استفاده کنید.

7- بچه ها را در فعالیت های خانگی قرار دهید

بسیاری از کارهای خانگی، مانند شستن سگ یا ماشین، یا چمن زنی، فرصت های خوبی برای انجام  کمی فعالیت بدنی هستند.

8- هدیه بدهید تا آنها را به فعالیت بدنی تشویق کنید

دوچرخه، اسکیت، توپ  فوتبال و حتی بازی های ویدیویی هدیه های خوبی برای تشویق آنها است که فعالیت بدنی را ادامه دهند.

9- زمان تلویزیون و کامپیوتر را محدود کنید

به آنها گزینه هایی فعال مانند پیوستن به یک مرکز تفریحی محلی یا برنامه بعد از مدرسه و یا گرفتن کلاس ورزشی که از آن لذت می برند، پیشنهاد دهید. وقتی هم خانواده شما تلویزیون را با هم تماشا می کنند، همه را در حین پیام بازرگانی حرکت دهید طناب بزنید، بالا و پایین بپرید یا در جا بدوید.

10- تعطیلات را با برنامه های جدید ورزشی و تمرینی برنامه ریزی کنید

 تعطیلات خانوادگی خود را در حدود یک یا دو فعالیت برنامه ریزی کنید. به پیاده روی، دوچرخه سواری در جاده ها، قایقرانی و … فکر کنید. شما باید مکانهای جدید را پیدا کنید و به بچه های خود یاد دهید که از طبیعت قدردانی کنند. به علاوه، فعالیتهایی که در تعطیلات سعی می کنید انجام دهید حتی ممکن است سرگرمی هایی باشد که خانواده شما برای سالهای بعد نیز بتوانند از آن لذت ببرند.

کودکان فعال ممکن است بچه های باهوش تری باشند

ورزش و فعالیت بدنی منظم ممکن است کاری بیشتر از کمک به فرزندان شما در لاغر ماندن و مقابله با بیماری ها بکند. برخی تحقیقات نشان می دهند کودکانی که از نظر جسمی متناسب هستند نسبت به کودکان کم تناسب تر در مدرسه بهتر عمل کنند.

هریسون می گوید: فعالیت بدنی به بچه ها کمک می کند تا ذهن بازتری داشته باشند، احساس استرس کمتری بکنند و پر انرژی تر باشند.

هریسون می افزاید: فقط به یاد داشته باشید، همه بچه ها یکجور نیستند. بچه هایی که مهارت های حرکتی بهتری دارند تمایل بیشتری به فعالیت دارند و بعضی از بچه ها از نظر ژنتیکی تمایل به اضافه وزن دارند. شما باید کودکان خود را راهنمایی کنید نه اینکه به زور بخواهید سطح فعالیت بدنی آنها را افزایش دهید.

بنابراین، فعالیت های بدنی را انتخاب کنید که بچه های شما از آن لذت خواهند برد، خوش بین باشید و ادامه دهید.

منبع: https://www.mdanderson.org

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن