روانشناسیسلامتورزشی

11 مهارت برای داشتن یک ذهن قوی و شاد

11 مهارت برای داشتن یک ذهن قوی و شاد

مغز ما مانند پلاستیک است به این معنی که می تواند در طول زندگی ما تغییر کند. نوروپلاستیسیتی به این مفهوم که زمانی ما چیزهای جدید را یاد می گیریم، مغز ما ارتباطات جدیدی بین سلولهای عصبی به وجود می آورد. مهارت های داشتن ذهن قوی و شاد برای هر فردی لازم است

هر بار که یادگیریهای خود را  می آزماییم  یا دوباره مورد استفاده قرار دهیم ، با تبدیل شدن به بخشی از روند تفکر ما ، این ارتباط تقویت می گردد و به  ذهن ناخودآگاه ما ارسال می شود به طوری که در زمان خواب نیز کار می کند.

همانند کار بر روی مهارتها و پرورش جسم ، باید به طور مداوم مغز خود را پرورش دهیم تا در سطح بهینه عمل کند.

1. تحمل استرس

حفظ آرامش در شرایط فشار، مهارتی است که می تواند تقویت شود. بیشتر افراد  تحمل استرس و فشار را ندارند و وقتی با این شرایط روبرو می شوند، دچار اشتباه در تصمیم گیری می شوند.

استرس همیشه بد نیست. نوع خوب استرس که  eustress نامیده می شود اغلب بحرانی است و به ما در رشد و رسیدن به رضایت از زندگی کمک می کند. نوع دیگر استرس که پریشانی خوانده می شود باعث نگرانی یا اضطراب می گردد و سلامتی ما را با مشکلاتی مواجه می کند.

تفاوت میان استرس و پریشانی در نحوه درک ما از عامل استرس نهفته است ، بنابراین شناخت عامل استرس حیاتی است زیرا باعث وحشت و افسردگی می شود.

یرکس و دودسون با ایجاد یک منحنی، ادعا کردند که برای عملکرد مطلوب ذهن به تحریک مناسب نیاز داریم.

میزان تحریک به فرد بستگی دارد بنابراین باید وضعیت تعادل خود را پیدا کرده و در آن بمانیم. در صورت اجبار از منطقه استراحت خارج شده ، از قدرت تحمل فشار در برابر استرس خود استفاده کنیم. از استرس نترسیم، هنگامی که می تواند به رشد ما کمک کند ، از ناحیه ناراحتی بازدید کرده و با استرس روبرو شویم.

برای افزایش تحمل استرس ، انجام تمرین و دوش آب سرد، مفید ارزیابی می شود ، در جمع صحبت کرده و با خروج از منطقه راحتی ، خود را به بیازمایید.

2. ثبات ذهنی

ما موجودات عاطفی هستیم. یک برخورد ناخوشایند می تواند روز ما را خراب کند. اینجاست که ثبات ذهنی اهمیت خود را نشان می دهد.

هر کس آستانه تحملی داشته و پس از آن دچار ضعف روحی می شود. همچون مهارتهای دیگر ، ثبات ذهنی را نیز می توان ارتقا داد.

برای افزایش پایداری ذهنی خود ، باید به واکنش خود در قبال حوادث، برخوردها و محرکهای محیطی، توجه کنیم. اینکه چگونه اجازه می دهیم یک رویداد خارجی ،روحیه ما را تخریب کند.اغلب­­ مردم  در مورد آنچه می گویند و انجام می دهند، نمی اندیشند.

آنها حتی نمی دانند برخی رفتار و سخنانشان، می توانند به ما آسیب برساند. در دنیای ایده آل ، همه باید با هم به خوبی رفتار کنیم اما ما کامل نیستیم و گاهی اشتباه می کنیم.

دست از سرزنش دیگران برداشته و مسئولیت کامل انتظارات خود را بپذیریم. اگر آنها مطابق انتظارات ما رفتار نمی کنند ، انتظارات خود را پایین بیاوریم. و اگر دیگران  بهتر از حد انتظار ما رفتار کردند ، سپاسگزار آنها باشیم.

3. کار پرشور

قانون جذب می گوید  آنچه را که بر آن تمرکز می کنید را بدست خواهید، آورد. این ، 100٪ درست نیست و از طرفی این یک قانون نیست. ما این داستانها از زبان  افراد موفق می شنویم و کسی نمی داند که در استفاده از این قانون چند درصد شکست خورده اند. پس به آن به عنوان یک تفکر، نگاه کنید. اگر به اندازه کافی سخت تلاش کنید به هدف خود می رسید. روی هدف شماره یک خود تمرکز کنید و 100٪ خود را به آن اختصاص دهید.

4- اعتقاد

به هر آنچه برایتان اتفاق اتفاق می افتد، اعتماد کنید.

اعتماد کنید که همه چیز درست خواهد شد.

به توانایی خود در تشخیص رویدادها اعتماد کنید.

 شما بسیار تواناتر از آن چیزی هستید که فکر می اندیشید، می توانید مهارتهای خود هر اندازه که مایلید توسعه دهید صرف نظر از محیطی که در آن زندگی می کنید.

5. صبر

صبر توانایی دوام  در شرایطی است که چیزها بیشتر از حد انتظار می رود طول می کشند.

زندگی، مسیر خود را دارد. گاهی ، از عملکرد مان شگفت زده می شویم، گاهی نیز به دلایلی از ادامه کاری ناامید می شویم.

اگر صبر داشته باشیم، به آنچه می خواهیم ، می رسیم .

می توانید با انجام فعالیت های استقامتی یا مراقبه ، میزان صبر و تحمل خود را افزایش دهید. مقاوم و مصمم باشید و هرگز تسلیم شرایط نشوید.

6. خدمات

هدف ما در زندگی ، بهتر شدن و شهامت خود بودن است.

بسیاری از ما روی اهداف ، رشد و شادی خود تمرکز می کنیم و تا اینجا هیچ مشکلی وجود ندارد. اما ، اگر زمانی رابرای کمک به دیگران اختصاص ندهیم، احساس خواهیم کرد که از این دنیا جدا هستیم. بنابراین حتی پس از دستیابی به موفقیت هم ناکام خواهیم بود. لذا جزیی از یک ماموریت باشید. هدیه ، هدیه ، هدیه دهید. هدیه دادن شامل هزینه ، وقت ، پول ، توجه یا انرژی ماست.

7. ذهن آگاهی

خودآگاهی یکی از مهارتهای زندگی کامل است و ذهن آگاهی جوهره آگاهی می باشد.

آگاه بودن نیازمند تمرین است. به آنچه فکر می کنید توجه کنید. ببینید، چگونه  به شرایط مختلف می اندیشید ، احساس می کنید و به آن عمل می کنید.

8- یکپارچگی

همیشه درست عمل کنید. چیز «درست» به اصول و ارزش های ما وابسته است. برای توسعه صداقت ، اولین قدم تعریف اصول و ارزشهای هدایتگر در زندگی است .همیشه مطابق آنها رفتار کنید، از دید خود یک قهرمان باشید. بعضی اوقات ، باید برای رفاه دیگران و خود دروغ بگوییم. اما هرگز نباید به خود دروغ بگوییم. عملکرد  خود را بررسی کرده و از خود بپرسیم که آیا کار درستی انجام داده ایم یا خیر. آیا با اصول و ارزشهای ما مطابقت دارد؟

9. رد شدن

چه کسی از رد شدن متنفر نیست؟ امروزه شرایط متفاوت است و ما از طریق اینترنت  با افراد بیشتری نسبت به قدیم در ارتباط هستیم لذا اگر به دنبال تأیید از همه باشیم ، بدبخت خواهیم شد. به خود یادآوری کنید که افراد زیادی مانند ما وجود دارند. جامعه خود را پیدا کنید و با آن ملحق شوید. شما به نظر افرادی که برای شما مهم نیستند نیاز ندارید.

10. جدا شدن

رها کردن کار سخت است، ولی بخشی از زندگی ما است هرچه زودتر آن را بپذیریم ، زندگی ما بهتر خواهد شد. چیزها ، مردم ، خوشبختی ، غم ، درد ، عشق – همه می آیند و می روند. زندگی به ما هرآنچه در زمان مناسب نیاز است، خواهد داد. هدایای زندگی را بپذیرید و یاد بگیرید که آنها را رها کنید.

با رها کردن چیزهای کوچک شروع کنید. وقتی این مهارت را تمرین  کنید ، می توانید در دوران سخت زندگی رها شوید. افراد یا چیزهایی را که دیگر به شما خدمت نمی کنند ، رها کنید. از حواس پرتی هایی که در راهتان قرار گرفته، رها شوید.

11- بازیابی

اگر می خواهید سخت کار کنید ، باید آرامش و بهبودی را بیاموزید. اگر بهبود نیابید ، می سوزید ، در محل کار ضعیف عمل می کنید ، کارگر می شوید و آسیب های جدی به روابط خود وارد می کنید.

آرامش یک هنر است. این یک مهارت است که برای لحظاتی مود کار را کنار بگذارید و آرام باشید.

بعضی افراد، زیاده روی می کنند و هدف آرامش را از یاد می برند. آنها حتی بیشتر استراحت می کنند زیرا در حال معتاد شدن به آن هستند.

شما باید تعادل مناسب را پیدا کرده و متوجه شوید که آرامش در چیست؟

یک تمرین برای بهبودی و آرامش ، مهارت طنز است. دلایل احمقانه  برای خندیدن پیدا نکنید و دیگران را بدون توهین به دیگری بخندانید.

در پایان ، بعضی از بهترین ایده ها وقتی در آرامش هستید، ظاهر می شوند. اجازه دهید ذهن شما آزاد باشد. از منابع مختلف الهام بگیرید.

همچنین بخوانید:

آیا خواص درمانی سنگ ها اثبات شده است

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن