شبکه های اجتماعیفناوری و اطلاعات

5 تفاوت عمده بین رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی

تلاش برای فهمیدن تفاوت مابین رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی مانند تلاش برای درک کامل تمام عوامل رتبه بندی است که گوگل برای SEO استفاده می کند: این کار قطعا آسان نیست. قطعا اسم شبکه اجتماعی معروف لینکدین را شنیده اید و با رسانه های اجتماعی متنوعی مانند توئیتر را نیز آشنا هستید.

برای درک واقعی تفاوت بین این دو ، ابتدا باید آنها را تعریف کنیم. Merriam-Webster رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی را به شرح زیر تعریف می کند:

رسانه های اجتماعی: شکل هایی از ارتباطات الکترونیکی است (به عنوان وب سایت های برای ایجاد شبکه و وبلاگ های کوچک) که از طریق آنها کاربران، انجمن های آنلاین ایجاد می کنند تا اطلاعات ، ایده ها ، پیام های شخصی و سایر مطالب را (به عنوان مثال فیلم) به اشتراک بگذارند.

شبکه های اجتماعی: ایجاد و نگهداری از روابط شخصی و تجاری خصوصا بصورت آنلاین است

با این توصیف ، بیایید به پنج تفاوت بزرگ بین رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی نگاهی بیندازیم.

سبک ارتباطات

در رسانه های اجتماعی ، همه نوع انتقال پیام را  انجام می دهید. انتشار محتوای تصویری ، فیلم ها ، کتابهای الکترونیکی ، اینفوگرافیک ها ، برگه های سفید و موارد دیگر را انجام می دهید – و سعی در ایجاد تعامل با طرفداران و فالوورهای خود دارید و در نهایت امیدوار هستید که با برند شما ارتباط برقرار کنند یا اقدامی انجام دهند.

در شبکه های اجتماعی ، باید ترکیبی از گفتگو و گوش دادن باشد. اگر در رسانه های اجتماعی به گروه ها و شبکه ها می پیوندید و همه نوع ارسال پست در مورد برند خود را انجام می دهید تا خود را بهبود بخشید – احترامی را که احتمالاً شایسته شماست را به دست نخواهید آورد و احتمالاً بعضی فرصتهای عالی را از دست خواهید داد چون گوش نمی کنید.

برای اینکه در شبکه های اجتماعی عالی باشید ، باید وقت خود را صرف گوش دادن و ارتباط با دیگران کنید.

اهداف

شاید بزرگترین تفاوت بین رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی هدفی باشد که می خواهید به آن برسید.

با استفاده از شبکه های اجتماعی ، هدف نهایی شما ایجاد شبکه طرفداران / فالوورها و تقویت این روابط است. اینکه این روابط منجر به تجارت جدید شود یا خیر ، ناشناخته است ، اما این هدف نهایی نیست.

رسانه های اجتماعی متفاوت است زیرا در حالی که شما مطمئناً سعی در ایجاد تحرک و تعامل دارید ، شما همچنین می خواهید سطح خود را افزایش دهید ، و این یعنی جمع آوری داده ها برای ایجاد هدایت و فروش توسط تجارت الکترونیک.

محتوا

محتوا برای هر جنبه بازاریابی بسیار مهم است و در حالی که شما هم برای رسانه های اجتماعی و هم برای شبکه های اجتماعی به آن احتیاج دارید ، نوع محتوای مورد استفاده برای هر یک متفاوت خواهد بود.

در شبکه های اجتماعی ، گفتگو و سؤال بسیار غنی است. شما در حال گفتگوهای عمیق و آموزنده با افراد به امید ایجاد ارتباط و به دست آوردن یک هوادار یا دنبال کننده جدید در حین رشد شبکه ارجاع خود هستید.

از طرف دیگر در رسانه های اجتماعی ، شما در حال تلاش برای درگیری هستید و با پست 250 کلمه ای فیسبوک نمی توانید این کار را انجام دهید. خیر ، برای اینکه مخاطب خود را درگیر و علاقه مند به برند شما باشد ، باید ارسال و به اشتراک گذاری تصاویر ، فیلم ها ، اینفوگرافیک ها و سایر مطالب معنی دار را انجام دهید.

این به معنای این نیست که بگوییم این نوع محتوا نمی تواند همپوشانی داشته باشد ، اما نحوه استفاده از محتوا باید متفاوت باشد.

زمان و تلاش

اگر یک برند فعال در رسانه های اجتماعی هستید ، احتمالاً از ابزاری مانند Hootsuite یا Sprout Social استفاده می کنید تا در وقت خود صرفه جویی کنید و تجزیه و تحلیل های مربوط به تلاش هایتان را اندازه بگیرید. می توانید پست های خود را ایجاد کرده و آنها را از قبل برنامه ریزی کنید ، و سپس بنشینید و اثر آن را تماشا کنید.

با استفاده از شبکه های اجتماعی ، هیچ راه خودکاری برای رشد واقعی روابط وجود ندارد و نمی توانید از راه میان بر حرکت کنید. هر تعامل شما نیاز به تمرکز و توجه بی نظیر دارد.

شبکه های اجتماعی مانند دوستیابی است – وقت گیر است ، و واقعاً زمان و تلاش زیادی می طلبد تا واقعاً کار کند ، اما در نهایت ارزشش را دارد.

اندازه گیری ROI  (بازگشت سرمایه)

در این عصر دیجیتال ، همه ما در تلاش هستیم تا ROI را از هر کاری که انجام می دهیم ، به ویژه رسانه های اجتماعی اندازه بگیریم.

اینکه چگونه ROI را به رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی خود نسبت می دهید متفاوت است زیرا باید در مورد این دو کاملاً متفاوت عمل کنید. اندازه گیری ROI از تلاش های شبکه های اجتماعی آسان تر خواهد بود زیرا پاسخ مستقیم بیشتری وجود دارد – اگر شبکه دنبال کننده های اجتماعی شما در حال افزایش است ، آنگاه ROI قابل اندازه گیری است.

اما از آنجا که استراتژی رسانه های اجتماعی شما در مورد ایجاد ارتباط و درگیری است ، اندازه گیری کردن این نوع بازگشت کمی دشوار است. در یک دوره زمانی طولانی تر ، شما باید بتوانید نوعی موفقیت را به آن نسبت دهید ، اما به همان شکلی که در شبکه های اجتماعی شما مشخص است ، مشخص نخواهد بود. البته اگر شما در حال مدیریت چیزهایی مانند فروش هستید و ردیابی و تجزیه و تحلیل خود را در جای خود دارید ، اندازه گیری ROI شما آسانتر خواهد بود.

در کل ، رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی دو تاکتیک مهم بازاریابی هستند اما هرکدام با چالش های منحصر به فرد خود مسلح می شوند.

منبع

https://www.socialmediatoday.com

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن