رشته ها و مشاغلکسب و کار

7 نکته برای مصاحبه کاری از طریق اسکایپ

دیر یا زود ، شما در یک مصاحبه کاری از طریق اسکایپ (مصاحبه از راه دور) شرکت خواهید کرد. یا از شما خواسته می شود تا در جلسه ای که از نظر فیزیکی در آن حضور ندارید، خود را ارائه دهید. حال چطور از فاصله دور می توانید تأثیر خوبی بگذارید؟ در این مطلب قصد داریم شما را با نکاتی که بایستی در مصاحبه کاری از طریق اسکایپ رعایت کنید آشنا کنیم.

الكساندرا سوبیك از مانكاتو، مینه سوتا از مصاحبه برای موقعیت شغلی با شرکتی كه تورهای بین المللی را هدایت می كند ، مستقر در خارج از تایلند، به هیجان آمده بود.

وی گفت: من ابتدا تلفنی تماس گرفتم و از من خواسته شد كه از طریق اسكایپ مصاحبه كنم. من لباس کار پوشیدم و مو و آرایش خود را انجام دادم.

پس از مصاحبه ، او فهمید که کاندیدای مناسبی نیست.

او می گوید: آنها نگران بودند كه من ممكن است به اندازه كافی برای این موقعیت ساده نباشم. آنها احساس می كردند كه نمی توانند مرا در حال قدم زدن در جنگل تصور کنند.

این که شما بایستی لباس شیک بپوشید یا ساده پوش باشید بستگی به جایی که می خواهید برای آن کار کنید دارد. اشتباه نکنید ، آمادگی برای مصاحبه کاری از طریق اسکایپ و کلا مصاحبه از راه دور،  از مصاحبه های معمولی سخت تر است.

این روزها ، ایجاد یک تاثیر مثبت لزوماً به صورت حضوری انجام نمی شود. مصاحبه از راه دور و جلسات کاری برای جذب نیروی کار امروز رایج تر شده است. براساس گزارش دفتر سرشماری سال 2012 ، حدود 13.4 میلیون کارگر ایالات متحده در حال حاضر از خانه کار می کنند.

1- طرف مقابل را بررسی کنید.

همانگونه که سوبیک از راه سخت یاد گرفت، سنجیدن فرهنگ شرکت از دور ، هنگام تلاش برای مصاحبه کاری از طریق اسکایپ، یک مهارت اصلی می باشد. از آنجا که شما از نظر جسمی آنجا نیستید (کارشناسان تخمین می زنند که 90٪ از نشانه هایی که ما به آنها می دهیم غیر کلامی هستند) . بنابراین به نظر می رسد بررسی طرف مقابل از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. 

ابتدا تحقیق خود را انجام دهید

وب سایت شرکت ، صفحه فیس بوک و فید توییتر آنها را بررسی کنید تا بفهمید نحوه لباس پوشیدن و رفتار کارمندان و مدیران آن چگونه است.  سپس در هنگام آمادگی برای مصاحبه ، از آن سرنخ ها استفاده کنید.

بعد مرتب باشید

شریف حسین ، رئیس و مدیر خلاق ارتباطات جینی در اتاوا ، کانادا می گوید  مرتب باشید. ظاهرتان در خانه هرگونه هست وقت بگذارید و زیباترش کنید.  همیشه بهتر است که کاملا مرتب باشید و متناسب با کار طرف مقابل بهترین لباس ممکن را بپوشید.

به فرض اینکه نیمه پایینی شما زیر یک میز پنهان باشد، ممکن است شما وسوسه شوید لباس های دلخواه خود را داشته باشید.  اما بهتر است لباس از سر تا پا را بپوشاند چون ممکن است مجبور شوید برای تنظیم تجهیزات خود بایستید ، آن وقت چه می کنید؟ جنبه روانشناختی نیز وجود دارد.  کنار گذاشتن لباس خانه به شما کمک می کند تا ذهن خود را به حالت حرفه ای تغییر دهید.

2- محیط اطراف خود را آماده کنید

خواه تماس شما ویدیویی باشد یا تلفنی ، این کار را در یک فضای آرام و کاری انجام دهید.  بهتر است تماس را  در یک اتاق در ب بسته انجام دهید. حسین می گوید: به پشت خود نگاه کنید، زیرا این همان چیزی است که آنها نیز مشاهده می کنند. پیش زمینه ای به هم ریخته ممکن است حواس مخاطب شما را پرت کند. همچنین، وسایل شخصی در دید نباشد. نیازی به اشتراک گذاری اطلاعات بیش از حد نیست.  پس زمینه خالی یا خنثی با یک میز کار سازمان یافته بهترین گزینه است .

حتماً در مورد جلسه به افراد دیگر خانه اطلاع دهید. شما نمی خواهید با انفجار ناگهانی صدای موسیقی یا کسی که نام شما را صدا می کند کارتان قطع شود. قبل از موعد سگ را تغذیه و به پیاده روی ببرید و اگر فرزندان خردسال دارید ، به یک فامیل یا همسایه بسپارید.

3-از قبل تمرین کنید

با اولین تماس ویدیویی شما احساس ناخوشایندی می کند زیرا نمی فهمید که در کجا باید نگاه کنید ، با دستان خود چه کار کنید یا با چه بلندی صدایی صحبت کنید. اما کار کردن با اسکایپ با تمرین قبلی آسان می شود.  

چرل پالمر، یک مربی شغلی  توصیه می کند: یک مصاحبه تمرینی را با یک دوست انجام دهید و آن را ضبط کنید تا بتوانید تصور دقیقی از نحوه بازخورد ویدیوی خود داشته باشید. نوار خود را تجزیه و تحلیل کنید (می توانید با استفاده از یک سرویس رایگان مانند اسکایپ تمرین کنید).  این روند را تکرار کنید تا زمانی که از نتیجه احساس رضایت کنید.

4-فراموش نکنید لبخند بزنید

در یک مصاحبه حضوری ، شما به طور طبیعی به محض رسیدن لبخند می زنید . سعی می کنید برای مدت زمان طولانی ظاهر چهره خود را حفظ کنید.

 انجام این کار با مصاحبه کاری از طریق اسکایپ یا مصاحبه از راه دور دشوارتر است. در صورت عدم وجود یک فرد زنده در مقابل شما و تحت تأثیر تجهیزات یا دوربین ها، احتمالاً ممکن است کمتر به صورت انعطاف پذیر لبخند بزنید. اگر اینگونه باشد به نظر می رسد شما با چشم های خیلی باز به دوربین خیره شده اید.

پالمر می گوید: لبخند زدن بهترین راه شکستن یخ و توسعه گفتگو با مصاحبه کننده شماست . حتی از طریق تماس تلفنی هم ، لبخند شما منتقل می شود حتی اگر مصاحبه شونده نتواند شما را ببیند .

البته ، لبخند زدن  وقتی تنها در یک اتاق هستید دشوار است. درست قبل از تماس، با لبخند زدن در مقابل آینه ریلکس شوید یا با دوستی تماس بگیرید که همیشه شما را بخنده واداشته است.  اگر نیاز دارید ، یک تصویر احمقانه یا یادداشت مضحک را بر روی دیوار آویزان کنید (خارج از محدوده دوربین) تا به شما یادآوری کند که خوشحال باشید.

5-حضور فعال داشته باشید

آیا تاکنون شنیدن فعال را شنیده اید؟ به خصوص در یک مصاحبه تلفنی ، مهم است که سرنخ های دوره ای به  تماس گیرنده بدهید که آنور خط هنوز حضور دارید. از همه گذشته ، آیا دوست دارید صحبت کردن را در سکوت انجام دهید؟

پالمر پیشنهاد می کند که در میان صحبت های مصاحبه کننده شما از اصوات  گوش دادن مانند اوم یا بله استفاده کنید. علاوه بر این برای که مکالمه شما را خوشایندتر می کند به طرف مقابل نیز اطمینان می دهد که این فناوری به درستی کار می کند و شما واقعاً هنوز هم گوش می کنید.

حتی اگر مردم نمی توانند شما را ببینند، هرگز در طول تماس با رایانه خود ور نروید. هیچ چیز، فریاد می زند “گوش نمی دهد!” مانند ضربه زدن به صفحه کلید در پس زمینه. سعی کنید تمام حواستان به مصاحبه کننده باشد.

6-برو جلو و فریب بده

یکی از مزایای مصاحبه ویدیویی یا تلفنی این است که لازم نیست همه مواردی را که می خواهید ذکر کنید به خاطر بسپارید.

 بن کوبر ، مدیر توسعه و تحقیقات تجارت در سنت لوئیس، MO می گوید: شما می توانید جلوی خود یادداشت داشته باشید، بدون اینکه مصاحبه کننده بفهمد. رزومه خود را در مقابل خود قرار دهید . اخبار مربوط به شرکت، سؤالاتی که می خواهید بپرسید و نکات بالقوه صحبت کردن را جلویتان بگذارید.

 مطمئناً ، شما نمی خواهید که از روی متن کلمه به کلمه بخوانید. بنابراین مطمئن شوید که با مطالب خود آشنا هستید و یادداشت های خود را با فرمت آسان و خوانا نگه دارید تا آنچه را که می خواهید در نگاه سریع دریافت کنید.

7- بلافاصله مشکلات فنی را درست کنید

وقتی به تجهیزات ویدیویی یا تلفن تکیه می کنید ، یک فرصت خوب وجود دارد که می توانید یک خطای فنی را  مانند یک اتصال ضعیف ، تداخل یا سیگنال های خراب  را تجربه کنید.

 ممکن است در اینکه مشکل را بیان کنید تردید داشته باشید.  اما شما نمی خواهید پاسخی نادرست بدهید زیرا که سوال  مطرح شده را به دلیل مشکلات فنی درک نکرده اید. برای اینکار عبارت ساده “ببخشید؟” خوب است.  اما اگر مشکل همچنان ادامه دارد، آن را مطرح کنید.

 کوبلر می گوید: اگر مشکل فنی بیش از حد  است، خوب است که تماس را متوقف و مجدد شماره گیری کنید. کارفرمایان آینده ممکن است فکر کنند که شما  حلال مشکل هستید و شما در صورت اشتغال از طرف آنها،  خدمات با کیفیت ارائه خواهید داد. ناگفته نماند رفع این نوع مسائل فقط برخورد مودبانه است.

منبع: https://www.forbes.com

همچنین بخوانید: سوالات متداول در مصاحبه کاری (1) و سوالات متداول در مصاحبه کاری (2)

برچسب ها
نمایش بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن