اجتماعیمهارت ارتباط

20 راه ارتباط موثر

ارتباط موثر با تیم در محیط کار

ارتباط موثر در محل کار برای نقش رهبری و مدیریت ضروری است. یک پند قدیمی می گوید ، “آن چیزی که شما می گویید مهم نیست، بلکه مهم آن است که چگونه آن چیز را می گویید.” داشتن مهارت های ارتباطی مؤثر ، کلید رهبری خوب است.

هنگامی که به خوبی با تیم خود ارتباط برقرار کنید ، به از بین بردن سوء تفاهم ها کمک می کنید و می توانید یک محیط کار سالم و آرام را تقویت کنید. برقراری ارتباط موثر و باز با تیم تان همچنین به شما امکان می دهد تا کار را به سرعت و حرفه ای انجام دهید.

لحظه ای که خطوط ارتباطی با تیم خود را باز می کنید ، روند اجرای وظایف و پروژه ها به احتمال زیاد به آسانی پیش خواهد رفت. به علاوه شما تعجب خواهید کرد که چگونه رسیدن به هدف بسیار ساده تر می شود.

راه های ایجاد ارتباط موثر در محیط کار

1- جلسه باز

آسانتر است که احساسات و خواسته هایتان را با تیم تان از طریق جلسه های باز در میان گذارید . در این نوع گفتگو ، آنها نه تنها آنچه شما می گویید را می شنوند ، بلکه آن را نیز می بینند و حس می کنند. این روش همچنان یکی از بهترین رویکردها برای برقراری ارتباط موثر با یک تیم است.

2- ایمیل

در مراودات رسمی ، ارتباط از طریق ایمیل همچنان قدرتمند است. این امکان را برای شما فراهم می کند که پیام های خود را به اعضای تیم خود منتقل کنید بدون اینکه آنها را از محل کار خود بیرون بکشید.

3- ارتباط یک به یک

کارشناسان ثابت کرده اند كه برخی افراد وقتی که شما با آنها بصورت جداگانه و چهره به چهره ارتباط برقرار می کنید، بهتر درک می کنند. اطمینان حاصل کنید که ارتباط چشمی را با آنها حفظ کرده اید تا بتوانید پیام را انتقال دهید.

4- یک محیط پذیرا ایجاد کنید

برای برقراری ارتباط موثر با تیم خود ، باید فضایی پذیرا ایجاد کنید. به هر قیمتی از یک محیط پرتنش و سخت اجتناب کنید زیرا وقتی با روشی بسیار شدید ارتباط برقرار می کنید ، ممکن است پیامی که می خواهید به اشتراک بگذارید به خوبی درک نشده یا فهمیده نشود.

5- ارتباط از طریق آموزش

آموزش شما باید به گونه ای باشد که اطلاعات خاصی را به اعضای تیم خود منتقل کنید. اکثر کارمندان آموزش را جدی می گیرند ، به خصوص وقتی که این بخشی از ارزیابی آنها است.

6- نمایش اعتماد به نفس و جدی بودن

اعتماد به نفس و جدیت از خود نشان دهید تا توسط سایرین بی اهمیت به حساب نیایید . وقتی اعضای تیم شما هنگام برقراری ارتباط با آنها ، متوجه عدم اطمینان و عدم جدیت شوند ، احتمالاً ایشان با بی احترامی یا بی اعتنایی با آن اطلاعات برخورد می کنند.

7- از کلمات ساده استفاده کنید

حقیقت این است که همه قادر به درک یکسان از کلمات و جملات پیچیده و مبهم نیستند. بنابراین ، برای اینکه در ارتباطات خود با اعضای تیم خود مؤثر باشید ، از کلماتی استفاده کنید که به راحتی قابل فهم باشند. هنگامی که از کلمات مبهم استفاده می شود ، جملات شما می تواند باعث سوء تفاهم شود و یا وقت گرانبهایتان برای توضیح اضافه هدر رود

8- از تصاویر استفاده کنید

تصاویر را در موقعیت های استراتژیک در اطراف محل های کاری تیم خود قرار دهید. آنها نباید فقط بشنوند بلکه باید آن را نیز ببینند. این موضوع فضا را برای درک بهتر فراهم می کند.

9- به اعضای تیم خود گوش دهید

ارتباطات باید مانند یک خیابان دو طرفه باشد. فقط صحبت نکنید به این دلیل که شما رهبر هستید ، بدون اینکه به کسی گوش دهید. آنها را تشویق به ارتباط باز کنید تا بتوانید برای برقراری ارتباط با آنها در آینده به خوبی هدایت شوید. شما دو گوش و یک دهان دارید – بنابراین باید بیشتر از آنچه صحبت می کنید گوش کنید.

10- از زبان بدن استفاده کنید

زبان بدن پیام شما را سریعتر و بهتر منتقل می کند. هنگام برقراری ارتباط با تیم خود ، به هنر استفاده از زبان بدن مسلط باشید. مستقیم بایستید / بنشینید ، از لبخندها ، دست دادن و تماس چشمی استفاده کنید.

11- پیام خود را عملی کنید

شخصی یک بار گفت ، “به من بگویید که می خواهید چه کاری انجام دهم و من ممکن است آن را فراموش کنم ، اما این کار را در مقابل من انجام دهید و هرگز آن را فراموش نخواهم کرد.” انجام پیام تان روشی بسیار قدرتمند برای برقراری ارتباط موثر با تیم تان است. بگذارید آنها ببینند ، آنچه را می خواهید آنها انجام دهند ، خودتان هم انجام می دهید و به این وسیله جلوی بهانه هایشان را بگیرید.

12- از تن صدای مناسب صدا استفاده کنید

یک کلمه می تواند به معنای دیگری تلقی شود وقتی با تن صدای متفاوتی گفته شود. اطمینان حاصل کنید که از تن صدای مناسب برای انتقال پیام خود با تیم خود استفاده می کنید تا سخن تان به اشتباه درک نشود و اعضای تیم دلسرد نشوند یا آنها را از کار بیندازد و یا باعث ترس آنها شود.

13- از تکرار غیر ضروری خودداری کنید

اگر می خواهید اعضای تیم، شما را جدی بگیرند ، هرگز مثل شکست خورده ها به نظر نرسید و تکرار بیخود نکنید. به اعضای تیم خود بگویید که می خواهید آنها چه چیزی را بدانند یا انجام دهند و از آنها بپرسید اگر در مورد آن شفاف شده اند. اگر اعضای تیم متوجه نشده اند ، فقط در حال تکرار گفته های قبلی هستید.

14- از ارائه استفاده کنید

بعضی از افراد وقتی با تصاویر و صداها درگیر می شوند ، پیام ها را به راحتی درک می کنند. استفاده از ارائه هایی مانند Microsoft PowerPoint برای برقراری ارتباط با تیم تان این امکان را برای آنها فراهم می آورد که اگر در مورد برخی موارد روشن نیستند ، دوباره به آن مراجعه کنند.

15- شوخ طبع باشید

استفاده از شوخی های دوستانه هنگام برقراری ارتباط با اعضای تیم ، به شما کمک می کند تا پیام خود را با روشی راحت تر انتقال دهید. ثابت شده است که این روش ارتباطی روشی بسیار مؤثر برای ایجاد تغییر در حال و هوای جلسه است. وقتی جو غیر دوستانه و شدید باشد ، شوخ طبع بودن این کار را انجام می دهد. اگر می خواهید از شوخی استفاده کنید ، بیش از حد از این کار استفاده نکنید. به یاد داشته باشید ، شما یک اجرا کننده اسندآپ کمدی نیستید.

16- سخنور باشید

ارتباطات در واقع مهارتی است که باید توسط همه آموخته شود ، به خصوص اگر می خواهید گروهی از افراد را هدایت کنید. سخنور بودن هنگام برقراری ارتباط با اعضای تیم تان ، درک پیام تان را برای آنها آسانتر می کند.

17- از سخنان مبهم خودداری کنید

اعضای تیم شما باید بتوانند به وضوح حرف شما را بشنوند. هنگام برقراری ارتباط با آنها ، سعی کنید تا حد امکان به صراحت صحبت کنید و کلمات مبهم استفاده نکنید. وقتی کلمات مبهم استفاده می کنید یا خیلی سریع صحبت می کنید ، ممکن است تصور کنید که آنها درباره این موضوع شفاف هستند. اما حقیقت این است که ، ممکن است اینگونه نباشند. همچنین عدم اطمینان از طرف شما را نشان می دهد.

18- بازخورد را تشویق کنید

فقط صحبت نکنید و پیش بروید. فضای بازخورد را فراهم کنید تا بتوانید اثربخشی سبک ارتباطی خود را بسنجید. این امتیاز را به شما می دهد که بدانید پیام شما به خوبی درک شده است یا خیر.

19- صحبت همراه با حرکات دست

برای نشان دادن پیام خود از دستان خود استفاده کنید. برای نشان دادن جدی بودن موضوع خود هنگام برقراری ارتباط با اعضای تیم ، حرکات و علائم دست را انجام دهید. این نشان می دهد که شما می فهمید که در تلاش برای انتقال چه چیزی به آنها هستید. فقط اجازه ندهید که حرکت بدن شما بیش از حد اغراق آمیز و شدید شود.

20- قدردان باشید

بعد از هر جلسه ارتباطی ، به هر وسیله ای که مایلید ، همیشه به خاطر داشته باشید که از شنوندگان خود بخاطر وقتی که گذاشته اند تشکر کنید. این هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت و یک حسن نیت است.

به یاد داشته باشید که نکته اصلی کار کردن به عنوان تیم ، اشتراک گذاری ایده ها و تقویت بهره وری است. هنگامی که ارتباط موثر در محیط کار مختل می شود ، می تواند تمام تلاش را خدشه دار کند.

شما باید در این تاکتیک های ارتباطی بسیار سخت تلاش کنید و قوانینی را برای به روز نگه داشتن همه ایجاد کنید که این امر به جلوگیری از سردرگمی و اطمینان از اتمام پروژه با سهولت کمک می کند.

منبع:

https://smallbiztrends.com

برچسب ها
نمایش بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن