سلامتسلامت و تغذیهورزشی

6 حرکت ورزشی ساده که می توانید پشت میز کار انجام دهید

حرکت های ورزشی مناسب برای پشت میز کار

حرکت های ساده ورزشی وجود دارد که می توانید پشت میز کارتان انجام دهید و سلامت خود را بهبود ببخشید.  برای افرادی که از 9 صبح تا 5 بعداز ظهر مشغول به کار هستند و وقت کافی برای تمرین های معمولی را ندارند، تمرین های زیادی وجود دارد.  ما همچنین می دانیم که کار می تواند استرس زا باشد. پس خوب است که بتوانیم استراحت کنیم، آرام بگیریم و بعد دوباره روی کار مورد نظر خود تمرکز کنیم. در زیر، برخی از حرکت های ساده ورزشی که می توانید پشت میز کارتان انجام دهید آورده شده است. آنها به گونه ای طراحی شده اند که بدن شما فرم خود را حفظ کند. ضمنا به آرامش ذهن شما، هنگامی که نیاز بیشتری به آن دارید نیز کمک کند.

حرکت ورزشی پشت میز کار، پلانک پا

1- پلانک پا

لبه صندلی خود بنشینید در حالیکه زانوهای شما خم و پاهای شما روی زمین است. به آرامی پای راست خود را بالا بیاورید تا مستقیم و موازی زمین قرار گیرد. 10 ثانیه صبر کنید و پا را پایین بیاورید. این کار را برای پای دیگر تکرار کنید.این تمرین را 5 مرتبه برای هر پا انجام دهید.

2- در جا زدن

به خاطر بیاورید که فوتبالیست ها چگونه وقتی ثابت ایستاده اند در جا می زنند. در حالیکه پشت میز خود نشسته اید سعی کنید در جا زدن پاهایتان را به مدت سی ثانیه یا بیشتر انجام دهید.

حرکت ورزشی پشت میز کار، بالا آوردن شانه

3- بالا آوردن شانه

یک تمرین عالی برای رفع تنش در گردن شما است. شانه های خود را به سمت گوش خود بلند کنید. 10  ثانیه نگه دارید و به آرامی رها  کنید. برای یک کشش بیشتر، این کار را  جداگانه هر بار برای یک شانه انجام دهید. این تمرین را برای هر طرف پنج بار تکرار کنید.

حرکت ورزشی پشت میز کار، چرخش کمر

4- چرخش کمر

با انجام این چرخش،  تنش را در پشت خود تسکین دهید. برای شروع، روی صندلی خود بنشینید و بازوی راست خود را پشت باسن راست خود  قرار دهید. به سمت راست بچرخید  و 10 ثانیه نگه دارید.  سپس برای طرف دیگر تکرار کنید. برای هر طرف 3 بار تکرار کنید.

حرکت ورزشی پشت میز کار، بالا آمدن روی صندلی

5- بالا آمدن روی صندلی

در حالی که نشسته اید ، دستان خود را روی دسته صندلی خود بگذارید. سپس قسمت پایین تنه خود را به جلوی صندلی منتقل کنید. بازوهای خود را به آرامی صاف کنید و بدن خود را از روی صندلی بلند کنید.  10 ثانیه این حالت را  نگه دارید و سپس به حالت شروع برگردید. چهار بار دیگر تکرار کنید.

حرکت ورزشی پشت میز کار، پیاده روی کوتاه

6- به خود استراحت کوتاه برای قدم زدن بدهید

خوب، این تمرینی نیست که بتوانید پشت میز کار خود انجام دهید، اما این یک تمرین عالی است! ممکن است رئیس شما از شنیدن این حرف ما خوشش نیاید.  اما استراحت های مکرر پیاده روی و فرصتی برای گرفتن نفس تازه باید جزئی جدایی ناپذیر از روز همه باشد. دفعه دیگر که پشت رایانه خود هستید و احساس خواب آلودگی می کنید ، از جای خود بلند شوید و به محل استراحت شرکت خود بروید.  یا حتی بهتر بیرون بروید و یک پیاده روی سریع در اطراف ساختمان محل کارتان داشته باشید.  وقتی برمی گردید ، کمی حرکت ورزشی پشت میزتان انجام دهید. اینگونه با طراوت و آمادگی بهتری کار خواهید کرد.

دفعه بعد که می خواهید یک تمرین سریع را در حین کار انجام دهید، این حرکت های ورزشی کششی عالی را پشت میزتان می توانید امتحان کنید. احساس خوبی به شما خواهد داد.

منبع: https://www.doyouyoga.com

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن